آیت‌الله جوادی آملی: علت بسیاری از بیماری‌ها پرخوری است

کد خبر: 921321

آیت‌الله جوادی آملی گفت:غذا باید در خدمت انسان بوده و نه اینکه انسان در خدمت غذا باشد.

آیت‌الله جوادی آملی: علت بسیاری از بیماری‌ها پرخوری است

باشگاه خبرنگاران جوان: آیت‌الله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید ظهر عصر پنجشنبه در دیدار سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در موسسه بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، به جایگاه علم طب اشاره و اظهار کرد: یکی از وظایف مسئولان حفظ حرمت طب است.

وی افزود: بسیاری از بیماری‌هایی که برای انسان به وجود می‌آید را نمی‌توان از طریق آزمایش‌هایی که روی موش صورت می‌گیرد، درمان کرد، چراکه بیماری‌هایی مانند اختلاس و احتکار را آزمایشگاه موش جواب نمی‌دهد.

این مرجع تقلید علت بسیاری از بیماری‌ها را پرخوری دانست و گفت: غذا باید در خدمت انسان بوده و نه اینکه انسان در خدمت غذا باشد، درنتیجه باید قبل از سیر شدن کامل دست از غذا خوردن کشید.

آیت‌الله جوادی آملی با تأکید بر لزوم خودکفایی در زمینه پزشکی به‌ویژه در بخش دارو عنوان کرد: نباید به دلیل ارزان‌تر بودن دارو‌های داخلی از داروی خارجی، آن را تولید کنیم، و یا به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن داروی خارجی اقدام به واردات آن کنیم، بلکه باید به فکر خودکفایی و استقلال کشور باشیم.

وی تکیه به بیگانه را مانند تکیه به‌پای چوبین دانست و گفت: تفکر است که انسان را از وابستگی و حقارت نجات می‌دهد، کشور ما همه‌چیز دارد و باید مسئولان جوانان را هدایت کنند تا در مسیر صحیح علم و دانش قرار گیرند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: افتخار این کشور وجود بزرگ مردانی همچون بوعلی سینا و فارابی است که نه استادی داشتند و نه کسی توان شاگردی این افراد را داشت، این بزرگان جزو غرور و فرهنگ ملی ما هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها