خوزستان شرجی می‌شود

کد خبر: 1225281

خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی وقوع گرد و خاک و شرجی در سطح استان خبر داد.

خوزستان شرجی می‌شود

خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی وقوع گرد و خاک و شرجی در سطح استان خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو اظهار کرد: تا اواخر وقت فردا وزش بادها در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی متوسط گاهی شدید پیش‌بینی می‌شود و احتمال وقوع گرد و خاک محلی و موقتی در این مناطق در ساعاتی از روز وجود دارد.

وی افزود: شمال خلیج فارس تا اواسط وقت فردا مواج خواهد بود. فردا و پس فردا جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق ساحلی، جنوبی و تا حدودی مرکز استان خوزستان خواهد شد.

سبزه‌زاری افزود: از فردا تا روز چهارشنبه عبور موج ضعیف بارشی سبب افزایش ابر و احتمال بارش‌های پراکنده در ارتفاعات استان خوزستان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته شوش با ۴۵.۴ و ایذه با ۱۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. در این مدت تغییرات دمای اهواز بین ۴۴.۶ و ۲۹.۸ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است./ایسنا

تنفس هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در سه شهر خوزستان

طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز هوای سه شهر خوزستان در وضعیت "ناسالم برای گروه‌های حساس" بوده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور امروز (۱۴ خردادماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه حفاری اهواز ۱۳۳، ایستگاه استانداری خوزستان در اهواز ۱۱۵، ایستگاه سوسنگرد ۱۲۳ و ماهشهر ۱۴۰ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهرها در وضعیت "ناسالم برای گروه‌های حساس" بوده است.

طبق شاخص ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون هوای اندیمشک و شوشتر "قابل قبول" و هوای هیچکدام از شهرهای خوزستان در شرایط "پاک" نبوده است.

به گزارش ایسنا، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها