سیل در راه مازندران

کد خبر: 1225479

اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران با انتشار اخطاریه ای از احتمال بارش سیل آسای باران در ساعت های آینده در مناطق کوهستانی استان خبر داد و از مسافران خواست در حریم رودخانه ها توقف نکنند.

سیل در راه مازندران

اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران با انتشار اخطاریه ای از احتمال بارش سیل آسای باران در ساعت های آینده در مناطق کوهستانی استان خبر داد و از مسافران خواست در حریم رودخانه ها توقف نکنند.

بارش‌ باران در نواحی کوهستانی از حوالی ساعت ۱۵ امروز در مازندران آغاز شده و مدیرکل مدیریت بحران استانداری می گوید با ادامه این روند در مناطق بالادست به غیر از انسداد راه های روستایی و فرعی، طغیان رودخانه ها و خسارت به اراضی کشاورزی محتمل است.

اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران چهارشنبه هفته گذشته با انتشار اخطاریه ای نسبت به بارندگی سیل آسا، وزش تندباد، آذرخش، کاهش دمای هوا و طوفانی شدن دریا در اواسط این هفته هشدار داده بود.

مدیریت بحران مازندران در ادامه این اخطاریه آورده بود که بر اساس اخطاریه هواشناسی مبنی بر تقویت سامانه جریان شمالی و تشدید بارش ها و کاهش دما، تمامی دستگاه‌های امدادی در این استان به حالت آماده باش درآمدند.

همچنین تمام دستگاه‌های امدادی شامل جمعیت هلال احمر، اورژانس، آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری ها و سایر دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران تا روز چهارشنبه ۱۶ خرداد در حالت آماده باش خواهند بود.

حسینعلی محمدی شیرکلاهی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ادامه این بارش ها طغیان رودخانه های محتمل است و مسافران از اطراف رودخانه ها به ویژه رودخانه تلار از مسیر سوادکوه فاصله بگیرند.

سیل در راه مازندران؛ لزوم خروج مسافران از حریم رودخانه‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت : همچنین احتمال انسداد راه های روستایی در مناطق کوهستانی وجود دارد.

هواشناسی مازندران نیز روز گذشته با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به این استان با صدور اطلاعیه سطح زرد نسبت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان هشدار داد.

اداره کل هواشناسی مازندران در این اطلاعیه اعلام کرده است که با عبور متناوب امواج از تراز میانی جو، هوای مازندران از بامداد روز دوشنبه تا پایان هفته شرایط ناپایداری دارد.

هواشناسی مازندران، رگبار باران و رعد و برق متناوب، وزش باد و کاهش دما را نوع مخاطره و آبگرفتگی و احتمال جاری شدن روان‌آب و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران را نیز از اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی اعلام کرد.

هواشناسی منطقه اثر این سامانه ناپایدار جوی را در آلاشت، بلده، بیشه بنه هزار جریب، سوادکوه، رینه، سیاه بیشه، کجور، کیاسر، کلاردشت و در ارتفاعات شهرستان بهشهر، بابل، سوادکوه، رامسر، سوادکوه شمالی، عباس آباد، قائم شهر، آمل، گلوگاه، نکا، نور و نوشهر اعلام کرد.

در این اخطاریه ضمن تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای انجام اقدامات پیشگیرانه و یا کاهش خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه، به شهروندان نیز توصیه شده است که در طی این مدت علاوه بر خودداری از اسکان یافتن در کنار رودخانه ها، به هنگام تردد در محورهای کوهستانی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

هواشناسی مازندران در اخطاریه زرد خود، به کوهنوردان نیز توصیه کرده است که در طی این ایام از صعود به ارتفاعات خودداری کنند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها