آخرین وضعیت تردد زائران اربعین | عبور بدون معطلی از «تمرچین»

کد خبر: 1241690

با نزدیک شدن به روز اربعین، تردد در مرزهای منتهی به کشور عراق افزایش چشمگیری داشته است. چنان‌که در روزهای گذشته اعلام شد؛ به‌دلیل استقبال بیش از اندازه زائران از مرز مهران، بهتر است زائران از دیگر مرزهای تعیین شده به عراق سفر کنند.

آخرین وضعیت تردد زائران اربعین | عبور بدون معطلی از «تمرچین»

تمرچین در ارومیه یکی از مرزهایی است که از سال گذشته فعالیت خود را شروع کرده و به‌گفته سخنگوی ستاد اربعین آذربایجان غربی، امسال تعداد بیشتری از زائران از مرز تمرچین عبور کرده‌اند. علی رزازی در این‌باره به همشهری گفت: «بالای 40هزار تردد زائران را از مرز تمرچین داشته‌ایم که همچنان روند افزایشی دارد. به نسبت سال گذشته، امسال تعداد زائران بیشتری برای سفر به عراق، مرز تمرچین را انتخاب کرده‌اند. با اینکه تردد افزایش پیدا کرده، اما معطلی در مرز نداریم و این موضوع مهم است. در واقع چه در سمت ایران و چه در سمت عراق، زائران بدون معطلی از مرز عبور  می‌کنند.»

او ادامه داد: «پیش از این زائرانی که از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان قصد سفر به عراق را داشتند، از آذربایجان غربی وارد کشور می‌شدند و بعد، یک مسافت طولانی را طی می‌کردند تا به مرز چذابه برسند؛ یعنی اتباع خارجی ورود و خروج‌شان به عراق از مرزهای جنوبی ایران باید اتفاق می‌افتاد.»

سخنگوی ستاد اربعین آذربایجان غربی عنوان کرد: «امسال اما زائران خارجی که بیشتر از 4هزار نفر هستند، با ورود به کشور، مرز تمرچین را برای ورود به کشور عراق انتخاب کرده اند. برای همین، این زائران با کاهش مسافت مواجه شدند و این اتفاق خوبی است.» رزازی اضافه کرد: «به‌طور کلی تا حالا با مشکل تردد در مرز تمرچین مواجه نشدیم. حتی زائرانی که با خودروی شخصی در اینجا حضور پیدا می‌کنند، پارکینگ رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهیم.»

در عین حال، استاندار ایلام اعلام کرده که تردد از مرز مهران به یک میلیون و 100هزار نفر رسیده است. حسن بهرام‌نیا، سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: «تعداد زائران اربعین در مرز مهران از مرز یک میلیون و ۱۰۰ هزار عبور کرد و در روزهای آینده شاهد افزایش زائران خواهیم بود.»

خسروی در استان کرمانشاه، یکی دیگر از مرزهای مهم در مسیر سفر زائران به عراق محسوب می‌شود. میثم پرهیخته، مسئول پایانه مرزی خسروی به ایرنا گفت: «آمار زائران خروجی از این گذرگاه رسمی از ابتدای ‌ماه صفر تا پایان روز یازدهم این‌ ماه به ۲۱۸ هزار و ۶۹۷ نفر رسید که از این میزان، بیشترین آمار عبور در طول تاریخِ این مرز با ۶۹ هزار و ۳۹۸نفر مربوط به ۲۴ ساعته گذشته است.»

همچنین فرماندار مریوان اعلام کرد؛ از ۲۷ مرداد تا 7شهریور ۳۳ هزار زائر اربعین از مرز باشماق مریوان وارد عراق و عازم کربلای معلی شدند. اسماعیل احمدی به ایرنا گفت: «در همین مدت، ۱۰ هزار و ۵۸ زائر نیز از طریق مرز باشماق به ایران بازگشتند.»

فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان نیز به خروج ۶۶۰ هزار زائر از مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ‌ماه صفر تاکنون اشاره کرد و به ایرنا گفت: «بازگشت تدریجی زائران از عراق آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار زائر از طریق مرزهای دوگانه خوزستان به کشور بازگشته‌اند.» ولی‌الله حیاتی اضافه کرد: «تردد در مرزهای شلمچه و چذابه در روز بسیار روان است؛ ولی با تاریک شدن هوا حرکت زائران افزایش می‌یابد.»/ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها