اظهارات‌اژه‌ای‌درخصوص‌حکم‌پرونده‌نگین‌غرب

کد خبر: 351372

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه حکم پرونده نگین غرب هنوز صادر نشده گفت: مجموع شاکیان این پرونده ۱۵ هزار و ۴۲ نفر است.

فارس: سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه حکم پرونده نگین غرب هنوز صادر نشده گفت: مجموع شاکیان این پرونده ۱۵ هزار و ۴۲ نفر است .

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود در خصوص پرونده نگین غرب گفت: این پرونده دو متهم اصلی دارد که در بازداشت هستند پرونده در مرحله تجدید نظر است و هنوز حکمی صادر نشده است .

وی افزود: مجموع شاکیان این پرونده 15 هزار و 42 نفر است که یکی از متهمان بیش از 12 هزار و 800 شاکی و دیگری بیش از 2 هزار شاکی دارد .

اژه‌ای ادامه داد: بسیاری از اموال کارشناسی شده، در پاره‌ای از موارد زمین‌ها معارض داشته است، قوه قضائیه در اقدام اولیه کارهایی انجام داده که شاید وظیفه قضایی‌اش نبوده تا امروز از مجموع 15 هزار و 42 شاکی، 6 هزار و 302 نفر به حق خود رسیده‌اند و امیدواریم تا پایان سال 93، 13 هزار نفر به حق خود برسند .

اژه‌ای تأکید کرد: این پرونده وقت فوق‌العاده در قوه قضاییه گرفته متهماول همکاری خوبی داشته اما متهم دوم همراهی مناسب با ما نداشته است .

دادستان کل کشور در خصوص پرونده مؤسسه توسعه گفت: این پرونده در حال رسیدگی مقدماتی است، از برخی متهمان تحقیق شده اما هنوز کیفر خواست صادر نشده است .

وی در خصوص بحث زمین‌خواری گفت: در بحث جنگل‌ها، مراتع، حریم رودخانه‌ها و ساحل همه مردم و دستگاه‌ها باید همکاری کنند چرا که تخریب منابع طبیعی به ضرر همه است .

وی افزود: در این زمینه هم دولت و هم دستگاه قضایی عزم خود را جزم کردند و به همه دادستان‌ها اعلام شده در همه زمینه‌ها ورود کنند .

اژه‌ای تصریح کرد: دادستان تهران اعلام کرده که مجتمع ویژه برخورد با زمین‌خواری تشکیل شده تا رسیدگی‌ها سریعتر انجام شود .

وی ادامه داد: دادستان تهران همچنین به شهرداری و ناجا دستور داد با افرادی که در ارتفاع بالای 1800 متر ساخت و ساز می‌کنند برخورد کنند و از ساخت‌وسازها جلوگیری کنند .

وی خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات، ناجا و مسئولان ذیربط در سالهای گذشته به خصوص سال 92 کمکهای زیادی را در جهت بازگشت منابع طبیعی داشتند ما هم آماده هر گونه همکاری با مسئولان هستیم .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها