نکات مهم در چیدمان پارتیشن اداری

کد خبر: 1127533

نکات مهم در چیدمان پارتیشن اداری

پارتیشن ها یکی از لوازمی هستند که در طراحی و معماری ساختمان ها به منظور جداسازی و تقسیم بندی محیط های یک نواخت و یک دست به کار می روند. بیشترین استفاده از پارتیشن ها در ادارات و شرکت ها است. برای ساخت و تولید پارتیشن ها از جنس های مختلفی استفاده می شود. از جمله جنس های به کار رفته در ساخت پارتیشن های اداری شیشه، چوب و ترکیبی از این دو و ... هستند که هر یک از این پارتیشن ها خود دارای انواع مختلفی می باشند. همچنین پارتیشن های اداری از لحاظ فریم نیز دارای دو نوع مختلف می باشند. پارتیشن اداری فریم لس و پارتیشن اداری فریم دار که هر یک دارای ویژگی هایی خاص و منحصر به فرد هستند. اما نکته ای که در زمان انتخاب پارتیشن اداری باید به آن دقت کنید، کیفیت پارتیشن های اداری است. به این منظور بهتر است تا انتخاب خود را از یک تولید کننده و برند معتبر انجام دهید تا با خیالی آسوده محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.  ما در این مقاله تلاش کردیم تا نکاتی مهم در زمینه چیدمان پارتیشن های اداری در اختیار شما قرار دهیم تا شما با مطالعه مطالب آن و به کارگیری آن در مواقع نیاز بتوانید عملکرد بهتری ر تجربه نمایید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.  

نکات و مواردی مهم در خصوص چیدمان پارتیشن های اداری

برای این که یک پارتیشن اداری خوب و مناسب تهیه کنید دانستن موارد و نکاتی در خصوص پارتیشن اداری پیش از تهیه آن می تواند بهترین گزینه را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت خریداری و تهیه نمایید. اولین نکته ای که باید به آن توجه کنیم نوع پارتیشن اداری است. زیرا ابتدا باید پارتیشن ها را به طور کامل بشناسید تا بدانید که کدام نوع پارتیشن اداری مناسب برای محیط و فضای مورد نظر شما می باشد. 

مورد بعدی در زمینه چیدمان پارتیشن اداری روشنایی و در معرض نور بودن، ایجاد فضایی صمیمی و  در عین حال حفظ حریم خصوصی و ... است. در ادامه به بررسی برخی از این موارد و نکات می پردازیم. اما نکته ای که در تمامی موارد باید به آن توجه داشته باشید کیفیت نوع پارتیشن اداری است که برای آن بهتر است پارتیشن اداری خود را از یک تولید کننده معتبر و مطرح تهیه نمایید. 

شناخت نوع و جنس پارتیشن اداری

همان طور که در ابتدای این مطلب عنوان نمودیم شناخت انواع پارتیشن های اداری یکی از موارد و نکاتی است که برای چیدمان آن در محیط اداری باید توجه کنید. پارتیشن ها دارای جنس ها و مدل های مختلفی می باشد. به عنوان مثال پارتیشن های اداری شیشه ای و چوبی و ام دی اف و پی وی سی و ... وجود دارد. پارتیشن های شیشه ای خود از انواع شیشه ساده، شیشه رنگی لاکوبل، شیشه سکوریت و .. ساخته می شوند که هر یک دارای ویژگی های خاص هستند و شما با شناخت کامل ویژگی های آن ها می توانید بهترین مورد را برای اداره و محل مورد نظر خود تهیه نمایید. 

این شیشه ها و جنس ها از نظر مقاومت نیز با یکدیگر متفاوت هستند و از تک جداره، دو جداره و چند جداره ساخته می شوند. یکی از خصوصیات پارتیشن های دو جداره و چند جداره این است که عایق بسیار خوبی برای صدا به شمار می روند. این مورد یکی از نکات مهم در استفاده از پارتیشن اداری تلقی می شود. زیرا محیط اداره و شرکت محیطی شلوغ و پر رفت و آمد است که عایق بودن در برابر صدا می تواند یک ویژگی خوب و مناسب برای این مکان به شمار بیاید. این امر سبب آرامش بیشتر افراد و پرسنل ادارات شده و در نتیجه کارایی آن ها را افزایش می دهد.

پارتیشن اداری

کاربری مورد نظر و ساختار اداره

یکی دیگر از موارد و پارامترهای مهم در چیدمان پارتیشن اداری، نوع اداره یا شرکت مورد نظر است. همان طور که پیش تر به آن اشاره نمودیم انواع پارتیشن ها دارای خصوصیات و ویژگی های خاص و منحصر به فرد می باشند. به عنوان مثال در صورتی که اداره و شرکت مورد نظر دارای رفت و آمد بالایی است پارتیشن های اداری شیشه ای شاید گزینه مناسبی نباشند. زیرا ازدحام و شلوغی در فضای اداره به چشم نمی خورد. در چنین اداراتی باید چیدمان پارتیشن اداری به گونه باشد که قسمت پر رفت و آمد را از سایر قسمت ها جدا کند.

ایجاد فضایی صمیمی در عین حفظ حریم خصوصی 

یکی دیگر از موارد و نکته هایی که در زمان چیدمان پارتیشن اداری باید به آن توجه نمود، حفظ حریم خصوصی و در عین حال ارتباط با سایر افراد است. به عنوان مثال پارتیشن های شیشه ای، پارتیشن هایی هستند که در عین این که برای اشخاص و پرسنل ادارات فضایی خاص و خصوصی ایجاد می کنند، ارتباط بین آن ها را نیز برقرار می سازند. این امر سبب افزایش کارایی و روحیه افراد می شود. همچنین نوعی از پارتیشن های اداری هوشمند وجود دارند که در قابلیت تعویض و تغییر حالت شیشه و پارتیشن را از حالت مات به شفاف و برعکس آن را دارند. این ویژگی به فرد این امکان را می دهد تا در مواقع نیاز و هر زمان که دوست داشت حالت پارتیشن شیشه ای خود را تغییر دهد و دید خود و اطرافیان را مسدود یا باز نماید.

وجود نور طبیعی

یکی دیگر از نکات و مواردی که در زمان چیدمان پارتیشن اداری باید به آن دقت کنید، وجود نور در محیط و فضای به کار رفته است. بهتر است پارتیشن اداری خود را به گونه ای اجرا و نصب کنید که در کنار پنجره باشد و نور طبیعی به داخل آن بتابد. این امر سبب روشنایی بیشتر محیط و صرفه جویی در مصرف انرژی شده و در نتیجه در هزینه ها نیز صرفه جویی می شود. نور طبیعی سبب افزایش انرژی و روحیه افراد می شود و کارایی آن ها را بالا می برد. 

چیدمان-پارتیشن-اداری

عایق حرارتی 

یکی دیگر از مواردی که باید در زمان چیدمان پارتیشن اداری به آن توجه کرد عایق حرارتی بودن آن است. پارتیشن های اداری دوجداره این امکان را می دهد که علاوه بر جداسازی محیط و فضای مورد نظر، عایق مناسبی نیز در برابر حرارت و صدا باشند. این امر سبب افزایش کارایی و تمرکز پرسنل ادارات نیز می شود. همچنین عایق بودن پارتیشن اداری در برابر حرارت سبب حفظ حرارت در محیط شده و در نتیجه در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود. کاهش در مصرف انرژی خود کاهش در هزینه ها را نیز به دنبال دارد.

جمع بندی نهایی

همان طور که در متن این مقاله به آن اشاره نمودیم، پارتیشن های اداری وسایلی هستند که در ادارات به منظور جداسازی و ایجاد فضای خصوصی و شخصی ایجاد می گردد. اما برای این که نما و جلوه ای زیبا به محیط ببخشد و در عین حال کارایی پرسنل اداره و شرکت را افزایش دهد باید یک سری نکات و موارد را در چیدمان آن رعایت نمود. برخی از این موارد و نکات را در بالا و متن این مقاله شرح دادیم. گفتیم برای داشتن یک چیدمان خوب و مناسب ابتدا باید انواع پارتیشن های اداری را بشناسیم و با ویژگی های هر یک از آن ها آشنا شویم تا بتوانیم انتخاب بهتر و موفق تری داشته باشیم. همچنین برای این که چیدمان بهتر و کارایی پرسنل ادارات بالاتر رود بهتر است پارتیشن اداری را در فضایی قرار دهید که نور بیشتری به آن می تابد. اما نکته مهمی که باید به آن اهمیت ویژه ای داد، کیفیت پارتیشن اداری است. 

https://www.tetraform.com/

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها