آیت الله مکارم شیرازی: توجه همزمان شهرداری تهران به جسم و روح پایتخت قابل تقدیر است/ آیت الله نوری همدانی: اقدامات شهرداری تهران در راهپیمایی به کربلا بی نظیر بود

کد خبر: 398049

مراجع تقلید و علما با تقدیر و تشکر از خدمات قالیباف، از ایشان به عنوان اسوه نام بردند.قالیباف در سفر خود به قم با حضرات آیات صافی گلپایگانی، نوری همدانی، وحید خراسانی، جوادی آملی، سبحانی، علوی گرگانی، مکارم شیرازی، موسوی اردبیلی، شبیری زنجانی و آیت الله شهرستانی داماد و نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله مکارم شیرازی: توجه همزمان شهرداری تهران به جسم و روح پایتخت قابل تقدیر است/  آیت الله نوری همدانی: اقدامات شهرداری تهران در راهپیمایی به کربلا بی نظیر بود
سرویس اجتماعی فردا:

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران با سفر به قم با مراجع تقلید و علما دیدار کرد. در این دیدار ها علما با تقدیر و تشکر از خدمات ر قالیباف از ایشان به عنوان اسوه نام بردند. قالیباف در این سفر با حضرات آیات صافی گلپایگانی، نوری همدانی، وحید خراسانی، جوادی آملی، سبحانی، علوی گرگانی، مکارم شیرازی، موسوی اردبیلی، شبیری زنجانی و آیت الله شهرستانی داماد و نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران دیدار و گفتگو کرد. آیت الله جوادی آملی: خدمات فرهنگی در شهرداری تهران بسیار ارزنده و مثبت است در جریان دیدار محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، آیت الله العظمی جوادی آملی ضمن تبریک دهه مبارک فجر، عنوان کرد: کارهای فرهنگی از همین دهه فجر شروع شده است چرا که کار امام (ره) کار عقلانی است و وقتی امام بالعصر کار عقلانی کرده است، نایبان امام هم باید خلیفه او باشند و کار عقلانی کنند تا جامعه را از جاهیلت نجات دهند. این انقلاب عقلانی است و انقلاب عقلانی هم از هر آدمی ساخته نیست. آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه نمی توان جامعه را مثل حوزه و دانشگاه کرد، گفت: حوزه و دانشگاه یک روال و توده مردم هم یک روالی دارند اما در پایان روشن نیست که چه کسی برنده است و این در روز حساب معلوم می شود. ممکن است یک روحانی ساده اندیش در یک روستای خیلی دور در روز حساب جلو برود و کسانی که نام و نانی دارند، عقب بیفتند اما در حساب دنیا دانشگاه یک کار، حوزه یک کار و ملت یه کار دارند. آیت الله جوادی آملی در پایان با اشاره به خدمات و فعالیت های شهرداری تهران، گفت: خدمات فرهنگی شما در شهرداری تهران بسیار ارزنده و مثبت است و برای شما آرزوی توفیقات روزافزون و بیشتر دارم.

محمد باقر قالیباف نیز طی سخنانی در این دیدار ضمن تبریک دهه مبارک فجر، ابراز داشت: نگاه مردم ما به شهرداری ها انجام کارهای خدماتی است اما در این دوره تلاش کردیم تا در حوزه فرهنگی و اجتماعی اقدامات جدی را انجام دهیم. البته در یک دوره دیگری هم در شهرداری تلاش شد که شهرداری غیر از کارخدماتی به کار فرهنگی بپردازد اما برآورد من این است برخاسته از جوهره دینی نبود یا اگر یک نگاه دینی هم بود، در عمل چنین اتفاقی نیفتاد؛ اگر عقلانیتی هم در آن بود شاید بخش هایی عقلانیت ابزاری به کار گرفته شد اما واقعا تلاش ما در این دوره این بود که به کارهای فرهنگی اجتماعی و هنری در شهرداری بپردازیم و به جنبه های تربیتی و آموزشی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی وارد شویم. شهردار تهران در ادامه به ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه های زیرساختی و توسعه کالبدی شهر در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، حمل و نقل عمومی و عمرانی پرداخت و گفت: در شهر به نقطه ای رسیده ایم که می توانیم بگوییم آماده یک کار فرهنگی جدی و اساسی هستیم تا اگر پیوست های عمرانی لازم دارد، آن ها را انجام دهیم. شهردار تهران در ادامه بر ضرورت وجود کارهای تبیینی در کنار کارهای فرهنگی و تبلیغاتی برای جوانان تاکید کرد و گفت: این امکان در تهران برای ما آماده است تا در مساجد، فرهنگسراهای و نقاط برجسته شهر، محل هایی را برای عرضه کارهای تبیینی و موضوعات فکر و اندیشه ایجاد کنیم؛ تاکید اول در این حوزه نیز سبک زندگی اسلامی است که در شهر به آن نیازمندیم . آیت الله مکارم شیرازی: توجه همزمان شهرداری تهران به جسم و روح پایتخت قابل تقدیر است محمد باقر قالیباف روز گذشته طی سخنانی در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی، ضمن تبریک دهه مبارک فجر، تاکید کرد: کمتر در تاریخ شهرداری تهران اتفاق افتاده است که مدیران طول دوره زیادی را در شهرداری باشند. یکی از ضعف های شهرداری ها در کشور این است که خیلی زود مدیران جا به جا می شوند و هم اکنون نیز این آسیب ساختاری و اداری وجود دارد که باید به آن توجه شود. وی یادآور شد: امروز با صراحت می گویم که شهرداری تهران یک نهاد عمومی غیر دولتی است که مهم ترین سازمان تاثیر گذار فرهنگی شهر تهران محسوب می شود و هیچ کدام از سازمان های دیگر مثل شهرداری تهران تاثیر گذار نیستند. به گفته قالیباف توسعه حوزه های علمیه در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته و شهرداری هم اکنون ساخت حوزه علمیه با ظرفیت بیش از هزار نفر را دنبال می کند. شهردار تهران همچنین با ارایه گزارشی از ساخت باغ موزه دفاع مقدس و باغ موزه قصر در تهران، گفت: جوهره اصلی فعالیت ما متمرکز به خانواده است و برای کودکان و جوانان نیز با نگاه خاص به موضوعات پرداخته می شود، در سند فرهنگی و اجتماعی نیز متمرکز سه موضوع سبک زندگی، هویت و فضاهای مجازی و مدیریت تغییرات فرهنگی هستیم و کاملا هدفمند حرکت می کنیم. در حوزه هویت نیز کاملا روشن است که متمرکز به هویت ملی، هویت محلی و هویت دینی و انقلابی هستیم و وقتی از هویت انقلابی سخن می گوییم، به سه شاخص قدس، دفاع مقدس و امام (ره) تمرکز داریم در این راستا اقدامات عمیق ریشه ای انجام می دهیم.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار قالیباف شهردار تهران اظهار کرد: مدیریت شهری تهران توانسته در ابتکاری جالب توجه علاوه بر اینکه به فعالیت‌های عمرانی می‌پردازد، امور فرهنگی را نیز به عنوان یک وظیفه مورد توجه قرار دهد، اما پیش از این بسیاری از شهرداری‌ها چنین اهتمامی نداشتند و حتی از نهادهایی که کار فرهنگی می‌کردند عوارض می‌گرفتند. توجه همزمان شهرداری تهران به جسم و روح پایتخت قابل تقدیر است، چراکه در راستای پرورش روح فرهنگی و مذهبی شهر نیز فعالیت‌های خوبی داشته است؛ البته اصل هم همین است که به هردو حوزه توجه شود و جسمی که روح آن پرورش نیافته باشد کامل نیست و کارایی ندارد. یکی از مزایای شهرداری تهران در دوره کنونی این است که تسلیم بعضی جنجال‌سازی‌ها نمی‌شوید و کارتان را ادامه می‌دهید. آیت الله نوری همدانی: اقدامات شهرداری تهران در راهپیمایی شیعیان در ایام اربعین حسینی بی نظیر بود همچنین آیت الله نوری همدانی طی سخنانی در دیدار با قالیباف گفت: اینکه شما به تمامی ابعاد توجه دارید حاکی از فکر ، فرهنگ جامع ، تعهد، ژرف بینی و جامع بینی شماست که شایسته تقدیر هستید که در شغل خودتان به تمام ابعاد توجه دارید. شما از لحاظ فرهنگی خیلی کامل رفتار کردید.

در ادامه به راهپیمایی بی نظیر شیعیان در ایام اربعین حسینی در کربلای معلی اشاره کرد و گفت: هیج دولتی قدرت جمع کردن 20 میلیون نفر در یک جا را ندارد، اما آقای قالیباف با تجربه ، ژرف بینی ، واقع بینی و مدیریت قوی بخشی از این کار را برعهده گرفت که کار بزرگی بود که از لحاظ فرهنگی و مدیریتی خوب اداره شد . اقدامات شما در تهران بسیار کامل و خوب بوده و امیدواریم با توفیقات بیشتر بتوانیم منشا خدمت بیشتری باشد چرا که هرچه خدمت شما وسیع تر باشد خداوند به شما اجر بیشتری می دهد. تقدیر آیت الله موسوی اردبیلی از محمدباقر قالیباف حضرت آیت الله موسوی اردبیلی خطاب به قالیباف شهردار تهران بیان کرد: اقدامات شما در شهرداری تهران در حوزه های مختلف قابل تقدیر است و برای شما آرزوی توفیق دارم.

آیت الله صافی گلپایگانی خطاب به قالیباف: من وقتی شما را می بینم جوان می شوم

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با محمد باقر قالیباف عنوان کرد: به منظور انجام اقدامات با ارزش در طول سال های گذشته در شهرداری تهران به شما تبریک عرض میکنم،این توفیقاتی که نصیب شما شده، برای شما و ما مایه افتخار است. امیدوارم توفیقات شما بیشتر باشد و بتوانید خدماتی که شروع کرده اید را ادامه دهید و مورد توجه حضرت ولی عصر (عج) قرار گیرد. این مرجع تقلید افزود: خدماتی که از سوی شهرداری تهران انجام شده اصحاب خوشحالی همه مردم و کسانی که علاقه مند به مملکت و شهر خود هستند را فراهم آورده است. باید بابت تک تک بناها، پروژه ها و اقدامات انجام شده تشکر کنیم چرا که این حجم کار تا کنون سابقه نداشته است. آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: از گذشته اشخاص زیادی به شهرداری تهران آمده بودند اما وقتی انسان مشاهده می کند که این توفیقات نصیب شما شده و موفق شدید در همه ابعاد به مسایل توجه داشته باشید باعث خرسندی است. صافی گلپایگانی بیان کرد: شما در مسایل اسلامی و دینی تا کنون خیلی موفق بودید و توانستید رضایت همه را فراهم کنید. انجام این خدمات از توفیقاتی است که خداوند به انسان ها عطا می کند و امیدوارم شما در همه رشته ها موفق باشید. وی خاطرنشان ساخت: این خدمات و توفیقات شهرداری تهران موضوعات کمی نیست و مسایلی است که اسباب خرسندی و خوشحالی همه مسلمانان را فراهم کرده است. اگر اشخاصی هم هستند که می خواهند از این خدمات ناراحت باشند، از باب نادانی است چرا که انسان باید وظیفه خودش را انجام دهد. بنابراین کاری که برعهده شما قرار گرفته را به خوبی انجام دهید.

آیت الله صافی گلپایگانی خطاب به شهردار تهران یادآور شد: امیدوارم خدا بر توفیقات شما بیفزاید و بیشتر بتوانید خدمت کنید و به فعالیت ها برسید چرا که معتقدم خدا این توفیقات را در زمینه های مختلف از جمله فرهنگسراها، کمک به مساجد و رسیدگی به دین مردم خدا فراهم کرده است. همچنین امیدوارم همه کسانی که در شهرداری تهران با شما همکاری می کنند، فعالیت آن ها به گونه ای باشد که باعث خوشحالی امام زمان (عج) شوند. این مرجع تقلید شیعیان در پایان خطاب به قالیباف گفت: من وقتی شما را می بینم جوان می شوم. من از اول به شما علاقه داشتم چرا که معتقدم اینکه انسانی این هویت اسلامی را داشته باشد، خیلی مغتنم است. تقدیر آیت الله سبحانی از قالیباف حضرت آیت الله سبحانی خطاب به قالیباف شهردار تهران تصریح کرد: در اینکه شما در عمران و آبادی نمره خوبی دارید شکی نیست چرا که این اقدامات در شهر تهران پیدا و مشهود است و جملگی افراد بر آن هم نظر هستند.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی: همه افرادی که وارد تهران می شوند، خدمات شهری شهرداری تهران برای آن ها مشهود است

آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار با محمد باقر قالیباف شهردار تهران با اشاره به فعالیت های بزرگ عمرانی و خدماتی شهرداری تهران گفت: همه افرادی که وارد تهران می شوند، خدمات شهری شهرداری تهران برای آن ها مشهود است و دعا می کنیم این توفیقات ادامه داشته باشد. هر خدمتی که به چنین کشوری صورت گیرد گویی به امام زمان (عج) خدمت شده است و ائمه معصوم و حضرت رسول(ع) پشتیبان آن هستند. از این رو امیدواریم این خدمات شهرداری تهران مورد عنایت خاص حضرت ولی عصر (عج) باشد.

ایشان سپس با اشاره به احداث اتوبان ها و توسعه بزرگراه ها در شهر تهران بیان کرد: تا کنون به دلیل نبود اتوبان ها و راه های مناسب، مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شده و افراد زیادی جان خود را از دست داده اند، اما این اقدامات بزرگ ترین عبادت است چرا که اگر این بسترها نباشد، به مرگ و میر و ایجاد مشکلات برای مردم منتهی می شود. آیت الله علوی گرگانی: شهردار تهران اسوه سایر شهرهاست حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار با قالیباف: تهران شهری متفاوت با سایر شهرها و حتی کلانشهرهای ایران است و به همین دلیل تمام شهرها به الگوی مدیریتی تهران می‌نگرند و شما اسوه و نمونه آنها هستید.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: همواره موانعی بر سر کارتان به وجود می‌آید که البته باید در مقابل آنها بردبار باشید و هم خودتان را حفظ کنید و هم مانع از گرفتار شدن جامعه باشید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها