۴۷۰ نفر در تصادفات رانندگی در نوروز جان باختند

کد خبر: 1211773

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: از زمان آغاز سفرهای نوروزی تاکنون ۴۷۰ نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند.

۴۷۰ نفر در تصادفات رانندگی در نوروز جان باختند

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: از زمان آغاز سفرهای نوروزی تاکنون ۴۷۰ نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند.

سردار احمدرضا رادان روز یکشنبه با ارایه آماری از وضعیت سفرهای نوروزی افزود: ۶۵ درصد از تصادفات نوروزی و فوتی های ناشی از آن در اثر تخطی از سرعت مطمئنه، عدم رعایت حق تقدم و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بوده که به طور معمول ناشی از خواب آلودگی و خستگی رانندگان است.

وی با تشکر از مردم در زمینه رعایت قوانین و مقررات و همچنین تلاش شبانه روزی پلیس برای کاهش تلفات و حوادث جاده ای گفت: آمار جانباختگان نسبت به سال قبل کاهشی است اما باید آمار دقیق را از پزشکی قانونی کشور جویا شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امسال تجربه سفر بیشتری را در سفرهای نوروزی داشتیم، ادامه داد: ۲۶۲ میلیون تردد بین استانی و شهرستانی ثبت شده که نسبت به سال گذشته از حجم بیشتری برخوردار است.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه به نیمه تعطیلات رسیده ایم و تقریبا امروز در طول جاده ها چه در مسیر رفت و چه در مسیر برگشت، با بار پرحجم ترافیک مواجه هستیم، این نکته را گفت که در برخی مسیرها تردد روان و در برخی دیگر سرعت کُند است.

    خوشبختانه امسال تجربه سفر بیشتری را در سفرهای نوروزی داشتیم، ادامه داد: به گونه‌ای که ۲۶۲ میلیون تردد بین استانی و شهرستانی ثبت شده که نسبت به سال گذشته از حجم بیشتری برخوردار است.

تا پایان هفته جاده‌های پرترددی خواهیم داشت

فرمانده پلیس کشور این را هم گفت که موج دوم سفرهای نوروزی آغاز شده است و با توجه به عزیمت برخی مسافران و بازگشت برخی هموطنان به شهرهای خود، تا پایان این هفته جاده‌های پرترددی خواهیم داشت و روزهای پایانی هفته بر حجم ترددها افزوده خواهد شد.

سفر خود را مدیریت کرده و آن را به روزهای آخر هفته موکول نکنید

سردار رادان از مسافران نوروزی درخواست کرد که سفر خود را مدیریت کرده و آن را به روزهای آخر هفته موکول نکنند.

فرمانده کل انتظامی کشور بیان اینکه باتوجه به پیش‌بینی بارش‌ها، تاکید کرد: ممکن است مسیر جاده ها به دلیل بارش ها طولانی تر باشد، پس بهتر است مسافران نوروزی جاده را در سفر ببینند و این احتمال را هم بدهند که چندین ساعت در جاده بمانند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها