خبر مهم برای خریداران خودرو | جزییات جدید از قرعه کشی خودرو

کد خبر: 1158806

سامانه یکپارچه فروش خودرو که در ابتدا به دلایلی از جمله شفاف سازی فرآیند قرعه کشی بر اساس بندی از دستورات رئیس جمهور راه اندازی شد و از ابتدا حواشی و ابهامات زیادی به دنبال حالا مجددا به موضوع اول صنعت خودروی کشور بدل شده است. اقتصادآنلاین در گفتگو با امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت به پرسش‌هایی در خصوص حواشی پیش آمده و آینده فعالیت سامانه پاسخ داد.

خبر مهم برای خریداران خودرو | جزییات جدید از قرعه کشی خودرو

 قرعه کشی خودرو  به شیوه جدید از استقبال بسیاری برخوردار شده است. نتایج قرعه‌کشی خودرو پس از تایید نهادهای رسمی منتشر می‌شود. در طرح جدید قرعه کشی خودرو در راستای حمایت از قانون حمایت خانواده و جوانی جمعیت، اختصاص خودرو به مادران با دو فرزند و بیشتر اجرایی می‌شود. موعد تحویل خودروها در قرعه کشی خودرو تعیین شده است.در تصمیمات جدید قرار است قرعه کشی خودرو حذف شود.

سپس در همان روز عبدالله توکلی لاهیجانی سرپرست دفتر صنایع خودرو با بیان فراهم شدن زیرساخت لازم برای راه اندازی سامانه ای که بعدها سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نام گرفت در برنامه خبری گفت که تمامی خودروسازان حتی خودروسازان خصوصی به منظور اجرای بندی از دستورات رئیس جمهور در خصوص شفافیت در صنعت خودرو ملزم به عرضه خودروهای خود در این سامانه هستند. وزارت صمت هم به سازمان حمایت دستور داد حداکثر تا 25 اردیبهشت ماه سامانه را راه اندازی کند.

هر چند راه اندازی این سامانه درآن زمان دقیقا نقطه مقابل وعده فاطمی امین، وزیر صمت دولت سیزدهم مبنی بر حذف قرعه کشی بود اما بعدا اعلام شد که با راه اندازی این سامانه و افزایش تدریجی تولید، قرعه کشی فقط در بعضی از خودروها به تدریج حذف خواهد شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها