اقدامات کمیسیون بهداشت مجلس درباره موج جدید کرونا

کد خبر: 1195171

اینکه مغرور شویم به اینکه کرونا را ۱۰۰ درصد کنترل کردیم و جامعه ایمنی خواهیم و دیگر روئین‌تن خواهیم شد و به کرونا مبتلا نخواهیم شد، اشتباهی استراتژیک است و نباید این اتفاق بیفتد. مردم ما همیشه باید مراقب خود باشند و خود مراقبتی باید در دستور کار همه افراد جامعه باشد.

اقدامات کمیسیون بهداشت مجلس درباره موج جدید کرونا

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به تشریح اقدامات کمیسیون بهداشت مجلس درباره موج جدید کرونا پرداخت و گفت: در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تلاش‌مان بر این است که وزارت بهداشت را موظف کنیم تا آمادگی کاملی داشته باشد؛ از واکسن تا داروهای مورد نیاز را تدارک ببیند و همچنین تخت‌های بستری تجهزات پزشکی مورد نیاز را تامین کند؛ در عین حال نیز قرار شد در کمیسیون با دستگاه‌های دیگر نظیر وزارت کشور، آموزش و پرورش و وزارت علوم و نیروی انتظامی و سایرین رایزنی شود تا آنها هم تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر  اینکه تاکنون هیچ مرجع و مرکزی رسمی در دنیا اعلام نکرده که کرونا کامل از بین رفته است، اظهار کرد: پس از آغاز شیوع کرونا در دنیا، سویه‌های جدید این ویروس منتشر شده است و شرایط به گونه‌ای رقم خورده که حرف و حدیث‌های زیادی مطرح و بی اثر بودن برخی از داروهایی که در ابتدا مورد استفاده قرار می‌گرفت، ثابت شد و واکسن‌های متعددی تولید شدند که در مقابل سویه‌های جدید ایمن نبودند.

وی تاکید کرد: اینکه مغرور شویم به اینکه کرونا را ۱۰۰ درصد کنترل کردیم و جامعه ایمنی خواهیم و دیگر روئین‌تن خواهیم شد و به کرونا مبتلا نخواهیم شد، اشتباهی استراتژیک است و نباید این اتفاق بیفتد. مردم ما همیشه باید مراقب خود باشند و خود مراقبتی باید در دستور کار همه افراد جامعه باشد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به شیوع سویه‌های جدید بیماری ویروس کرونا در چین و آمار بالای مبتلایان به ویروس در این کشور گفت: این روزها مشاهده می‌کنیم که چین به طور جدی در حال دست و پنجه نرم کردن با سویه‌های جدید کروناست و فکر می‌کنم شاید بر اساس گزارشات واصله تا یک ماه آتی اوضاع خیلی خوبی در این کشور حاکم نباشد؛ با توجه به اینکه کرونا ویروسی پاندمیک است، ممکن است به کشورهای دیگر نیز سرایت کند و در این صورت قطعاً ایران هم ایمن نخواهد بود.

محسنی بندپی تاکید کرد: در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تلاش‌مان بر این است که وزارت بهداشت را موظف کنیم تا آمادگی کاملی داشته باشد؛ از واکسن تا داروهای مورد نیاز را تدارک ببیند و همچنین تخت‌های بستری تجهزات پزشکی مورد نیاز را تامین کند؛ در عین حال نیز قرار شد در کمیسیون با دستگاه‌های دیگر نظیر وزارت کشور، آموزش و پرورش و وزارت علوم و نیروی انتظامی و سایرین رایزنی شود تا آنها هم تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال آغاز مرحله‌ای جدید از واکسیناسیون سراسری برای مقابله با کرونا وجود دارد؟ گفت: به نظر می‌رسد با اتفاقی که در چین افتاده، این واکسیناسیون خیلی دور از انتظار نباشد.

این نماینده مجلس در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا در کشور نیازی به واردات واکسن کرونا وجود دارد؟ اظهار کرد: با توجه به تولید کنندگانی که در داخل داریم، بعید می‌دانم نیازی به واردات واکسن داشته باشیم مگر اینکه تعداد افراد مبتدا در واحد زمان زیاد باشد و مجبور شویم در یک مقطع زمانی واردات انجام دهیم.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها