خبر وزیر بهداشت از آغاز طرح سلامت خانواده

کد خبر: 1224930

وزیر بهداشت با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد رشد جنایت سقط جنین در کشور بوده‌ایم، گفت: امروز اگر آزمایش بارداری خانمی مثبت باشد نام او در سامانه ثبت و تا وضع حمل رصد می‌شود و سقط بدون دلایل متقن ممنوع است.

 خبر وزیر بهداشت از آغاز طرح سلامت خانواده

وزیر بهداشت با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد رشد جنایت سقط جنین در کشور بوده‌ایم، گفت: امروز اگر آزمایش بارداری خانمی مثبت باشد نام او در سامانه ثبت و تا وضع حمل رصد می‌شود و سقط بدون دلایل متقن ممنوع است.

بهرام عین‌اللهی صبح امروز در آغاز سفر ۲ روزه خود به چهارمحال و بختیاری با نماینده ولی‌فقیه در این استان دیدار کرد.

وزیر بهداشت در این دیدار مهمترین مسئله کشور را جوانی جمعیت دانست و گفت: متاسفانه نرخ رشد جمعیتی که در سال‌های ابتدایی انقلاب به ۴ درصد رسیده بود امروز به ۱.۵ درصد رسیده و با ادامه این وضعیت تا پنج سال آینده کشور دچار پیری جمعیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های غلط جمعیتی در یک بازه زمانی ما را با بحران روبرو کرد، افزود: موضوع فرزندآوری بیشتر فرهنگی است تا اقتصادی و همه باید در این خصوص احساس تکلیف کنند تا کشور صدمه نبیند.

عین‌اللهی تشریح کرد: وزارت بهداشت برای کمک به افزایش جمعیت اقدامات متعددی انجام داده که رایگان شدن زایمان، بیمه رایگان کودکان تا پنج سالگی، افزایش و تجهیز مراکز درمان ناباروری بخشی از این اقدامات است.

سقط جنین بدون دلایل متقن جنایت و ممنوع است

وزیر بهداشت با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد رشد جنایت سقط جنین در کشور بوده‌ایم، اظهار داشت: امروز اگر آزمایش بارداری خانمی مثبت باشد نام او در سامانه ثبت و تا وضع حمل رصد می‌شود و سقط بدون دلایل متقن ممنوع است.

وی تاکید کرد: قوه قضاییه باید در این موضوع ورود جدی کند و با کسانی که به صورت غیرقانونی این کار را انجام می‌دهند برخورد کند.

عین‌اللهی تبلیغات و موارد تشویقی را در مسئله جمعیت مؤثر عنوان کرد و گفت: جوانی جمعیت یک اولویت فرهنگی است.

ایران، موفق در کنترل کرونا

وزیر بهداشت در ادامه به عملکرد موفق ایران در مهار کرونا اشاره کرد و توضیح داد: در اوج کرونا به عنوان سربازی در دولت سیزدهم وارد صحنه شدیم و اولین و مهمترین خواسته مقام معظم رهبری از بخش بهداشت و درمان، یعنی مهار کرونا را در دستورکار قرار دادیم.

وی ادامه داد: در آن روزها مرگ و میر کرونا روزانه ۷۰۰ نفر بود و ما هرروز ۵۰ هزار مبتلای جدید و هشت هزار مریض بدحال داشتیم، اما به لطف خدا همه پرسنل جهادی با مأموریت واکسیناسیون وارد میدان شدند و تمام اماکن مذهبی کشور هم به مرکز واکسیناسیون تبدیل شد.

عین‌اللهی افزود: توانستیم در هفته ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن تزریق کنیم که جمعیتی برابر با کل جمعیت برخی کشورهاست و لذا آمار فوتی کرونا که تا قبل از آذر ۱۴۰۰، ۱۲۲ هزار نفر بود به ۲۲ هزار نفر تا امروز کاهش یافت.

وزیر بهداشت اضافه کرد: موارد مذکور موجب شد ایران با اعلام شهریورماه سازمان بهداشت جهانی در قاهره مصر به عنوان کشوری موفق در کنترل کرونا معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: با تصویب ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار توسط مجلس توانستیم ۶ میلیون نفر از سه دهک پایین جامعه را بیمه کنیم.

آغاز طرح سلامت خانواده و پرداخت ۹۵ درصدی هزینه‌های درمان

عین‌اللهی در ادامه از آغاز طرح سلامت خانواده از اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد و گفت: در این طرح برای همه افراد پرونده سلامت تشکیل می‌شود و سیستم بهداشت و درمان موظف است به صورت خانه به خانه از سلامت همه افراد اطمینان حاصل کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: چنانچه فردی بیمار باشد از طریق نظام ارجاع خدمات پزشکی موردنیاز را دریافت می‌کند و هر فردی که در این کانال قرار گرفته باشد تا ۹۵ درصد از هزینه‌های درمانش تقبل می‌شود.

۱۴۰۰ پروژه نیمه‌تمام بهداشت و درمان در دولت سیزدهم تکمیل شد

وی همچنین در خصوص ساخت‌ و سازها در حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: ۵ هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود داشت که تا امروز یک‌هزار و ۴۰۰ پروژه از این تعداد تکمیل شده است.

عین‌اللهی در پایان با اشاره به عملکرد قابل قبول دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، گفت: چهارمحال و بختیاری به لحاظ تجهیزات پیشرفته رشد خوبی داشته و در این سفر نواقص و مشکلات بررسی و در ادامه حل خواهد شد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها