تلاش پلیس برای ارائه تسهیلات ویژه به زائران اربعین

کد خبر: 1224593

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: همه تلاش بنده و همکاران این است که بتوانیم تسهیلات ویژه‌ای را در امر صدور گذرنامه و خروج و ورود از مرز برای زائران حسینی انجام دهیم.

تلاش پلیس برای ارائه تسهیلات ویژه به زائران اربعین

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: همه تلاش بنده و همکاران این است که بتوانیم تسهیلات ویژه‌ای را در امر صدور گذرنامه و خروج و ورود از مرز برای زائران حسینی انجام دهیم.

سردار احمدرضا رادان بعد از ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در موضوع سرقت‌ها و تیراندازی‌های بی رویه‌ای که توسط دارندگان سلاح‌های غیرمجاز صورت می‌گیرد، کارهای خوبی در این مدت اخیر انجام شده است.

فرمانده کل انتظامی کشور بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری مردم و دستگاه‌های مربوطه بتوانیم این دغدغه مردم را کم کنیم.

سردار رادان در خصوص اقدامات پلیس برای راهپیمایی اربعین حسینی گفت: همه تلاش بنده و همکاران این است که بتوانیم تسهیلات ویژه‌ای را در امر صدور گذرنامه و خروج و ورود از مرز انجام دهیم.

وی افزود: امروز با حضور وزیر کشور و رئیس پلیس عراق در تهران جلسه‌ای خواهیم داشت تا زائران هماهنگی‌های بیشتری برای سهولت در رفت و برگشت داشته باشند.

فرمانده کل انتظامی کشور بیان کرد: تاکنون طرف عراقی قبول کرده که ما بتوانیم از گذرنامه و گذر زیارتی استفاده کنیم که اگر این توافق نهایی شود، مقداری سرعت تهیه گذرنامه افزوده خواهد شد.

سردار رادان: ‌خدشه به امنیت مردم را نمی‌پذیریم

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه نباید کسی از داشتن سلاح برای خدشه‌دار کردن امنیت مردم استفاده کند، گفت: ‌‌خدشه به امنیت مردم را نمی‌پذیریم.

آیین تکریم و معارفه فرمانده قدیم و جدید انتظامی خوزستان امروز با حضور سردار احمدرضا رادان فرمانده ‌انتظامی کل کشور‌ و جمعی از مسولان استانی در اهواز با حضور استاندار، نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، فرمانده سپاه خوزستان، فرمانده ارتش در جنوب غرب کشور و  همچنین جمعی از پرسنل نیروی انتظامی این استان در حسینیه ستاد فرماندهی خوزستان برگزار شد.

سردار احمدرضا رادان در این مراسم اظهار داشت:  خوزستان، اهواز، خرمشهر، آبادان، نهر خین، همه و همه برای مردم ایران و رزمندگان و برای خود مردم استان خوزستان یادآور خاطراتی از جنس مقاومت، ایثار، گذشت و مهمان‌نوازی و تحمل سختی‌ها و نه گفتن به سلطه است.

 وی با اشاره به مقاومت مردم استان خوزستان گفت: خوزستان به ما یاد داد چگونه مقاوم باشیم؛ تا در برابر خوف، با عزت مقاومت کرد. خوزستان به ما یاد داد که مقاومت به چه صورت می‌تواند تعیین‌کننده سرنوشت باشد و تحمل سختی‌ها و آوارگی می‌تواند از جنس عزت و اقتدار باشد. خوزستان حرکت به سمت پیروزی را معنا داد؛  معنای خاکی که با خون شهادت زیبنده شد. خوزستان یاد داد که چگونه خاک، منطقه و نقطه‌ای می‌تواند زیارتگاه میلیون‌ها نفر عاشق و جانباخته باشد. خوزستان و مردم آن مقاومت در برابر دشمن مغرور را یاد دادند. خوزستان دشمن را پشت خاکریز نگه داشت و اجازه نداد یک متر پیشروی کنند.

وی با بیان اینکه  خوزستان به ما یاد داد که خاک وطن هیچ وقت از دست دادنی نیست و وطن حرمت دارد، گفت: خوزستان یاد داد چگونه با گذشت عاشق  باشیم و در گذر زمان این خاک مسیر عاشقان کربلا باشد. خدمت در کنار چنین مردمی توفیق الهی چیز دیگری نیست. ثمره تلاش و مقاومت شما این شد که مدتی توفیق خدمت در چنین خاکی داشته باشید.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: معمولا خدمت از جنس امنیت و نیروی انتظامی و آنچه نیاز واقعی همه است، از موضوعاتی است که مردم ‌به آن توجه دارند. اینکه چگونه در ذهن مردم باشید، از هنرمندی‌هایی است که باید در جهت آن تلاش شود. مردم مستحق بهترین خدمت هستند.

وی ادامه داد: فاصله دیروز تا فردا فاصله‌ای است که خدا منت می‌گذارد تا بتوانیم برای آخرت خود ذخیره کنیم. یکی از شغل‌های پیچیده و سخت، شغل نظامی و نیروی انتظامی است چراکه در همه عرصه‌ها و زمان‌ها و جغرافیا به همه مردم خدمات انجام می‌دهد. در یکی از دیدارها رهبری فرمودند در نظام جمهوری اسلامی ایران هر کاری ثواب است و هر چه کار سخت‌تر باشد ثواب آن بیشتر است‌.

سردار رادان با اشاره با راهپیمایی اربعین گفت: به زودی عملیات بزرگ اربعین را در پیش داریم‌ و وظیفه خود می‌دانیم که با توجه به مشخصات استان خوزستان، فرماندهی مرزبانی و انتظامی را از قبل تقویت کنیم.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: همکاران ما در خوزستان جزو کسانی بوده‌اند که زحمات فراوانی برای داشتن کار سخت در  توشه دنیا و آخرت داشتند. سردار صالحی در زمان خود کار را به درستی، با درایت و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها انجام داد.

وی با اشاره به انتصاب سردار میرفیضی به فرماندهی انتظامی خوزستان افزود: در انتخاب خود به فرزند خوزستان رسیدیم که خوزستان را می‌شناسد و امیدواریم بتواند پرچم برافراشته شده امنیت را از دست سردار صالحی بگیرد.

سردار رادان با بیان اینکه استان خوزستان یکی از بهترین شوراهای تامین در کشور را دارد تاکید کرد: ارزیابی نشان می‌دهد که استان خوزستان یکی از بهترین شوراهای تامین در کشور را دارد و تک تک اعضای آن را می‌شناسم. فرماندهان قبلی باید روی چشم ما جای داشته باشند. من نیز وقتی منصوب شدم گفتم دستور سردار اشتری مقدم است.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت خوب همکاران بسیجی، عشایر، بزرگان، مسئولان و مردم باید استان خوزستان برای کسانی که تلاش می‌کنند امنیت مردم را خدشه‌دار کند ناامن شود؛ از هر جنس و شکل و صورتی که می‌خواهند باشند.

فرماندهی کل انتظامی کشور اجرای دستورات فرمانده پیشین انتظامی استان را یکی از اصول اخلاق‌مداری دانست و گفت: با توجه به ظرفیت خوب پرسنل نیروی انتظامی، بسیجیان، عشایر، بزرگان و مسئولان، این استان باید به محلی ناامن برای مخلان امنیت مردم شود.

وی با بیان اینکه نباید کسی از داشتن سلاح برای خدشه‌دار کردن امنیت مردم استفاده کند، افزود: این منطقه باید محلی برای آرامش و آسایش مردم و انجام فعالیت‌های روزمره مردم باشد تا چرخ حرکت استان به درستی جلو رود.

سردار سرتیپ احمدرضا رادان فرمانده نیروی انتظامی در حکمی سرتیپ دوم پاسدار سید محمود میرفیضی را به سمت فرمانده انتظامی استان خوزستان منصوب کرد. پیش از این سردار سید محمد صالحی فرمانده انتظامی استان خوزستان بود.

سردار سید محمود میرفیضی مسئولیت فرماندهی انتظامی استان گلستان، مازندران و قم  را بر عهده داشت./تسنیم

مردم سلاح‌های غیرمجاز را تحویل دهند/ رایزنی با عراق برای سهولت تردد زائران اربعین

فرمانده فراجا گفت: از مردم درخواست می‌کنم سلاح غیرمجاز خود را تحویل دهند؛ اگر شرایطی داشته باشند که جزو دارندگان سلاح مجاز باشند، پیگیری می‌شود وگرنه سلاح غیرمجاز در دست‌شان غیر قانونی است و استفاده از آن نیز خلاف قانون است.

سردار احمدرضا رادان در حاشیه آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی خوزستان که امروز (۱۰ خردادماه) در اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان خوزستان به واسطه دارا بودن مردم شریف و پرکار و به واسطه اینکه مدت‌ها پذیرای رزمندگان در دفاع مقدس بودند و خود نیز رزمنده بودند، سرزمینی است که زیارتگاه یادمان‌های دفاع مقدس است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بنابراین باید در تقویت آن کوشا باشیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در خصوص در موضوع سرقت‌ها و تیراندازی‌های بی‌رویه‌ای که توسط دارندگان سلاح‌های غیرمجاز انجام می‌شود و متاسفانه مردم را نیز آزار می‌دهد، اگرچه کارهای خوبی در این مدت اخیر انجام شده است اما برای فرمانده جدید نیز این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد تا ان‌شاءالله با همکاری مردم و دیگر دستگاه‌ها بتوانیم به این دغدغه مردم پاسخ خوبی دهیم.

مردم سلاح‌های غیرمجاز خود را تحویل دهند

فرمانده فراجا گفت: از مردم درخواست می‌کنم سلاح غیرمجاز خود را تحویل دهند؛ اگر شرایطی داشته باشند که جزو دارندگان سلاح مجاز باشند، پیگیری می‌شود وگرنه سلاح غیرمجاز در دست‌شان غیر قانونی است و استفاده از آن نیز خلاف قانون است.

تلاش برای تسهیل صدور گذرنامه برای پیاده‌روی اربعین

رادان در خصوص هماهنگی‌های انجام شده برای اربعین عنوان کرد: در بحث اربعین همه تلاش بنده و همکارانم این است که بتوانیم تسهیلات ویژه‌ای در امر صدور گذرنامه و خروج و ورود افراد انجام دهیم. با طرف عراقی صحبت کردیم و امروز نیز در جلسه‌ای وزیر کشور و رئیس پلیس در تهران، جلسه برای هماهنگی خواهیم داشت در خصوص اینکه مردم در رفت آمد سهولت داشته باشند.

وی گفت: طرف عراقی قبول کرده است که در ایام اربعین بتوانیم از پاسپورت و گذرنامه زیارتی استفاده کنیم و اگر توافق نهایی شود، به تهیه گذرنامه سرعت خواهد داد.

فرمانده فراجا افزود: از مردم خواهش می‌کنیم که گذرنامه خود را بررسی کنند و اگر اعتبار ندارند برای تمدید اعتبار اقدام کنند و اخذ گذرنامه را برای روزهای آخر نگذارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها