قتل‌هایی که در آن پای فامیل وسط است

کد خبر: 156327

نکته قابل توجه در بررسی کلی آمارهای ارائه شده آن است که تقریباً از هر ۳ فقره قتل واقعه در کشور، یک مورد آن توسط بستگان نزدیک بوده است. از ۵۱۴ نفر مقتولین مؤنث ۳۵۳ نفر آن‌ها توسط بستگان خود به قتل رسیده‌اند.

قتل‌هایی که در آن پای فامیل وسط است

یکی از گونه‌های قتل، قتل‌هایی است که عاملین آن با مقتول دارای نسبت خانوادگی بوده و یا انگیزه‌های وقوع در اختلافات و مسائل خانوادگی ریشه داشته است، رویدادی که در کشور ما هم سهم قابل توجهی از قتل‌ها را به خود اختصاص داده و کار‌شناسان و صاحبنظران را به تحلیل آن واداشته است. به گزارش خبرنگار اجتماعی «فردا»، بر اساس گزارشی که نیروی انتظامی درباره وقوع قتلهای خانوادگی تهیه کرده است، سهم وقوع قتل با انگیزه اختلافات خانوادگی با افزایش ۴. ۸ درصدی از سال ۱۳۸۰ به رقم ۱۲. ۸ درصد در سال ۱۳۸۹ رسیده است که نشان رشد قتل با این انگیزه می‌باشد. در سال ۱۳۸۹ تهران بزرگ با ۲۸ فقره (۹. ۶درصد)، استان فارس ۲۴ فقره (۸. ۲درصد) و استان خراسان رضوی با ۲۲ فقره (۷. ۶ درصد)، بیشترین قتل‌های خانوادگی را در بین سایر استان‌ها داشته‌اند، همچنین ۸۶. ۲ درصد از قتل‌های خانوادگی توسط بستگان و آشنایان نزدیک مقتول حادث شده است ضمن آنکه بیشترین رقم وقوع قتل توسط بستگان مربوط به سال ۱۳۸۶ با ۳۲. ۳ درصد و کمترین آن مربوط به سال۱۳۸۰ با ۱۸. ۴ می‌باشد.

نکته قابل توجه در بررسی کلی آمارهای ارائه شده آن است که تقریباً از هر ۳ فقره قتل واقعه در کشور، یک مورد آن توسط بستگان نزدیک بوده است.

در این بین بررسی آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد که بین قتل زنان و دختران با قتل‌های خانوادگی رابطه معنا داری وجود دارد. به صورتی که در سال ۱۳۸۹ که ۵۱۴نفر از مقتولین مؤنث بودند و به عبارت دیگر ۲۳ % مقتولین زن، دختر یا دختربچه، بودند. از ۵۱۴ نفر مقتولین مؤنث ۳۵۳ نفر آن‌ها توسط بستگان خود به قتل رسیده‌اند به عبارت دیگر ۶۸. ۶ درصد مقتولین مؤنث کسانی هستند که توسط بستگان خود کشته شده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها