خبر خوش برای معلمان حق التدریس | واریز فوق‌العاده خاص به حقوق معلمان از فروردین

کد خبر: 1275544

عضو کمیسیون تلفیق بودجه از اعمال فوق العاده خاص برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش در سال آینده خبر داد.

خبر خوش برای معلمان حق التدریس | واریز فوق‌العاده خاص به حقوق معلمان از فروردین

مصطفی طاهری عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403درباره مصوبات مجلس در بودجه سال 1403، گفت: ، در حوزه آموزش و پرورش موضوع خرید خدماتی‌ها و حق‌التدریسی‌ها و نهضتی‌ها که در حال حاضر به صورت حق‌التدریس مشغول فعالیت هستن همیشه مورد بحث بوده که در بودجه سال آینده تصمیمات خوبی برای  ادامه فعالیت آنها اتخاذ شد.

وی افزود: مجلس در بودجه سال 1403 وزارت آموزش و پرورش را مکلف کرد که از نهضتی‌ها، حق‌التدریسی‌ها و خرید خدماتی‌ها همچنان به صورت حق‌التدریس در سال آینده هم استفاده کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 درباره مصوبه نمایندگان برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش (سرایه‌داران و خدمتگزاران  مدارس) ، گفت: افزایش حقوق‌هایی که در سال‌های آینده اعمال شده بود شامل این گروه نشده بود که نمایندگان در کمیسیون تلفیق برای افزایش حقوق این قشر نیز تصمیماتی اخذ کردند.

طاهری بیان کرد: ابتدا در کمیسیون تلفیق افزایش فوق‌العاده خاص تصویب شد پس از آن در جلسه علنی نیز این فوق‌العاده خاص برای همه کارمندان از جمله این گروه به تصویب رسید که علاوه بر 20 درصد حقوق، افزایش فوقالعاده خاص 3 هزار امتیاز نیز در احکام آنها درج خواهد شد.

 نمایندگان در جریان بررسی بودجه سال 1403 مصوب کردن که به منظور نگهداشت و ایجاد انگیزه در نیروی انسانی از ابتدای سال 1403، 3 هزار امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8 مهرماه 1386 و معادل ریالی این امتیاز برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب 13 شهریور 1370 و سایر قوانین و مقررات استخدامی تحت عنوان فوق العاده خاص در احکام کارگزینی و یا قراردادهای آن ها اعمال می گردد. این فوق العاده مشمول کسور بازنشستگی می باشد و صرفا در محاسبه پاداش پایان خدمت، ذخیره مرخصی استحقاقی در زمان بازنشستگی و حقوق بازنشستگی قابل محاسبه است. اعمال این امتیاز در خصوص کارمندانی که طی سال های گذشته از فوق العاده خاص بهره مند شده اند در سقف امتیاز موضوع این ماده بلامانع است.

لازم به ذکر است که مصوبات مجلس برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تایید شورای نگهبان دارد که هنوز شورای نگهبان نظر نهایی خود درباره مصوبات مجلس در خصوص لایحه بودجه سال 1403 را اعلام نکرده است./ تسنیم

 زمان پرداخت حقوق معلمان حق التدریس

معاون وزارت آموزش و پرورش از پرداخت سه ماه از حق‌التدریس معلمان تا پایان اسفندماه امسال خبر داد.

 علی فرهادی؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: مهر امسال ۳۴ هزار معلم بازنشسته اضافه تدریس و ۸۴ هزار معلم شاغل ساعات حق‌التدریس برداشتند.

وی افزود: در بهمن ماه دو ماه از مطالبات حق‌التدریس و تا پایان اسفند یک ماه دیگر از این مطالبات پرداخت خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا قبل از پایان سال تحصیلی کل مطالبات حق‌التدریس معلمان را تسویه کنیم.

فرهادی درباره مطالبات فرهنگیان خرید خدمات آموزشی افزود: قبل از پایان سال ۱۴۰۲, دو ماه از معوقات این نیروها پرداخت خواهد شد و مابقی در سال آینده پراخت می‌شود.

معلمان شاغل و بازنشسته بابت ساعات حق‌التدریس ماه‌های مهر تا بهمن ۱۴۰۲ هنوز رقمی را دریافت نکرده‌اند.

علاوه بر این معلمان خرید خدمات آموزشی که جزو معلمان غیررسمی هستند از ابتدای مهر تا به امروز بدون حقوق و بیمه و قرارداد در مدارس مشغول به تدریس هستند!

فرهادی پیش از این و در آبان ماه از پرداخت حق‌التدریس معلمان هر دو ماه یکبار خبر داده بود.

او گفته بود: حق التدریس‌ها مثل اضافه کار کارمندان و طبیعی است که پایان هر ماه حق‌التدریس را پرداخت کنیم. اگر این پرداخت نمی‌شود ناظر به عدم تامین به موقع اعتبار در آموزش و پرورش است. اگر به موقع تامین اعتبار شود، انگیزه معلمان شاغل و بازنشسته در اخذ اضافه تدریس بالا می‌رود. امسال به نحوی برنامه ریزی کردیم تا بتوانیم به شرط تامین اعتبار به موقع از سازمان برنامه و بودجه، حق‌التدریس‌ها را حداقل هر دو ماه یک‌بار پرداخت کنیم./ افکارنیوز

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها