قتل به خاطر یک مشت دلار در شهرستان ری

کد خبر: 1255935

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری عاملان قتل پسر جوان در یکی از برج های شهرری خبر داد.

قتل به خاطر یک مشت دلار در شهرستان ری

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری عاملان قتل پسر جوان در یکی از برج های شهرری خبر داد.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی در خصوص قتل جوان نمایشگاه دار شهرری اظهار داشت: 13 آبان ماه سال جاری خبر مفقود شدن پسر جوانی توسط بستگانش به پلیس مخابره شد و ماموران همراه با تیمی از آتش نشانان بلافاصله پس از گرفتن دستورات قضایی لازم برای ورود به منزل فرد مفقود شده، به خانه پسر جوان که در یکی از برج های شهرری بود اعزام شدند.

وی در ادامه با اشاره به مشاهده جسد مقتول در حمام خانه اش افزود: در همان لحظه ورود به خانه جوان نمایشگاه دار ماموارن با جسد خونین پسر جوان در حمام خانه اش روبه‌رو شدند که بنا بر نظریه تیم پزشک قانونی و تشخیص هویت در محل جرم مشخص شد این پسر جوان با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: دستور رسیدگی ویژه به این پرونده در دستور کار ماموران اطلاعات کلانتری 131شهرری قرار گرفت و مشخص شد، وی یکی از نمایشگاه داران خودرو در همان منطقه جنوب تهران است و شرایط مالی خوبی داشته و در بررسی از صحنه جرم مشخص شد 2 گوشی موبایل گران‌قیمت پسر جوان نیز به سرقت رفته ‌و سناریوی قتل با انگیزه سرقت پیش روی تیم پلیسی قرار گرفت.

سرهنگ طرهانی در ادامه افزود: تحقیقات برای شناسایی عاملان این جنایت ادامه داشت تا اینکه صبح روز یکشنبه 21 آبان مردی ناشناس با یک کارت شناسایی جعلی که خود را از عوامل بیمارستان معرفی کرده بود به برج محل سکونت مقتول مراجعه کرده و عنوان داشت برای بردن خودروی مقتول آمده که همین موضوع باعث شد حراست برج با پلیس تماس گرفته و گزارش مراجعه مرد مشکوک را مخابره می کند.

وی گفت: تیم عملیات کلانتری سریعا به محل جرم اعزام شده و مرد جوان را بازداشت کردند و پس از انتقال وی به کلانتری و تحقیقات دست به افشاگری زد و ادعا کرد 2 مرد از او خواسته اند تا با مراجعه به خانه پسر جوان، خودرویش را از پارکینگ برج برداشته و به آنها برسانم.

فرمانده انتظامی شهرستان ری در ادامه تصریح کرد: اعترافات متهم کافی بود تا ماموران کلانتری 2 جوان دیگر را که در سناریوی این جنایت نقش داشتند شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه شب گذشته دستگیر کنند.

سرهنگ طرهانی افزود: متهم اصلی پرونده پس از دستگیری به قتل پسر جوان با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد و در بازجویی ها عنوان کرد چند سالی بود که با مقتول دوست بودم و او را می‌شناختم، از چندی قبل متوجه شدم که در خانه‌اش مقدار زیادی دلار و پول نقد دارد، و وسوسه شدم تا دست به سرقت بزنم به همین خاطر ماجرای سرقت را به یکی از دوستانم مطرح کردم و او نیز پذیرفت در قبال گرفتن سهم در این سرقت مرا همراهی کند.

رییس پلیس شهرری ادامه داد: متهم در ادامه با همدستی یکی از دوستانش به بهانه خرید یک خودرو و قرار برای معامله به خانه امین در برج معروف شده و پس از اطمینان از تنها بودن پسر جوان با وی درگیر شده و ابتدا یکی از متهمان مقتول را روی زمین انداخته و ضرباتی به ناحیه پهلو وی زده و سپس همدست وی چاقو را از دست متهم اول گرفته و در ادامه ضربات دیگری به ناحیه سینه و قلب متهم می زند که پس از اطمینان از مرگ جوان نمایشگاه دار جسد را به حمام خانه انتقال می دهند و اقدام به سرقت لوازم مقتول از خانه وی می کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری در انتها تصریح کرد: عاملان جنایت پس از به قتل رساندن این پسر جوان لباس های خودش را که خونین شده بود داخل یک کیسه گذاشته و از لباس های مقتول که در خانه بود استفاده کرده و از صحنه جرم خارج می شوند که سعی داشتند با این ترفند سناریوی قتل را به گردن افراد دیگری بیندازند که راز این جنایت خونین با تیزهوشی مأموران فاش شد.

بنا بر این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر با دستور مقام قضایی در اختیار کارآگاهان اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار گرفته اند./تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها