پیشنهاد وسوسه‌کننده ناسا برای تنبل‌ها!

کد خبر: 932797

ناسا و سازمان فضایی اروپا تصمیم دارند در یک پروژه تحقیقاتی جدید به ۲۴ زن و مرد ۱۴۱۷۷ پوند بپردازند تا ۲ ماه در رختخواب بمانند.

پیشنهاد وسوسه‌کننده ناسا برای تنبل‌ها!

خبرگزاری مهر: ناسا و سازمان فضایی اروپا تصمیم دارند در یک پروژه تحقیقاتی جدید به ۲۴ زن و مرد ۱۴۱۷۷ پوند بپردازند تا ۲ ماه در رختخواب بمانند. این بخشی از یک آزمایش است که به دانشمندان کمک می‌کند تأثیرات سفر فضایی بر فضانوردان را بررسی کنند. مکان اجرای آن مرکز هوافضای آلمان (DLR) اعلام شده است.

طی این طرح آزمایشی ۲۴ زن و مرد به دو گروه تقسیم می‌شوند و در یک اتاق اسکان داده می‌شوند. همچنین از آن‌ها خواسته می‌شود هر کاری از غذا خوردن گرفته تا رفتن به توالت را در حالت خوابیده انجام دهند.

داوطلبان باید همیشه طوری در رختخواب دراز بکشند که قسمت انتهایی سرشان زیر خط افق باشد و یکی از شانه‌هایشان حتماً باید روی تشک قرار گیرد.

محققان همزمان با جاری شدن خون به مغز تغییرات در بدن آن‌ها را بررسی و رژیم‌های غذایی و تمرین‌های فیزیکی مختلف را آزمایش می‌کنند.

گروهی از پزشکان، روانپزشکان و دانشمندان در این پژوهش حضور خواهند داشت. علاوه بر آن متخصصان تغذیه نیز وعده‌های غذایی فضانوردان را مشخص می‌کنند.

«جنیفر نگو-آن» محقق ارشد این پژوهش در ESA می‌گوید: برای انجام مأموریت‌های فضایی باید ریسک‌های مختلف سلامتی فضانوردان کاهش یابد. این پژوهش به ما اجازه می‌دهد آتروفی ماهیچه‌ای ناشی از بی وزنی را بررسی کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها