تسهیلات تشویقی برای احیا بافت های فرسوده

کد خبر: 164279

در حال حاضر در منطقه 9 یک دفتر خدمات الکترونیک وجود دارد و این دفتر به تنهایی پاسخگوی نیازها و درخواست های شهروندان نیست.

تهران سما: معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 9 از ارایه تسهیلات تشویقی بی سابقه برای احیا بافت های فرسوده در غرب تهران خبر داد و از شهروندان خواست که برای نوسازی بافت های فرسوده اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 9 ، وحید رضا محمدی انارکی با بیان این مطلب گفت : حوزه شهرسازی در یک طرح جدید تصمیم به ارایه تسهیلات تشویقی برای احیا بافت های فرسوده به شهروندان غرب تهران کرده است .

وی با اشاره به اینکه اولویت اول ، احیا بافت فرسوده در منطقه است ، افزود : هم اکنون بزرگترین معضل در منطقه 9 بافت های فرسوده است و برنامه ریزی برای تسهیل در صدور پروانه هم اکنون در حال انجام است.

محمدی انارکی تصریح کرد: در حال حاضر در منطقه 9 یک دفتر خدمات الکترونیک وجود دارد و این دفتر به تنهایی پاسخگوی نیازها و درخواست های شهروندان نیست.

وی با تاکید بر این که به شدت پیگیر راه اندازی دفتر دوم تا پایان مهرماه هستیم ، بیان داشت : تصمیم داریم دفتر دوم در محدوده بافت فرسوده تاسیس و شروع به فعالیت کند .

معاون شهرسازی و معماری همچنین از کاهش زمان صدور پروانه های ساختمانی در غرب تهران خبر داد و اظهار داشت: این کار سبب می شود استقبال از نوسازی بافت فرسوده در خصوص طرح های مشارکتی افزایش یابد.

به گفته وی، شهرداری منطقه 9 آمادگی این را دارد که طرح های مشارکتی و تجمیع پلاک ها را هر چه سریع تر انجام دهد و با مردم در این امر سهیم باشد.

وی با اشاره به اینکه عدم تمکین مالی در منطقه از سوی شهروندان سبب دوری آنها از احیا بافت های فرسوده می شود، افزود: شهرداری منطقه آمادگی کمک در پلاک های تجمیعی را دارد.

محمدی انارکی اظهارداشت: در حال حاضر معاونت شهرسازی به صورت چهره به چهره به درب منازل شهروندان مراجعه می کند و با آنها درباره شرایط شهرداری برای بافت های فرسوده صحبت می کند.

وی تاکید کرد: هم اکنون بالغ بر 140 هکتار محدوده بافت فرسوده در منطقه وجود دارد که حدود 7 هکتار موفق به نوسازی در دو سال گذشته شده ایم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 9 ابراز امیدواری کرد که مساله بافت فرسوده در این منطقه حل شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها