نسخه طب سنتی برای فرار از آلرژی بهاره

کد خبر: 1212047

یک متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: طب سنتی ایرانی برای درمان آلرژی‌های بهاره راهکارهایی دارد که لازم است بدان توجه کرد.

نسخه طب سنتی برای فرار از آلرژی بهاره

مریم نواب‌زاده اظهار کرد: فصل بهار بر چگونگی عملکرد دستگاه‌ها و اندام‌های بدن تاثیرگذار است.

وی افزود: اندیشمندان مکتب طب سنتی ایران بر این باور هستند که رعایت نکاتی ساده و کاربردی از مجموعه تدابیر حفظ سلامت می‌تواند تاثیر زیادی بر کنترل تغییرات، بیماری‌ها و اختلال‌های ناشی از جابجایی فصول داشته باشد.

نواب زاده تصریح کرد: با گرم شدن طبیعت و شروع فصل بهار فضولات منجمد شده در حفره‌های بدنی، وارد جریان خون می‌شوند که اگر این پاکسازی هدفمند و با کمک شیوه‌های طبیعی طب سنتی انجام شود با پاکسازی مواد زائد و سموم از بدن، می‌توان به سلامتی این دوران را گذراند.

وی ادامه داد: افرادی که عموما با آغاز فصل بهار دچار حساسیت‌ها و آلرژی‌های فصلی می‌شوند، با رعایت نکات طب سنتی ایران، می‌توانند از ابتلا به این بیماری‌ها در این فصل پیشگیری کنند. این رعایت‌ها شامل یک رژیم غذایی ساده به مدت سه روز بوده که از ابتلا به آلرژی‌ها و حساسیت‌های فصل بهار پیشگیری می‌کند.

این متخصص و مدرس طب ایرانی بیان کرد: این افراد باید در این مدت، تنها از ماءالشعیری که به صورت سنتی و بدون استفاده از مواد شیمیایی و نگهدارنده تهیه شده، استفاده کنند و پس از اتمام این رژیم غذایی سه روزه نیز بیمار باید از سبزی‌های پخته شده، بدون ادویه و کم حجم به عنوان غذا استفاده کند.

نواب زاده اظهار کرد: مصرف سبزی‌ها و گیاهان دارویی که در فصل بهار می‌رویند، تاثیر بسیار زیادی در پاکسازی خون و پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های فصل بهار دارد. همچنین استفاده از لباس‌هایی با جنس کتان در فصل بهار، بسیار مناسب است چرا که این نوع پارچه به لحاظ مزاج و طبع، سازگاری زیادی با فصل بهار دارد.

وی با تاکید بر نوشیدن عرق‌های گیاهی مانند کاسنی، شاه‌تره و خرفه در فصل بهار، ادامه داد: این عرق‌ها در پیشگیری از ابتلا به حساسیت‌ها و آلرژی‌های فصلی توصیه شده است.

نواب زاده تصریح کرد: بهترین رژیم غذایی در فصل بهار برای کودکان و تقویت سیستم ایمنی و قوای جسمی آنها، خوردن سوپ جو، ماءالشعیر طبیعی، چلوگشنیز با گوشت جوجه خروس است.

وی بیان کرد: در این فصل از غذاهایی مانند آش، بورانی اسفناج، بورانی شبدر و یونجه، کاهو سکنجبین، سمنو، آش شبدر و قره قروت که انرژی و ویتامین زیاد دارند، باید استفاده کرد و مصرف این غذاها موجب پاکسازی خون و تقویت اعصاب و قوای بدن می‌شود.

این متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه به عقیده طب سنتی برای درمان عطسه‌های ناشی از آلرژی و حساسیت فصلی، استفاده از روغن بنفشه و بادام مفید است، افزود: افرادی که عطسه آلرژی بهاره را دارند روزی دو بار، یک قطره از روغن بنفشه را درون حفره‌های بینی خود بچکانند؛ علاوه بر این با استفاده از همین روغن، پیشانی خود را نیز ماساژ دهند.

نواب زاده با بیان اینکه پرهیز غذایی نیز یکی دیگر از راهکارهای برطرف کردن عطسه‌های فصلی است، تصریح کرد: از مصرف شکلات، قهوه، انواع ادویه و غذاهای سرخ کردنی در فصل بهار پرهیز کرده و یا مصرف آن‌ها را به حداقل برسانید.

وی با بیان اینکه استفاده از ماء الشعیر سنتی که افزودنی‌های شیمیایی نداشته باشد نیز برای پاکسازی خون و تقویت کبد در فصل بهار بسیار مناسب است، خاطرنشان کرد: ورزش معتدل در این فصل لازم است چراکه می‌تواند باعث تحلیل مواد و فضولات و دفع آن‌ها از طریق ادرار و مدفوع شود.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها