استان هرمزگان با ۵ زمینلرزه لرزید

کد خبر: 1255347

در هفته گذشته استان هرمزگان با ۵ زلزله با بزرگای ۲.۹ تا ۳.۶ لرزید، ضمن آنکه کلاردشت استان مازندران زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ و خان ببین استان گلستان نیز زمینلرزه‌های ۴.۴، ۳.۲ و ۲.۷ را تجربه کردند.

استان هرمزگان با ۵ زمینلرزه لرزید

در هفته گذشته استان هرمزگان با ۵ زلزله با بزرگای ۲.۹ تا ۳.۶ لرزید، ضمن آنکه کلاردشت استان مازندران زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ و خان ببین استان گلستان نیز زمینلرزه‌های ۴.۴، ۳.۲ و ۲.۷ را تجربه کردند.

در استان هرمزگان زلزله‌های متعددی رخ داد که به این شرح است:

در رویدر استان هرمزگان زلزله ۲.۹

در فین استان هرمزگان زلزله‌های ۳.۳ و ۳.۶

در قاضی قلعه استان هرمزگان زلزله ۳.۲

در حاجی‌آباد استان هرمزگان زلزله ۳.۴

همچنین خان ببین استان گلستان با زمینلرزه‌هایی به بزرگای ۴.۴ و ۳.۲ لرزید. علاوه بر آن بیله‌سوار استان اردبیل با دو زلزله به بزرگای ۴.۵ و ۴.۳ لرزید.

کلاردشت استان مازندران نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ و سربیشه استان خراسان جنوبی با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۲ لرزیدند.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۱۳ آبان

در راور استان کرمان زلزله ۲.۹، در بالاده استان فارس زلزله ۲.۸، در باغ ملک استان خوزستان زلزله ۲.۶ و در بخ استان یزد زلزله ۲.۸، رخ داد.

خان ببین استان گلستان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۴ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۴ کیلومتری خان ببین، ۱۶ کیلومتری رامیان و ۱۶ کیلومتری علی آباد این استان بوده است.

مردهک استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۲۰ کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۰ کیلومتری مردهک، ۲۴ کیلومتری عنبرآباد و ۴۰ کیلومتری رودبار این استان گزارش شد.

یکشنبه ۱۴ آبان

در فین استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۲۰ کیلومتری رخ داد که کانون آن در ۲۵ کیلومتری فین، ۴۳ کیلومتری قلعه قاضی و ۴۶ کیلومتری بندر عباس بوده است.

خان ببین استان گلستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۸ کیلومتری لرزید.

در یزدانشهر استان کرمان زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

صالح‌آباد استان ایلام با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۱۱ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۷ کیلومتری صالح آباد، ۳۵ کیلومتری چوار و ۴۱ کیلومتری ایلام این استان گزارش شد. زلزله‌های ۲.۷، ۲.۵ و ۲.۷ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در هویزه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۲۰ کیلومتری رخ داد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۷ کیلومتری هویزه، ۳۱ کیلومتری سوسنگرد و ۳۲ کیلومتری رافعی این استان بوده است

دوشنبه ۱۵ آبان

در راور استان کرمان زلزله ۲.۶، در بلداجی استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۷، در رویدر استان هرمزگان زلزله ۲.۹ و در سرخنکلاته استان گلستان زلزله ۲.۷ رخ داد.

در رباط قره بیل استان خراسان شمالی زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۸ کیلومتر رخ داد و کانون آن در ۲۴ کیلومتری رباط قره بیل، ۳۰ کیلومتری شوقان و ۳۱ کیلومتری سنخواست این استان بوده است.

قاضی‌قلعه استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۴ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۳۲ کیلومتری قلعه قاضی، ۳۶ کیلومتری فین و ۳۹ کیلومتری تخت این استان بوده است.

سه‌شنبه ۱۶ آبان

فاریاب استان کرمان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۲۱ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۳ کیلومتری فاریاب و ۴۹ کیلومتری بلوک استان کرمان و ۴۴ کیلومتری سرگز استان هرمزگان به ثبت رسید.

در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۸، در خانه زنیان استان فارس زلزله ۲.۸، در کلمه بوشهر زلزله ۲.۶، در رباط پشت بادام استان یزد زلزله‌های ۲.۸ و ۲.۹، در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۸ و در سردشت استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷ رخ داد.

چهارشنبه ۱۷ آبان

در اهرم استان بوشهر زلزله ۲.۷، در دوگنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۷، در جعفرآباد استان اردبیل زلزله ۲.۶، در بالا ده استان فارس زلزله ۲.۶ و در مشراگه استان خوزستان زلزله ۲.۷، به ثبت رسید.

در بیله‌سوار استان اردبیل بعد از زلزله‌ای به بزرگای ۴.۵ در عمق ۲۶ کیلومتری زلزله دیگری با بزرگای ۴.۳ در عمق ۲۲ کیلومتری به ثبت رسید و کانون این رخداد لرزه‌ای در  ۷ کیلومتری بیله‌سوار و ۲۵ کیلومتری جعفر آباد استان اردبیل بوده است.

فین استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۴ کیلومتری را تجربه کرد که کانون آن در  ۲۸ کیلومتری فین، ۳۶ کیلومتری فارغان و ۴۷ کیلومتری قلعه قاضی این استان بوده است.

رباط پشت بادام استان یزد زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۷ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۷۳ کیلومتری رباط پشت بادام، ۸۰ کیلومتری بهاباد و ۸۵ کیلومتری ساغند این استان گزارش شد.

کلاردشت استان مازندران با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۸ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۱۱ کیلومتری کلاردشت، ۱۵ کیلومتری سلمان شهر و ۱۵ کیلومتری عباس آباد این استان بوده است.

حاجی‌آباد استان هرمزگان نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد که کانون آن در ۱۳ کیلومتری حاجی‌آباد و ۵۴ کیلومتری فارغان استان هرمزگان و ۴۰ کیلومتری ارزوئیه استان کرمان بوده است.

پنج شنبه ۱۸ آبان

سربیشه استان خراسان جنوبی با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۲ لرزید و عمق آن در ۱۲ کیلومتری زمین و رومرکزی این رخداد لرزه‌ای در ۴۶ کیلومتری سربیشه، ۵۵ کیلومتری شوسف و ۶۰ کیلومتری مود این استان بوده است.

جمعه ۱۹ آبان

در برازجان زلزله ۲.۹ رخ داد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها