نحوه دریافت ویزای اربعین برای اتباع بیگانه

کد خبر: 743986

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با تشریح نحوه دریافت ویزای اربعین برای اتباع بیگانه گفت: تاکنون ۹۶۷ هزار و ۸۰۳ نفر از مرزهای سه‌گانه خارج‌شده‌اند.

نحوه دریافت ویزای اربعین برای اتباع بیگانه

خبرگزاری مهر: شهریار حیدری با اشاره به آمار خروج زائران از مرز، اظهار کرد: تا ظهر امروز یازدهم آبان ماه، براساس آخرین آمار دریافتی از مرزهای شلمچه، چذابه و مهران ۹۶۷ هزار و ۸۰۳ نفر از ابتدای صفر تاکنون از مرزها خارج شده اند.

وی با بیان اینکه از این میزان ۱۱ هزار ۳۳۳ نفر از زائران غیرایرانی بودند که از مرزهای شرق و غرب وارد کشور ایران شده اند، افزود: از روز گذشته نیز هماهنگ شده که زائران کشورهای ترکیه و آذربایجان از مرز مهران تردد کنند.

۵۵ هزار و ۴۱۸ نفر از اتباع افغانستانی روادید خود را دریافت کردند

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین همچنین با اشاره به اینکه تا ۱۰ صبح امروز آمار صدور ویزا دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بوده است، گفت: درخصوص زائران افغانستان مقیم ایران، در ابتدا این افراد باید در سامانه مربوطه پیش ثبت نام کنند که آمار ثبت نامی ها بیش از ۱۴۰ هزارنفر است.

وی با بیان اینکه این افراد باید مدارک لازم را به دفاتر کفالت بدهند، تصریح کرد: بعداز این مرحله دفاتر کفالت همه مدارک را تحویل نیروی انتظامی داده تا استعلام مربوطه را دریافت کند، سپس دوباره مدارک به دفاتر کفالت تحویل داده شده و این دفاتر مدارک مربوطه را به کنسولگری ها و دفاتر صدور روادید می دهند.

حیدری با اشاره به اینکه تاکنون ۵۵ هزار و ۴۱۸ نفر از اتباع افغانستانی روادید خود را دریافت کرده اند، یادآورشد: ۸۰ هزار نفر دیگر نیز مدارک شان را تکمیل و به دفاتر تحویل داده اند، مابقی افراد مابقی مانده که روادید خود را تحویل نداده اند سعی کنند طی امروز و فردا با تحویل مدارک به دفاتر کفالت کار ثبت نام خود را آغاز کنند تا اقدامات بعدی برای صدور ویزا انجام شود.

زائران عراقی مقیم ایران بدون پرداخت هزینه روادید دریافت می کنند

وی با بیان اینکه زائران برای ثبت نام می توانند تا روز سه شنبه هفته آتی به دفاتر و به ویژه دفاتری که در اطراف کنسولگری ها قرار دارد، مراجعه کنند، یادآورشد: باتوجه به اینکه این دفاتر همکار سفارت عراق هستند، تمام مدارک را یکجا تحویل می دهند و به همین دلیل سرعت صدور روادید بیشتر می شود.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین به وضعیت زائران عراقی مقیم ایران نیز اشاره و تصریح کرد: این افرد از طریق دفاتر کفالت برای تحویل مدارک خود اقدام کنند، این دفاتر برای زائران عراقی کارت شناسایی سفید تحویل می دهند و سفارت عراق بدون دریافت یک ریال برای این عزیزان روادید صادر می کند.

وی در ادامه از همه زائران خواست تا زمان حرکت خود به سمت مرزها را مدیریت کرده، اطلاعات هواشناسی در خصوص شرایط هوایی مسیر را دریافت و در زمینه بهداشتی و درمانی نیز دقت کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها