چگونه آلرژی فصلی را درمان کنیم

کد خبر: 661267

اگر خارج از منزل دچار حساسیت شدید، هنگامی که به خانه رسیدید تمام لباس‌های خود را عوض کنید. همچنین برخی افراد یک مرحله جلوتر می‌روند و اگر مدت زیادی را در خارج از منزل به سر برده‌اند، پس از وارد شدن به خانه دوش می‌گیرند.

چگونه آلرژی فصلی را درمان کنیم
سرویس سبک زندگی: فصل بهار به معنای شروع زندگی دوباره، گل‌ها و بسیاری از نشانه‌های زندگی در طبیعت است، اما برای برخی افراد تنها یک معنی می‌دهد: گرده‌افشانی و حساسیت. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت فوت و فن می‌خوانیم.
چگونه آلرژی فصلی را بهبود ببخشیم؟
تب یونجه که در واقع هیچ ربطی به تب ندارد، نوعی اصطلاح است که در ایام قدیم از آن استفاده می‌شد و به معنی آلرژی و حساسیت است. این حساسیت‌ها اغلب به دلیل گرده‌ها، گردوخاک و مو یا شوره برخی حیوانات خانگی بوجود می‌آید.
آلرژی‌های فصلی و تب یونجه می‌تواند بسته به نوع پوشش گیاهی منطقه، خفیف، متوسط یا شدید باشد.
تب یونجه می‌تواند دقیقا شبیه به سرماخوردگی باشد. برخی علائم آن شامل فشار‌های سینوسی، گرفتگی و ریزش آب بینی و عطسه است.
برخی اعتقاد دارند که گرده‌ها و حساسیت‌های امسال خیلی بیشتر از سال‌های پیش است و علت آن ممکن است تغییرات آب و هوایی باشد.
راه مقابله با آلرژی
روش‌های مختلفی برای کاهش علائم تب یونجه یا آلرژی وجود دارد.
اولین و مهم‌ترین روش مقابله با آن، مصرف منظم آنتی هیستامین‌ها مانند بنادریل و اسپری‌های استروئیدال بینی است که راهی آسان و موثر برای بسیاری از افراد به شمار می‌رود.
برای آلرژی‌های فصلی، همچنین مهم است که به میزان روزانه گرده افشانی‌ها توجه داشته باشیم. میزان گرده افشانی، سنجیدن و اندازه‌گیری میزان گرده‌ها در هوا در یک زمان خاص است. ممکن است بتوانید این مقدار را در برخی وبسات‌ها یا کانال‌های آب و هوایی بدست آورید.
معمولا گیاهان تمایل دارند که در روز، بعد از خشک شدن شبنم‌ها گرده افشانی کنند و معمولا این کار تا بعد از ظهر به طول می‌انجامد. اگر شریط آب و هوایی گرم، خشک و خوش آب و هوا باشد، ممکن است عمل گرده افشانی شدید‌تر شود. توجه داشته باشید که: میزان گرده افشانی هیچ وقت به صفر نمی‌رسد.
آلرژی همچنین می‌تواند با تحرکات فیزیکی مانند ورزش کردن و انجام کارهای سخت فیزیکی روزانه وخیم‌تر شود زیرا با تحرک فیزیکی، گرده‌ها و مواد حساسیت‌زا سریع‌تر به تمام نقاط بدن شما می‌روند و حساسیت شما را بدتر می‌کنند. بنابراین در زمان‌هایی که میزان گرده افشانی زیاد است، سعی کنید از هرگونه فعالیت فیزیکی شدید که باعث تند شدن ضربان قلب می‌شود خودداری کنید زیرا هرچه سریع‌تر نفس بکشید، گرده‌های بیشتری را وارد بدن خود می کنید
درمان‌های خانگی
اگر خارج از منزل دچار حساسیت شدید، هنگامی که به خانه رسیدید تمام لباس‌های خود را عوض کنید. همچنین برخی افراد یک مرحله جلوتر می‌روند و اگر مدت زیادی را در خارج از منزل به سر برده‌اند، پس از وارد شدن به خانه دوش می‌گیرند.
برای فعالیت‌های خارج از خانه، برخی افراد برای جلوگیری از استنشاق گرده‌ها، ماسک صورت می‌زنند.
به منظور جلوگری از قرمزی و خارش چشم‌ها، حتی یک عینک آفتابی معمولی نیز می‌تواند از ورود گرده ها به چشم جلوگیری کند.
گزینه دیگر درمانی است به نام «ایمونوتراپی» یا «ایمن درمانی» که نتیجه آن مقاوم‌تر شدن بدن فرد نسبت به مواد آلرژی‌زا است. این درمان به مانند نوعی واکسن می‌ماند که مانند دیگر واکسن‌ها، مقدار کمی از مواد آلرژی‌زای خاصی را وارد بدن شخص می‌کنند‌ و به مرور زمان مقاومت او نسبت به این مواد بالا‌تر می‌رود.
برای بسیاری از افراد، این مقاومت بعد از اتمام دوره ایمونوتراپی ادامه می‌یابد. این درمان ثابت کرده است که می‌تواند علائم آلرژی مربوط به گرده‌ها، قارچ‌ها، حیوانات خانگی، گرد و غبار و نیش حشرات را پایین بیاورد.
بنابراین، اگر شما اطلاعات زیادی درباره حساسیت خود ندارید، می‌توانید با یک متخصص آلرژی ملاقات کنید و اطلاعات شخصی مربوط به آلرژی خود را پیدا کنید تا بتوانید به نحو بهتری با آن مقابله کنید.
و نکته آخر اینکه، درمان و مدیریت آلرژی یک پروسه چند مرحله‌ای است و بیماران باید به این مشکل خود اهمیت دهند زیرا در برخی موارد می‌تواند منجر به مشکلات عمیق‌تری مانند تورم شدید و مشکلات تنفسی شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها