خبر ظریف درباره انتقال پرونده هسته‌ای/ درخواست لاریجانی از روحانی درباره ترکان/ مداح معروف پشت كامیون/ عروسی دختر البرادعی

کد خبر: 281742
برخی از اخبار امروز تاکنون به این شرح است: خبر ظریف درباره انتقال پرونده هسته‌ای

تسنیم: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیش از ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت طی سخنانی در خصوص حوادث این روزهای کشورهای مصر و سوریه اظهار داشت: با این اتفاقات ممکن است منطقه به‌سمت افراط برود و نگرانی‌هایی که در این کشورها اتفاق افتاد، ممکن است فراتر رود و به سایر کشورها سرایت کند. وی در خصوص تماس تلفنی اشتون با وی نیز با بیان "ما در مورد حوادث منطقه مصر و سوریه صحبت کردیم"، افزود: اشتون برای ورود به بحث هسته‌ای ابراز تمایل کرد و ما هم تأکید کردیم که اگر اراده سیاسی در طرف مقابل وجود داشته باشد، همان‌گونه که رهبری و ریاست‌جمهوری فرمودند، رسیدن به راه‌حل، کار دشواری نیست به‌شرطی که طرف مقابل بخواهد براساس شناسایی حقوق مردم ایران و رفع نگرانی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای و رسیدن به راه‌حل صلح‌آمیز حرکت کند. وزیر امور خارجه در مورد اینکه آیا مذاکرات هسته‌ای به وزارت امور خارجه انتقال داده خواهد شد، گفت: هیچ تصمیمی در این مورد از سوی ریاست جمهوری به ما ابلاغ نشده است. ظریف در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور به نیویورک یا قرقیزستان سفر می‌کند یا خیر، گفت: در این مورد رئیس جمهور باید تصمیم بگیرد و هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است. ما در حال برنامه‌ریزی سفر وی به نیویورک هستیم ولی خود رئیس جمهور باید تصمیم نهایی را بگیرند. ظریف در مورد سفر به قرقیزستان و شرکت در اجلاس شانگهای نیز گفت: این سفر برای ما بسیار اهمیت زیادی دارد و در آن مذاکرات دو جانبه‌ای از سوی آقای روحانی با مقامات دیگر کشورها انجام خواهد گرفت و مذاکره با پوتین هم جزو همین برنامه‌هاست. وی در بخش پایانی سخنانش با محکوم کردن هرگونه دخالت خارجی در سوریه گفت: امیدوار هستیم با یک دید بازتر و پیدا کردن راه‌حل‌‌های مناسب از خونریزی و حوادث ناگوار در این منطقه جلوگیری شود. درخواست لاریجانی از روحانی درباره ترکان مهر: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از درخواست کتبی رئیس قوه مقننه به رئیس قوه مجریه در خصوص اظهار نظر اخیر مشاور رئیس جمهور که باعث ناراحتی نمایندگان شده است، خبر داد. علی علیلو عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس از درخواست رئیس مجلس از رئیس جمهور در مورد پیگیری اظهارات اخیر مشاور رئیس جمهور در ارتباط نمایندگان مجلس خبر داد. وی افزود: پس از اظهار نظر مشاور رئیس جمهور نمایندگان ناراحتی و اعتراض خود را درقالب نامه ای به هیئت رئیسه مجلس اعلام کردند تا دیگر شاهد چنین رفتارهایی نباشیم و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در همان روز رای اعتماد به صورت مکتوب از رئیس جمهور خواست تا پیگیر این نوع رفتارهایی که باعث ناراحتی نمایندگان شده است باشد. علیلو با بیان اینکه هنوز پاسخی از سوی دولت در این خصوص دریافت نشده است، گفت: بنای مجلس در حمایت و کمک به دولت است، اما از آقای روحانی می خواهیم در انتخاب افراد و سازماندهی دولت از بکارگیری افراد و اقداماتی که به نحوی باعث ایجاد فاصله بین این دوقوه شود، پرهیز کند؛ چراکه برخی گروه ها و افراد بدشان نمی آید که بین دولت و مجلس افتراق ایجاد کنند. عكس/ مداح معروف پشت كامیون عكس جوانی حاج محمود كریمی در پشت كامیون به همراه همرزمانش در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران.

جوان رزمنده ای كه با كلاه بافتنی به دروبین عكاسی خیره شده است حاح محمود كریمی است عروسی دختر البرادعی/ عکس البرادعی که این روزها به خاطر استعفایش بناست از سوی دادگاه مصر محاکمه شود ، در این عکس آرشیوی به همراه همسر و خانواده اش دیده می شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها