افزایش کشف سلاح و مهمات در کشور در سال گذشته

کد خبر: 988786

فرمانده نیروی انتظامی از افزایش کشف سلاح و مهمات در سال گذشته خبر داد

افزایش کشف سلاح و مهمات در کشور در سال گذشته

خبرگزاری ایسنا: سردار حسین اشتری در ۲۴ امین همایش سراسری فرماندهان، معاونان و روسای نیروی انتظامی که برای نخستین بار به شکل ارتباط ویدیو کنفرانس با بیش از صد نقطه از کشور برگزار شد گفت: امروز در شرایط متفاوتی که ناشی از شیوع ویروس کروناست این همایش برگزار شده است. ما برای پیشبرد اهداف و برنامه هایمان این همایش را به شکل ویدیو کنفرانس و همزمان در بیش از ۱۰۰ نقطه در کشور برگزار کردیم.

وی با بیان این که هدف از برگزاری این همایش تبیین اولویت‌های نیروی انتظامی در سال جدید و آسیب شناسی و تحلیل عملکرد پلیس در سال گذشته است، گفت: در این روز‌ها که کشورمان درگیر ویروس کرونا است نیروی انتظامی با آمادگی کامل و با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود آماده انجام هر گونه اقدام برای دفاع از سلامت شهروندان و رفع این ویروس است.

وی با اشاره به دیگر ماموریت‌هایی که پلیس در سال گذشته باآن سر و کار داشته، اظهار کرد: سیل درابتدای سال، انتخابات مجلس شورای اسلامی، راهپیمایی ۲۲ بهمن، اربعین حسینی، تاسوعا وعاشورای حسینی و ... از جمله ماموریت‌هایی بود که پلیس توانست به مردم خدمت کند.

سردار اشتری با اشاره به اقدامات پلیس در پی شیوع کرونا اظهار کرد: اقدامات پلیس در این زمینه از اواخر سال گذشته آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد. طی این مدت پلیس با محتکران وسودجویان شایعه سازان بخصوص در فضای مجازی برخورد کرد علاوه بر آن ورودی‌ها و خروجی‌های شهر‌ها را کنترل کرده و درماموریت‌هایی نظیر ضد عفونی معابر، و شهر، فعال بود.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید در سال ۹۹ تحولات بیشتری را در نیروی انتظامی داشته باشیم گفت: توسعه اقدامات مقابله‌ای با قاچاق ارز، قاچاق سلاح مهمات و ... از جمله اقداماتی بود که در سال گذشته انجام شده و در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اقدامات پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در سالی که گذشت بیش از ۸۰۰ تن انواع موادمخدر در کشور کشف و ضبط شد که در مقایسه با سال قبل رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد. در همین یک ماه سال ۹۹ نیز ما کشفیات قابل ملاحظه‌ای را در حوزه مواد مخدر داشتیم.

سردار اشتری افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر در حوزه برخورد با خرده فروشان، جمع آوری معتادان متجاهر و ... نیز هماهنگی‌های خیلی خوبی صورت گرفته که انشاءالله اقدامات موثری در این زمینه خواهیم داشت.

فرمانده ناجا از افزایش کشف سلاح و مهمات در سال گذشته خبر داد و گفت: استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان جز استان‌های شاخص ما دراین زمینه بودند. کاهش قربانیان حوادث رانندگی در سال ۹۸ و نوروز ۹۹

سردار اشتری به برنامه ریزی‌ها و اقدامات پلیس برای کاهش قربانیان و جانباختگان حوادث ترافیکی نیز اشاره کرد و گفت: با هدف گذاری‌هایی که سال گذشته انجام شد توانستیم جلوی رشد آمار قربانیان حوادث رانندگی را بگیریم. حتی در سال گذشته این آمار کاهش هم داشت. در نوروز ۹۹ نیز به دلیل کرونا حدود ۶۰ درصد از تردد‌های بین شهری ما از ۲۵ اسفند تا ۲۰ فروردین ۹۹ کاهش داشت و در عین حال جانباختگان کاهشی ۶۵ درصدی داشت و حدود ۶۰۰ نفر نسبت به سال گذشته کاهش داشت. البته آمار کاهش ۹۰۰ نفری را به من دادند، اما ما فعلا همان ۶۰۰ نفری را اعلام می‌کنیم که این هم آمارخوبی است. این کاهش از تاثیرات کرونا و البته افزایش فرهنگ ترافیکی رانندگان بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی بر ضرورت هوشمند سازی پلیس و حرکت به سمت پلیس هوشمند نیز تاکید کرد و گفت: یکی از موضوعات اصلی ما در سالی که گذشت تحقق پلیس هوشمند بود. حتی شعار نیروی انتظامی هم در همین راستا انتخاب شد که حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد هم پیشرفت داشتیم، اما باید سرعت پیشرفتمان بیشتر شود و طی برنامه ریزی سه ساله‌ای که داشتیم به اهدافمان هم در حوزه کارکنان و هم در حوزه آموزش و تجهیزات برسیم. کار‌های خوبی نیز در این زمینه شده است که به زودی رونمایی خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی به چهل سالگی دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: امسال ۴۰ سال از دفاع مقدس و آغاز جنگ تحمیلی می‌گذرد ناجا باید در این مراسم‌ها پیش قدم باشد البته دفاع در نیروی انتظامی محدود به آن هشت سال نشده و همواره در نیروی انتظامی ادامه دارد، اما در دوران دفاع مقدس نیز نیروی انتظامی نقش موثری داشت.

وی فرا رسیدن هفته سلامت را نیز به مدافعان سلامت و بخصوص پرسنل و کادر درمانی نیروی انتظامی تبریک گفت.

سردار اشتری در ابتدای این نشست با گرامی داشتن یاد شهدای اسلام، دفاع مقدس و مدافعین حرم از سردار سپهبد قاسم سلیمانی یاد کرد و برای مقام معظم رهبری نیز طول عمر و سلامتی را آرزوکرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها