کارگر نظافتچی «سارق تجهیزات کامپیوتری» از آب درآمد

کد خبر: 833694

یک سارق حرفه‌ای که به واسطه سرقت‌های متعددش مجبور به نقل مکان از شهر خود شده و در تهران در پوشش نیرو‌های خدماتی نظافتی سرقت‌هایش را ادامه می‌داد، دستگیر شد.

کارگر نظافتچی «سارق تجهیزات کامپیوتری» از آب درآمد
خبرگزاری تسنیم: یک سارق حرفه‌ای که به واسطه سرقت‌های متعددش مجبور به نقل مکان از شهر خود شده و در تهران در پوشش نیرو‌های خدماتی نظافتی سرقت‌هایش را ادامه می‌داد، دستگیر شد.
سرهنگ پیمان لطیفی با اشاره به دستگیری یک سارق سابقه‌دار حرفه‌ای که در پوشش نیرو‌های خدماتی نظافتی اقدام به سرقت لپ تاپ، موبایل و تجهیزات کامپیوتری می‌کرد، اظهار داشت: به دنبال مراجعه فردی به کلانتری ۱۴۸ انقلاب اسلامی و گزارش سرقت لپ تاپ و تجهیزات کامپیوتری‌اش توسط فردی که برای نظافت از یکی از شرکت‌های خدماتی معرفی شده بود، پیگیری این گزارش در دستور کار قرار گرفت. رئیس کلانتری ۱۴۸ انقلاب اسلامی افزود: پس از بررسی‌های اولیه، ماموران پلیس با همکاری مالباخته موفق به تماس با متهم ۴۰ ساله‌ای شدند که در پوشش نیروی خدماتی توانسته بود این اموال را سرقت کند؛ لذا با سناروی خاص از پیش طراحی شده و در قراری صوری، موفق به دستگیری این سارق حرفه‌ای شدند. وی گفت: پس از بازداشت متهم و بررسی سوابق وی مشخص شد این فرد در یکی از شهر‌های شمال غربی کشور بیش از ۲۰ فقره سابقه سرقت و جرائم دیگر داشته و حدود ۱.۵ سال است که به تهران نقل مکان کرده و در پایتخت نیز به دفعات مرتکب سرقت در پوشش نیروی خدماتی و نظافتی شده است. لطیفی با اشاره به اعترافات متهم دستگیر شده افزود: این فرد در اعترافاتش عنوان کرد که در شهر خود به واسطه اقدامات مجرمانه اش و محکومیت‌های متعدد، فضایی برای ادامه اقدامات مجرمانه خود نداشته و از این رو با توجه به ناشناس بودنش در تهران به پایتخت نقل مکان کرده بوده و در تهران نیز به واسطه آشنایی اش با سیستم‌های الکترونیکی و کامپیوتری بار‌ها در پوشش کارگر نظافتچی، لوازم و تجهیزات الکترونیکی را از منزل و اداراتی که برای نظافت به آنجا فرستاده می‌شده به سرقت برده است. رئیس کلانتری ۱۴۸ انقلاب اسلامی افزود: پس از این اعترافات همکاران ما موفق شدند تا یکی از مالخرانی را که با وی همکاری داشته و این اموال مسروقه را خریداری می‌کرده شناسایی و وی را نیز به همراه تعدادی از اموال مسروقه دستگیر کنند. وی در خصوص نحوه فعالیت این سارق گفت: این فرد با سوءاستفاده از اعتماد صاحبان شرکت‌های خدماتی و نظافتی و اطلاع از اینکه در برخی موارد، صاحبان این شرکت‌ها، استعلامات لازم از جمله گواهی عدم سوء پیشینه را برای کارگران خود اخذ نمی‌کنند، به استخدام این شرکت‌ها درمی آمد و پس از هر سرقت، برای فرار از گرفتار شدن، شرکت قبلی را ترک و در شرکت جدیدی مشغول به کار می‌شده. این در حالی است که این فرد در اغلب موارد، قربانیان خود را از افرادی انتخاب می‌کرد که در مناطق مرکزی و شمالی شهر قرار داشتند. لطیفی اضافه کرد: این فرد در اعترافاتش عنوان کرده بود که پس از ورود به منزل یا اماکنی که برای نظافت به آنجا فرستاده می‌شد، به محض یافتن فرصتی مناسب و یا زمانی که صاحب خانه به بهانه آوردن آب یا چای او را تنها می‌گذاشت، اقدام به سرقت لپ تاپ، گوشی تلفن همراه یا سی پی یو و سایر لوازم کامپیوتری کرده و پس از جاسازی آن‌ها در ساک دستی همراهش، آن‌ها را از محل خارج می‌کرد. به گفته رئیس کلانتری ۱۴۸ انقلاب اسلامی، این فرد لوازم و تجهیزات مسروقه را به قیمتی کمتر از یک چهارم قیمت واقعی به فروش می‌رسانده و پس از دستگیری به سرقت حدود تعداد زیادی لپ تاپ، موبایل و تجهیزات الکترونیکی و کامپیوتری اعتراف کرده است. سرهنگ لطیفی در پایان با هشدار به شرکت‌های خدماتی و نظافتی تاکید کرد که گرفتن استعلام در خصوص نیرو‌های خدماتی این شرکت نکته مهمی است و باید مدیران این شرکت‌ها نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها