خبرمهم برای دانش آموزان | برگزاری امتحانات نهایی با سازمان سنجش شد؟

کد خبر: 1290883

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۳ امتحانات نهایی توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، گفت: از سال‌های آینده برگزاری امتحانات نهایی با سازمان ملی سنجش است.

خبرمهم برای دانش آموزان | برگزاری امتحانات نهایی با سازمان سنجش شد؟

عبدالرسول پورعباس؛ سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور درباره وضعیت برگزاری امتحانات نهایی از طراحی سوالات تا اجرا و تصحیح آن از سال آینده گفت: سازمان سنجش از گذشته در تعامل با وزارت آموزش و پرورش به آنها کمک می‌کرده است و در سال 1403 مسئولیت برگزاری امتحانات نهایی با وزارت آموزش و پرورش است و تغییری نداریم.

وی افزود: جلسه‌ای را با وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهیم کرد تا در حوزه نظارت و اجرای امتحانات نهایی سال 1403 به این وزارتخانه کمک کنیم.

پور عباس ادامه داد: در سال‌های آینده امتحانات نهایی وزارت آموزش و پرورش ذیل طراحی و مدیریت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور است البته برای طراحی روش‌های اجرا با وزارت آموزش و پرورش تعامل خواهیم داشت اما مسئولیت برگزاری امتحانات نهایی به طور کامل بر عهده سازمان ملی سنجش است.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور بیان کرد:  برای برگزاری آزمون استاندارد موارد مختلفی همچون آزمون سازی، اجرا و تصحیح را داریم و برای همه آنها برنامه‌ریزی خواهیم کرد حتی ممکن است در رشته‌هایی که رقابت میان داوطلبان زیاد است، مدل طراحی سوالات متفاوت با رشته‌هایی باشد که رقابت در آنها سنگین نیست.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها