خبری خوش برای مددجویان بهزیستی

کد خبر: 839169

رئیس یهزیستی استان تهران از ما به التفاوت افزایش ۱۰ درصدی مستمری مددجویان خبر داد.

خبری خوش برای مددجویان بهزیستی

خبرگزاری تسنیم،:داریوش بیات‌نژاد در حاشیه دیدار با تعدادی از معلولان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان بهزیستی استان تهران در دوره جدید برنامه‌ای را برای حمایت از معلولان در حوزه‌های مختلف معیشتی، توانبخشی و درمان در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: در حوزه ناهنجاری‌ها که در جامعه وجود دارد برخی تصور و قضاوت می‌کنند که همه ناهنجاری‌ها به سازمان بهزیستی مربوط می‌شود که در واقع این منطق درستی نیست چرا که سازمان مسئول این ناهنجاری‌ها نیست بلکه در کل کشور دستگاه‌هایی هستند که مسئولیت ارائه خدمات به تمام افراد جامعه هستند و متاسفانه در ارائه این خدمات کوتاهی می‌کنند.

رئیس بهزیستی استان تهران خاطر نشان کرد: چنانچه با مشاوره‌های ژنتیک آزمایش‌های ژنتیک را مورد توجه قرار داده و انجام بدهیم قاعدتا ۴۰ الی ۵۰ درصد از معلولیت‌ها که ناشی از همین امر است در جامعه کمتر می‌شود.

بیات‌نژاد بیان کرد: بهزیستی متناسب با امکانات و شرایطی را که در کشور دارد به جامعه هدف خدمترسانی می‌کند و این در حالیست که ما در استان تهران با حجم وسیع از جامعه هدف بهزیستی روبرو هستیم.

وی با اشاره به تصویب قانون جدید حمایت از حقوق معلولان بیان کرد: لایحه این قانون پس از سال‌ها و البته برگزاری جلسات متعدد با حضور فعالان سازمان‌های غیردولتی فعال در حوزه معلولان به تصویب رسید و در واقع ما هم اکنون ۵۰ درصد از راه را رفته‌ایم و ۵۰ درصد باقیمانده مربوط می‌شود به اجرای قانون.

رئیس سازمان بهزیستی استان تهران تصریح کرد: در همین راستا بنا داریم همزمان با هفته بهزیستی از فعالانی که در این حوزه تلاش کردند تقدیر و تشکر کنیم.

بیات‌نژاد گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های دولت تدبیر و امید مستمری مددجویان از ابتدای سال گذشته ۳.۵ برابر افزایش یافت و این در حالیست که امسال نیز مستمری مددجویان ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی گفت: با توجه به اینکه هنوز اعتبارات این بخش پرداخت نشده است، طی ماه‌های آینده ما به التفاوت افزایش ۱۰ درصدی مستمری مددجویان پرداخت شود.

بیات‌نژاد همچنین با اشاره به اینکه ریالی از محل مشارکت‌های مردمی صرف هزینه‌های اداری و پرسنلی سازمان بهزیستی نمی‌شود گفت: در حال حاضر یارانه مراکز توانبخشی به صورت منظم و به موقع پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی استان تهران افزود: در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان دستگاه‌ها و سازمان‌ها موظفند در صورت برگزاری آزمون استخدامی ۳ درصد از آن را به معلولان اختصاص دهند و در صورتیکه دستگاه‌ها از این موضوع سرباز بزنند قاعدتا سازمان بهزیستی می‌تواند به عنوان متولی در این حوزه پیگرد قضایی داشته باشد.

به گزارش تسنیم، در ادامه این دیدار، علی همت محمودنژاد رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران با اشاره به برخی از مشکلات معلولان اظهار کرد: متاسفانه باطری کاشت حلزون برای معلولان چند سالی است که در تهران توزیع نمی‌شود ضمن اینکه برخی از معلولان برای تامین باطری سمعک باید هزینه‌ای را به سازمان پرداخت می‌کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به برخی از مشکلات معلولان، انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران سند‌هایی را برای سازمان بهزیستی تهیه و ارسال می‌کند که ۶۰ الی ۷۰ درصد از این سند‌ها به دلایل مختلف از جمله نبود منابع مالی برگشت می‌خورند.

محمودنژاد گفت: صدور کارت معلولیت در استان تهران نیز متاسفانه زمان‌بر شده و حدود ۴ الی ۵ ماه طول می‌کشد و این در حالیست که بسیاری از این معلولان کارت معلولیت ندارند.

وی همچنین با اشاره به کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان بیان کرد: این کمک هزینه از سوی سازمان بهزیستی کاهش پیدا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی هتل معلولان بیان کرد: برخی از خانواده‌های معلولان در مواقعی با مشکلاتی روبرو هستند و شاید نیاز داشته باشند که بچه معلول خود را ۳ تا یک هفته در محلی بگذارند و راه‌اندازی این هتل می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات را کاهش دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها