هدف گذاری برای تأمین ۱۸ هزار دوربین البسه

کد خبر: 844392

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از هدف گذاری برای تأمین ۱۸ هزار دوربین البسه خبر داد و تأکید کرد: امکان دست‌کاری یا از کار انداختن دوربین البسه وجود ندارد.

هدف گذاری برای تأمین ۱۸ هزار دوربین البسه

خبرگزاری فارس: سردار «محمد شرفی» در حاشیه چهاردهمین نشست تخصصی فرماندهان، معاونان، مدیران و روسای پلیس پیشگیری ناجا در جمع خبرنگاران با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (ص) و آغاز دهه کرامت، اظهار داشت: اجرای طرح تحول کلانتری و پاسگاه‌ها یکی از برنامه‌های جدی پلیس پیشگیری است که این مهم از سال گذشته بر مبنای مطالبه و انتظار فرماندهی معظم کل قوا و تدابیر ابلاغی از سوی فرمانده ناجا آغاز و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: یکی از محور‌های اصلی شورای تحول کلانتری و پاسگاه‌ها محور صیانت و سلامت در مجموعه پلیس پیشگیری است که اقداماتی نیز در این حوزه صورت گرفته است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به راه اندازی سامانه هوشمند پایش و نظارت، ادامه داد: این سامانه در پی رویکرد صیانت و سلامت شورای تحول کلانتری و پاسگاه‌ها تشکیل شد، توسط این سامانه همکارانم می‌توانند درباره روند خدمات دهی انتظامی از مراجعه کنندگان به کلانتری‌ها سوال کنند.

وی یادآور شد: در واقع سامانه هوشمند پایش و نظارت امکان ارزیابی روند خدمات دهی انتظامی را ایجاد می‌کند.

عالی‌ترین مقام انتظامی پلیش پیشگیری ناجا اضافه کرد: امسال در این حوزه با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان و مراجعه کنندگان به مراکز انتظامی و کلانتری‌ها تماس حاصل شد و براساس ارزیابی‌های صورت گرفته باید بگویم ۸۷ درصد از شهروندان از روند خدمات دهی انتظامی اظهار رضایت کردند این در حالی است که ۱۲ درصد نیز انتقاداتی داشتند که بیشترین انتقادات معطوف به کمبود نیروی انسانی و امکانات در کلانتری‌ها بود.

سردار شرفی تأکید کرد: برای کسب و ارتقاء رضایت مندی مردمی از روند خدمات انتظامی، هدف گذاری ویژه‌ای کرده ایم.

این مقام عالی انتظامی به اجرای طرح سفیران صیانت در پلیس پیشگیری اشاره و مطرح کرد: تیمی از رده‌های نظارتی اعم از بازرسی، حفاظت و عقیدتی به صورت سیار در کلانتری‌ها حضور می‌یابند و شیوه خدمات دهی و نوع برخورد با مراجعه کنندگان را ارزیابی و رصد می‌کنند که تاکنونی ۱۲۵ کلانتری مورد بازرسی قرار گرفته است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا، برون سپاری برخی از خدمات انتظامی به بخش خصوصی را از رویکرد‌های این پلیس معرفی و خاطر نشان کرد: بر مبنای این دیدگاه ۷ نوع از فعالیت کلانتری‌ها به بخش خصوصی واگذار و در قالب دفاتر خدمات انتظامی پلیس + ۱۰ ارائه می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: برای صدور مجدد مدارک مفقودین نیز دیگر نیازی به مراجعه به کلانتری و پاسگاه‌ها نیست، فردی که مدارک خود را گم کرده باید به ساختار و واحد‌های مربوطه مراجعه و آن واحد مستقیم از کلانتری استعلام می‌کند، یعنی اگر فردی شناسنامه اش مفقود شد دیگر نیازی به مراجعه به کلانتری ندارد و باید به سازمان ثبت احوال مراجعه کند و سازمان ثبت احوال به صورت مستقیم از واحد انتظامی استعلام می‌گیرد.

عالی‌ترین مقام انتظامی در پلیس پیشگیری ناجا در خصوص دوربین‌های البسه پلیس، عنوان کرد: ۵ هزار دوربین البسه در سطح کشور توزیع شده که در تهران بزرگ، مشهد، اصفهان این دوربین‌های البسه مورد بهره برداری قرار گرفته است.

سردار شرفی تأکید کرد: امسال برای تأمین ۱۸ هزار دوربین البسه هدف گذاری کرده ایم.

وی اشاره کرد: خوشبختانه به کارگیری دوربین البسه دستاورد‌های مطلوبی برای این پلیس داشته که یکی از دستاورد‌های آن، فراهم آمدن امکان پایش و نظارت بر رفتار کارکنان است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا امکان دستکاری و یا از کار انداختن دوربین البسه وجود دارد یا خیر، پاسخ داد: امکان دستکاری دوربین البسه وجود ندارد.

سردار شرفی درباره فعالیت مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری و پاسگاه‌ها، عنوان کرد: تاکنون در ۷۰۰ کلانتری و مراکز انتظامی، دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی فعال است و در نظر داریم تا پایان سال ۹۸ تمام کلانتری‌های سراسر کشور دارای مراکز مشاوره شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها