شیوع موج جدید کرونا در چین | موج جدید کرونا در راه است؟

کد خبر: 1238630

کارشناسان چینی گفتند به رغم افزایش اخیر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین برای بار سوم، بیشتر افراد علائم خفیفی گزارش کردند و نگرانی درباره موج سوم این ویروس وجود ندارد.

شیوع موج جدید کرونا در چین | موج جدید کرونا در راه است؟

به گزارش چاینادلی، هنگامی که عبارت «سومین موج کووید» در پلتفورم میکروبیولوژی سیناوبو نوشته شد، کارشناسان چینی اعلام کردند تنها تعداد محدودی از مردم برای بار سوم به این ویروس مبتلا می شوند و دلیلی برای نگرانی درباره موج سوم وجود ندارد.

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه گذشته سویه EG.۵ ویروس کرونا را سویه غیرخطرناک اعلام کرد و گفت خطراتی بیشتر از سویه های دیگر این ویروس ایجاد نمی کند. براساس داده های این سازمان این سویه زیرمجموعه سویه امیکرون است و در ۵۱ کشور شناسایی شده است.

تدروس ادهانوم قبریسوس دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه با خبرنگاران گفت درحالی که خطرکلی این سویه ویروس براساس ویژگی ژنتیکی اش پایین است، خصوصیت ایمنی و نرخ رشد آن بالاست و ممکن است به شکل جهانی به موج دیگری تبدیل شود. به هرحال خطر بیماری سخت و مرگ و میر به شکل گسترده ای نسبت به سال گذشته پایین است، چرا که ایمنی جمعی چه از طریق واکسیناسیون و چه از طریق ابتلا به این ویروس و یا هر دو افزایش یافته است.

داده های منتشر شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در ۳ اوت ( ۱۲ مرداد) نشان می دهد تعدا مبتلایان به این ویروس که به بیماری سخت دچار و افرادی که در درمانگاه ها بستری شدند در ماه ژوئیه کاهش یافته است.

براساس داده های این مرکز تمامی ۹ هزار و ۵۹۱ نفری که در گزارش ماه ژوئیه ثبت شدند به سویه امیکرون و بیشتر به زیرسویه XBB ویروس کرونا مبتلا شدند.

پنگ شی رئیس مرکز درمان بیماری های واگیردار در بیمارستان نانفانگ در گوآنگژو نیز گفت تنها تعداد بسیار کمی از بیماران در موج سوم در بیمارستان بستری شدند و این افراد علائم بسیار خفیفی دارند. وی همچنین افزود گمانه زنی هایی که نشان می دهد موج بعدی کرونا ممکن است در ماه نوامبر اتفاق بیفتد هیچ پایه و اساس علمی ندارد و لازم نیست عموم مردم نگران باشند.

وانگ گانگ معاون بخش بیماری های واگیردار چیلو در دانشگاه شاندونگ نیز تاکید کرد با هر بار ابتلا به ویروس کرونا، علائم بیماری خفیف تر خواهد شد. بیشتر مردم با سیستم ایمنی عادی نباید از ابتلا چندباره به این ویروس نگران باشند، چرا که علائم بسیار خفیفی خواهند داشت و نیاز به درمان دارویی نیز وجود ندارد.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها