خواص باورنکردنی «نارنگی»!

کد خبر: 875948

نارنگی یکی از میوه های نارنجی سرشار از ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

خواص باورنکردنی «نارنگی»!

شفا آنلاین: نارنگی یکی از میوه های اییزی سرشار از فیبر، ویتامین C و آنتی اکسیدان است. این میوه خاصیت اشتهاآوری دارد و برای افرادی که کم اشتها هستند و همچنین افرادی که قصد افزایش وزن دارند توصیه می شود. این میوه مقوی معده، قلب و مغز است. در ادامه بیشتر با خواص جادویی نارنگی آشنا می شوید.

درمان نفخ شکم با نارنگی افرادی که به نفخ شکم مبتلا هستند با مصرف میوه نارنگی به تنهایی می‌توانند به درمان نفخ شکم خود بپردازند. این گروه می‌توانند میوه نارنگی را به تنهایی میل کنند یا از آب نارنگی یا میوه خشک شده نارنگی مصرف کنند. این مواد همگی خاصیت ضد‌نفخ دارند. حتی افرادی که تمایل دارند می‌توانند میوه خشک شده نارنگی را به‌صورت پودر در آورده و آن را به غذای خود اضافه کنند تا اثر نفاخی غذا را از بین ببرد.

نارنگی اکسپکتورانت طبیعی میوه نارنگی از بهترین داروهای طبیعی ضد‌سرفه است که به اکسپکتورانت طبیعی در میان درمانگران طب سنتی چین معروف است. مصرف این میوه زمستانی به افرادی که مبتلا به سرفه‌های خلط‌دار هستند، بسیار توصیه می‌شود. این میوه همانند شربت اکسپکتورانت خاصیت خلط‌آور دارد و موجب تخلیه اخلاط موذی از گلو و کاهش سرفه‌های بیمار می‌شود.

جلوگیری از سکته مغزی نارنگی یافا دارای مواد معدنی چون روی، منیزیم و کلسیم است. این مواد معدنی طبیعی می‌توانند خطر ابتلا افراد به سکته مغزی را کاهش دهند. شما برای اینکه بتوانید از خطر سکته مغزی در امان باشید. مصرف نارنگی و دیگر مرکبات، برای این منظور توصیه می‌شود.

سم زدایی افرادی که دچار مسمومیت با الکل می‌شوند می‌توانند این مسمومیت را با نوشیدن آب نارنگی یا خوردن نارنگی تازه برطرف کنند. خاصیت سم‌زدایی نارنگی به بیمار کمک می‌کند تا خیلی سریع بر مسمومیت و ضعف خود غلبه کند.

کاهش فشار خون بالا مصرف نارنگی یافا برای کسانی که از فشار خون بالا رنج می‌برند، توصیه می‌شود. حد الامکان روزانه یک عدد نارنگی یافا مصرف کنید. ماده مغذی پتاسیم موجود در این نارنگی می تواند برای کاهش فشار خون بالا بسیار موثر واقع شود. پتاسیم از آن دست از عناصری است که می تواند فشار خون بدن را کنترل کرده و همچنین خطر سکته مغزی را کاهش دهد. شما می توانید تا آنجا که دلتان می‌خواهد نارنگی مصرف کنید. برای این کار فعلا هیچ محدودیتی وجود ندارد اما گنجایش و ظرفیت خود را در نظر بگیرد.

جلوگیری از سرطان فراوانی ویتامین C موجود در نارنگی یافا باعث شده است که ما پس از مصرف آن از شر رادیکال‌های آزاد که باعث انواع سرطان ها و دیگر اختلالات سلولی در بدن می‌شوند، در امان باشیم. ویتامین c موجود در این نارنگی می‌تواند با خاصیت ضد اکسیدی خود بدن ما را که در معرض انواع رادیکال‌های آزاد هستند، حفظ کند. به یاد داشته باشید که رادیکال‌های آزاد یک تهدید جدی برای بدن ما به حساب می‌آید. شما با خوردن به اندازه، نارنگی یافا می‌توانید از این تهدید بزرگ تا حدودی فاصله گرفته و مانع گسترش سرطان در بدن خود شوید.

جلوگیری از حمله قلبی یکی دیگر از مزایای نارنگی یافا پیشگیری از حمله قلبی است. پتاسیم موجود در این میوه باعث سلامتی قلب نیز می شود. پتاسیم قادر است، کلسترول‌های آزاد در رگ های وریدی، که در خون تشکیل می شوند، را بسوزاند. مصرف منظم نارنگی یافا می‌تواند شما را در برابر حملات قلبی نیز مصون دارد.

حفظ زیبایی پوست در واقع از ماده ضد اکسید موجود در نارنگی یافا به عنوان یک ماده آرایشی استفاده می‌شود. این به خاطر خاصیت بسیار بالای ضد اکسیدی این میوه است که می‌تواند سلامت سلول‌ها و پوست را تضمین کند. از دیگر مزایای استفاده از نارنگی جلوگیری از خشکی پوست و پیری زودرس آن است.

کاهش سطح کلسترول افزایش سطح کلسترول می تواند بیماری های متعددی برای بدن به همراه بیاورد. با مصرف نارنگی یافا می توانید میزان سطح کلسترول خون را کاهش دهید. وجود فیبر و ویتامین C در نارنگی یافا در کاهش سطح کلسترول خون بسیار موثر است.

در مصرف نارنگی زیاده‌روی نکنید... زیاده‌روی در مصرف تمامی موادغذایی عوارض جانبی متعددی به همراه دارد؛ نارنگی نیز از این امر مستثنا نیست و مصرف بیش از 5عدد نارنگی در روز ممکن است دردسر آفرین باشد.

افراط در مصرف نارنگی موجب افزایش گاز روده شده و ناراحتی‌های گوارشی برای مصرف‌کننده به همراه می‌آورد.

نارنگی از آن جهت که راحت‌ترین میوه برای خوردن است و پوست آن به سادگی جدا می‌شود بیشتر توسط بچه‌ها خورده می‌شود. بنابراین باید مراقب بچه‌ها بود زیرا مصرف بیش‌ازاندازه نارنگی آن‌ها را به اسهال و کندی عملکرد روده‌ها مبتلا می‌کند.

یکی دیگر از عوارض مصرف بیش‌ازاندازه نارنگی بروز آفت و التهاب در دهان و زبان مصرف‌کننده است.

مراقب باشید هرگز نارنگی را به‌صورت مخلوط با شیرگاو میل نکنید. ترکیب این 2 موجب بروز دردهای شکمی می‌شود.

نارنگی و تداخل دارویی افرادی که در نسخه دارویی آن‌ها داروهایی وجود دارد که به افزایش میزان پتاسیم خون‌شان کمک می‌کند، باید مراقب باشند که مصرف همزمان این دارو با نارنگی موجب افزایش بیش‌ازحد پتاسیم در بدن آن‌ها می‌شود و این مسئله خود عوارض جانبی متعددی به‌دنبال دارد. بنابراین افرادی که از داروهای حاوی پتاسیم مصرف می‌کنند باید در مصرف نارنگی دقت کنند و حتما با مشاوره متخصص خود این میوه را مصرف کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها