امشب؛ شارژ هدیه ۱/۵۴۵/۰۰۰ تومانی در کارت یارانه معیشتی سرپرستان | یارانه بگیران جیبشان پر پول خواهد شد

کد خبر: 1284476

دولت اقدام به پرداخت کارت هدیه 1 میلیون و 545 هزارتومانی به برخی از دهک ها کرده است.

امشب؛ شارژ هدیه ۱/۵۴۵/۰۰۰ تومانی در کارت یارانه معیشتی سرپرستان | یارانه بگیران جیبشان پر پول خواهد شد

خبرنگار شکیبا بقال زاده: مشاور معاون رفاهی وزیر کار گفت: مرحله سوم کالابرگ فجرانه آغاز شده است و تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۷ دهک مشمول کالابرگ فجرانه هستند، ‌ گفت: برای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان منابع شارژ شده است.

مشاور وزیر رفاه درباره میزان استقبال از کالابرگ فجرانه بیان کرد: در ماه اول (بهمن) ۸۷ درصد، ‌ ماه دوم (اسفند) ۷۵ درصد استقبال از طرح فجرانه انجام شد.

حیدر مرادی از عرضه بسته اقتصادی خواربار ویژه دارندگان کارت‌های مَ‌کارت (از جمله هنرکارت) به مناسبت عید فطر خبر داد.

مدیرعامل شرکت «مَ‌کارت» اظهار کرد: در راستای تلاش شرکت مَ‌کارت برای ارائه خدمات ضروری به هنرمندان گرامی و براساس خط‌مشی‌های حمایتی صندوق اعتباری هنر، دارندگان کارت‌های مَ‌کارت از جمله هنرکارت از روز ۱۹ تا ۲۴ فروردین می‌توانند بسته‌های اقتصادی خواربار را به صورت اینترنتی از فروشگاه آنلاین مَ‌کارت تهیه کنند.

وی ادامه داد: برنج، چای، روغن مایع، قند، شکر و ماکارونی اقلام این بسته را تشکیل می‌دهند که از برندهای معتبر بازار تهیه شده‌اند. بهای تمام‌شده این بسته، ۱ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان است. ۵۵۶ هزار تومان از این مبلغ سهم مَ‌کارت است و دارندگان هنرکارت می‌توانند این بسته را تنها با پرداخت ۹۸۹ هزار تومان تهیه کنند.

اعلام جزئیاتی از مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی + اسامی فروشگاه‌های طرف قرارداد

مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مرحله سوم طرح فجرانه از بیستم فروردین آغاز می‌شود و مردم تا ۱۸ فروردین فرصت دارند که از اعتبار یارانه مضاعف ماه گذشته خود استفاده کنند.

سید رضا یحیوی با اعلام اینکه سومین مرحله از واریز یارانه مضاعف طرح فجرانه ۲۰ فروردین انجام می‌شود، افزود: در ۲ نوبت اجرای این طرح، بیش از ۷۸ هزار میلیارد به سمت سفره غذایی مردم هدایت شده است و ۸۷ درصد مردم در نوبت اول از این طرح استقبال کردند.

وی با تاکید بر اینکه در اسفندماه استقبال خوبی از فرایند خرید از فروشگاه‌های اینترنتی با استفاده از کالابرگ انجام شد، اظهارکرد: مردم با استفاده از فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی خریدهای خود را از اسنپ مارکت و دیجی کالا به‌راحتی انجام دادند و بسته خود را از طریق پیک در منزل خود تحویل گرفتند.

مشاور معاون وزیر رفاه اجتماعی درباره میزان استقبال از طرح فجرانه کالابرگ گفت: در دوره نخست واریز طرح فجرانه کالابرگ بیش از ۸۷ درصد مردم از یارانه مضاعف استفاده کردند. در مرحله بعدی که مربوط به اسفند ماه بود این مشارکت به ۷۵ درصد رسید که دلیل کاهش آن نیز این بود که مردم درگیر خرید نوروز و سفرهای نوروزی بودند.

یحیوی تاکید کرد: در این مدت استقبال دهک‌های یک تا سه درآمدی جامعه از این طرح، به بیش از ۸۸ درصد رسیده که نشان می‌دهد دولت سیزدهم به اهداف خود که ارتقا امنیت غذایی دهک‌های درآمدی پایین بوده جامع عمل پوشانده است.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که از استقبال ۹۰ درصدی مردم از یک طرح صحبت می‌کنیم؛ یعنی توسعه طرح عالی بوده و دسترسی مردم به فروشگاه تا سطح روستاها امکان‌پذیر بوده، تصریح کرد: در آخرین آمار مربوط به ۵۲ روز نخست طرح فجرانه، بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان توسط دولت در قالب یارانه و بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان آورده مردم را تشکیل داده که به این واسطه ۷۸ هزار میلیارد تومان در ۵۲ روز به سمت سفره غذایی مردم روانه شده و در کنار آن تولید داخل رونق گرفته و کارخانه‌جات غذایی هم توانسته‌اند تولید خود را افزایش دهند.

مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: علاوه بر این رفتار اقتصادی و اجتماعی مردم و صاحبان فروشگاه‌ها نسبت به خرید اعتباری شکل گرفته است که این مهم نیز از دستاوردهای دولت است.

یحیوی گفت: طرح فجرانه یک طرح سه ماهه است که دولت منابع خود را برای همین سه ماه تامین کرده است، اگر قرار باشد این مسیر ادامه پیدا کند، حتما در دولت مطرح و پس از آن اعلام می‌شود تا مردم در جریان آن قرار بگیرند.

مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه(اول تا هفتم) همزمان با چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه امسال ادامه خواهد داشت. در این طرح اعتبار خرید ۱۱ قلم کالای اساسی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات و با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ است که مابه‌التفاوت قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته می‌بایست قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

در طرح جدید شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی(۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند کرد. مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود. خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند.

متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار(۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق‌کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

واریز یارانه معیشتی ۱ میلیون و ۵۴۵ هزار تومانی

مدیرعامل شرکت مهان اندیشان آکام (هنرکارت) با تاکید بر اینکه تعداد بسته‌های عرضه‌شده در این طرح و همچنین زمان ارائه آن محدود است، یادآور شد: ارسال این بسته‌ها به سراسر ایران رایگان است و اولویت با عزیزانی خواهد بود که زودتر خرید خود را انجام دهند.

براساس این خبر، دارندگان هنرکارت و دیگر کارت‌های مَ‌کارت می‌توانند از طریق لینک https://makart.ir/blog/package اطلاعات بیشتر در این زمینه را کسب کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مهان اندیشان آکام، این شرکت در سال ۱۳۹۸ با نام «هنر کارت بنیان ایرانیان» فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۴۰۲، به دلیل توسعه فعالیت‌های شرکت، به «مهان اندیشان آکام» (با نام تجاری «مَ‌¬‌کارت») تغییر نام داد. فعالیت اولیه و اصلی مَ‌کارت، طراحی، چاپ و توزیع «هنرکارت» برای بیش از ۱۰۰ هزار هنرمند سراسر کشور بوده است. «هنرکارت» یک کارت هویتی-بانکی منحصربه‌فرد برای هنرمندان و اعضای صندوق اعتباری هنر است که دارندگان آن می‌توانند آن را هم به عنوان یک کارت شناسایی استفاده کنند و هم به عنوان یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب برای دریافت تمامی خدمات بانکی و انجام تراکنش‌ها به‌کار گیرند.

«مَ‌کارت» از سال ۱۴۰۲ و با اضافه شدن محصولاتی مانند «فرهنگ‌کارت»، «شبستان‌کارت»، «نصرکارت» و … فعالیت خود را گسترش داد.

این شرکت به تازگی، فروشگاه آنلاین مَ‌کارت را نیز راه‌اندازی کرده که از طریق آن بتواند علاوه بر عرضه محصولات مختلف برای هنرمندان و دیگر کاربران خود، بستری برای فعالیت هنرمندان صاحب کسب‌وکار نیز فراهم کند.

۳

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها