آتش‌نشانانی که بدون سحری و افطار در دل حادثه روزه‌دارند

کد خبر: 823981

زمانیکه زنگ ایستگاه آتش‌نشانی به صدا درمی‌آید فرقی ندارد ایام عادی سال باشد یا در ایام ماه مبارک رمضان؛ آتش‌نشان‌ها در هر ایامی آماده به خدمت هستند و در این ماه مبارک لذت خدمت چندین برابر می‌شود.

آتش‌نشانانی که بدون سحری و افطار در دل حادثه روزه‌دارند

خبرگزاری تسنیم: افطاری و سحری عده‌ای از روزه‌داران در ماه مبارک رمضان با مابقی مردم تفاوت دارد؛ آتش‌نشانان از جمله افرادی هستند که روزه را با طعم عشق و آتش، افطار می‌کنند.

ماه مبارک رمضان چندین سال است که با فصول گرم مقارن شده و هُرم گرما طعم افطار را لذت بخش‌تر کرده است، روزه گرفتن در این ماه مبارک و زیر آفتاب سوزان شاید کمی سخت باشد، اما هستند خدمت‌گزارانی که گرما و سرما، باران و برف، آفتاب و سایه برایشان فرقی نمی‌کند و ارج و قرب کارشان را در این ماه مبارک با تعظیم بر پیشگاه معبود بالا می‌برند.

کار آتش‌نشانان در ماه مبارک رمضان فرقی با سایر روز‌های سال نمی‌کند و هر روز از ساعت ۷ صبح آغاز شده و تا ۲۴ ساعت بعد ادامه دارد و به اصلاح ۲۴، ۴۸ هستند؛ ۲۴ ساعت مشغول خدمت و در ایستگاه گوش به زنگ و ۴۸ ساعت بعد به استراحت می‌پردازند البته تعهد وجدانی و نه تعهد کاری آن‌ها باعث می‌شود تا در ۴۸ ساعتی که استراحت می‌کنند، در صورت نیاز لباس آتش‌نشانی بر تَن کرده و در هر حادثه‌ای حاضر شوند؛ این تعهد وجدانی تا حدی بالا می‌رود که تعدادی زیادی از آن‌ها در روز غیرشیفت در حادثه پلاسکو حاضر شده و حتی مجروح یا شهید شدند.

همزمان با آغاز شیفت، یک آتش‌نشان باید خود را برای هر حادثه‌ای آماده کند و گوش به زنگ باشد به نحوی که در مدت زمان کوتاهی و در چندین ثانیه لباس خود را برتن کرده و در خودروی آتش‌نشانی آماده رفتن به عملیات باشد، خواه زنگ عملیات در زمان عادی روز به صدا درآید یا در زمان افطار و سحر فضای ایستگاه آتش‌نشانی را پر کند.

هر آتش‌نشان با توجه به مدت زمان خدمت و سابقه‌اش در آتش‌نشانی، ماه رمضان را نیز تجربه کرده است، خدمتی که با خاطره‌های تلخ و شیرینی همراه شده، گاه پیش آمده دقیقاً هنگام افطار یا سحر زنگ ایستگاه به صدا درآمده و سفره افطار و یا سحر دست نخورده باقی مانده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها