جزئیات استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی

کد خبر: 912255

رئیس نهضت سوادآموزی کشور جزئیات تغییر وضعیت و استخدام نیروهای نهضت سوادآموزی را تشریح کرد.

جزئیات استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی

خبرگزاری تسنیم: علی باقرزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تغییر وضعیت همه نیروهایی که به نوعی با آموزش و پرورش همکاری می کنند براساس قانون صورت می گیرد، اظهار داشت: در قانونی که شهریور 95 با عنوان قانون اصلاح تبصره ده تصویب شد تاکید آن بر این بودکه برتامین نیازمندی های آموزش وپرورش و نیروی انسانی باید از طریق تبدیل وضعیت حق التدریس ها ، شرکتی ها مربیان پیش دبستانی و آموزش دهندگان صورت بگیرد.

وی افزود: اما این تبدیل وضعیت براساس نیاز و توزیع منطقه ای، جنسیتی و رشته ای صورت می گیرد.

معاون وزیر آموزش وپرورش عنوان کرد: همچنین قانونی در شهریورماه سال جاری با عنوان الحاق ماده به تعیین تکلیف تصویب شد که به نوعی قانون قبلی را تعیین تکلیف می کند. تصریح این قانون این است که آموزش دهندگان قبل از سال 92 که دو نفر یا بیش از دو نفر را تحت پوشش بردند ابتدا باید در آزمون شرکت کنند در صورت کسب حد نصاب وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند و پس ازگذراندن این دوره استخدام می شوند.

باقرزاده گفت: این قانون یک آیین نامه می خواهد که در آن شرایط شرکت کنندگان، زمان و نحوه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان مشخص می شود و به تایید دولت برسد. در خود قانون تصریح شده است باید سازمان اموری ادارای استخدام آموزش وپرورش و دو نفر از نمایندگان مردم درمجلس وعضو کمیسیون ناظر باشند.

رئیس نهضت سوادآموزی کشور خاطرنشان کرد: جلسات کمیته چندین بار برگزار شده وامیدواریم به زودی طرح اولیه تدوین و در نهایت هیات دولت آن را تصویب کند، اما به دلیل اینکه مشخص نیست این موضوع چقدر زمان می‌برد نمی توانیم در مورد مواد آزمون شرایط و دیگر موارد صحبت کنیم.

وی با اشاره به اینکه همکاران و آموزشیاران از طریق سایت پیگیر اخبار دقیق باشند، اظهار داشت: درقانون سهمیه استخدام خانواده شهدا وایثارگران پیش بینی شده وجای نگرانی وجود ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها