۸ نشانه هشداردهنده استرس

کد خبر: 515862

همه ما در دنیایی پر از استرس زندگی می‌کنیم و اغلب متوجه نمی‌شویم که واقعا بیش از حد کار می‌کنیم. و علائم و نشانه‌های استرس روزانه را نادیده می‌گیریم

۸ نشانه هشداردهنده استرس
سرویس سبک زندگی فردا: همه ما در دنیایی پر از استرس زندگی می‌کنیم و اغلب متوجه نمی‌شویم که واقعا بیش از حد کار می‌کنیم. علائم و نشانه‌های استرس روزانه را نادیده می‌گیریم، بی‌اهمیت از کنارشان می‌گذریم و اجازه می‌دهیم ما را از پا دربیاورند. تاثیر استرس در افراد مختلف، متفاوت ظاهر می‌شود. مثلا در بعضی باعث کاهش وزن می‌شود و در بعضی باعث ظهور جوش در صورتشان می‌شود و ...
۸ نشانه هشداردهنده استرس
۱.سیستم ایمنی ضعیف:
یکی از شایع‌ترین اثرات استرس، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن است. استرس باعث می‌شود یک سری هورمن در بدن آزاد شود که به شدت بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارند. البته ورزش مناسب و خواب کافی می‌تواند به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک کند.
۲.ریزش یا سفید شدن مو
یکی دیگر از اثرات استرس برای برخی افراد ریزش مو یا سفید شدن آن است. ریزش مو دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد اما استرس یکی از قوی‌ترین دلیل‌هاست که البته متخصصان معتقد هستند پس از رفع موضوع استرس‌زا روند ریزش مو خود‌به‌خود بهبود می‌یابد.
۳.سردرد
بروز سردرد، به خصوص سردردهای تنشی از نشانه‌های هشداردهنده استرس است. سردرد تنشی، به شکل منظم پیش می‌آید و حسی شبیه به کشیدگی عضلانی ایجاد می‌کند. در صورت طولانی شدن این نوع سردرد حتما به پزشک مراجعه کنید.
۴.خستگی
خستگی مداوم یکی از علائم استرس است. که البته در صورت کاهش استرس و با تغذیه مناسب و خواب کافی رفع می‌شود.
۸ نشانه هشداردهنده استرس
۵.اضطراب
در زندگی روزانه ما با وجود لیست طولانی کارهای همیشگی، داشتن اضطراب خیلی طبیعی‌ست. اما اضطراب شدید و بی‌مورد می‌تواند در اثر استرس باشد. اما اگر دچار اضطراب شدید هستید اما زندگی استرس‌زایی ندارید به پزشک مراجعه کنید.
۶.هوس
در طول روز زیاد هوس خوراکی‌های شور یا شیرین می‌کنید؟ استرس می‌تواند مقصر باشد. میل به خوراکی شور یا شیرین عکس العمل طبیعی بدن در اثر خستگی ناشی از استرس است. این نوع مواد غذایی خیلی سریع انرژی بدن را افزایش می دهند. در این مواقع سعی کنید خوراکی ها را هوشمندانه‌تر انتخاب کنید.
۷.پرش پلک
اغلب ما پرش پلک را تجربه کرده‌ایم که البته دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد که شایع‌ترینش، مصرف کافئین، خستگی و استرس است. برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از پرش مکرر پلک، با مشورت پزشک از قطره چشم استفاده کنید.
۸ نشانه هشداردهنده استرس
۸.تهوع
یکی از نشانه‌های وخیم استرس، استفراغ است. گاهی اوقات استرس زیاد باعث بیماری به نام سندروم استفراغ دوره ای می‌شود که فرد برای یک مدتی در ساعت خاصی از روز دچار حالت تهوع و استفراغ می‌شود. برای بهبود این وضعیت بهتر است که آب بیشتری نوشید و به مقدار کافی استراحت کرد.
نشانه‌های گفته شد برای شما آشنا بود؟ گرچه امروزه برای اکثر ما زندگی بدون استرس امکان پذیر نیست اما راه‌کارهایی هست که به کمک آن‌ها بتوان استرس را کنترل کرد و اثرات آن را کاهش داد.
ورزش، مطالعه، استراحت کافی و تغذیه مناسب می‌تواند در این راه به شما کمک کند.

منبع: AMERIKANKI

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها