۲۸ خاصیت شگفت انگیز گل کلم

کد خبر: 761922

گل کلم، مقدار مناسبی فیبر، پتاسیم، اسید فولیک و ترکیبات سولفوری ایزوتیوسیانات دارد که سلامتی را افزایش داده و از بیماری جلوگیری می‌کنند.

۲۸ خاصیت شگفت انگیز گل کلم
سرویس سبک زندگی فردا: کلم یکی از مواد غذایی پرطرفدار است که به طور خاص در ترشی‌های ایرانی‌ها جای دارد. مصرف این ماده غذایی به شدت توصیه می‌شود و برای آن فواید زیادی در نظر گرفته اند. در ادامه فواید خوردن گل کلم خواهد آمد. حاوی گلوکوزینولات است علاوه بر ترکیبات سالم متعدد، گل کلم نیز دارای گلوکوزینولات است. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در تحقیقات غذایی مولکولی و مواد غذایی، این ترکیبات در سبزیجات براسیکا یافت می‌شود و فعالیت آن‌ها با کاهش خطر ابتلا به سرطان کولون و رکتوم ارتباط دارد. اساسا، گلوکوزینولات‌ها مانند آفت کش‌های طبیعی در سلول‌های گیاهی عمل می‌کنند، اما هنگامی که توسط انسان مصرف می‌شوند، آن‌ها با تغییرات فعالیت‌های آنزیمی، آسیب DNA و کاهش رشد سلول‌های سرطانی جهش یافته کمک می‌کنند. کاهش خطر ابتلا به سرطان
مطالعات متعدد نشان داده اند که ارتباط قوی بین رژیم غذایی و خطر ابتلا به سرطان وجود دارد؛ که گل کلم دارای عوامل شیمی درمانی است که فاز‌های اولیه رشد سرطان را متوقف می‌کند تا به توقف رشد تومور ختم شود. به همین دلیل، گل کلم می‌تواند به عنوان یک ضد جهش عمل کند، بنابراین به طور موثر مانع از پیشرفت سرطان زایی ناشی از مواد شیمیایی و سلول‌های توموری می‌شود. حاوی مقادیر بالایی از ویتامین K. است. گل کلم نیز بسیار غنی از ویتامین K. است که برای توسعه استخوان‌ها مهم است و به سلول‌های استخوان کمک می‌کند تا کلاژن مورد نیاز برای تشکیل بافت استخوانی جدید استخراج شده (۱۲) را تولید کند. نقش اصلی ویتامین K. شامل تشکیل لخته است. ویتامین K. یکی از مولفه‌های مهم برای آبشار انعقادی است که مجموعه‌ای از واکنش‌های شیمیایی لازم برای تحریک شکل گیری یک لخته خون است. تقویت سلامت قلب و عروق گل کلم حاوی مقادیر مناسب ویتامین K. است که دارای خواص ضد التهابی است. با توجه به تحقیق موسسه لینوس پالینگ دانشگاه ایالت اورگان، ویتامین K. یک ماده مغذی مهم برای لخته شدن خون است و کمبود ویتامین K. می‌تواند باعث خونریزی شود. ویتامین K. همچنین ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد، اما کمبود ویتامین K. مکانیسم‌هایی را ایجاد می‌کند که مانع تشکیل کلسیفیکاسیون خون می‌شود. غنی از ویتامین C بدن شما نیاز به ویتامین C. برای حفظ طیف وسیعی از بافت‌ها دارد. اگر شما دارای کمبود ویتامین C. هستید، بدن شما قادر به تولید کلاژن پروتئینی ساختاری نخواهد بود و این مساله منجر به شکست رگ‌های خونی، دندان، استخوان و بافت پوست می‌شود. براساس یک بررسی در مجله اروپایی پیشگیری و توانبخشی قلب و عروق، رژیم‌های غذایی با ویتامین C. بالا نیز ممکن است به کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک کنند.
استخوان قوی‌تر می‌سازد گل کلم منبع فراوانی ویتامین C. است که در تولید کلاژن مهم است. کلاژن از استخوان‌ها و مفاصل و آسیب‌های التهابی محافظت می‌کند. در سال ۲۰۰۰، بخش بیماری‌های روماتیسمی دانشگاه کلیولند، عملکرد کلاژن را در درمان استئوآرتریت و پوکی استخوان بررسی کرد. نشان داده شده است که کلاژن ممکن است اثرات درمانی در درمان استئوآرتریت و پوکی استخوان داشته باشد.
مبارزه با التهاب التهاب در عمده بیماری‌های مزمن امروز وجود دارد. برای حفظ سلامتی، بدن شما نیاز به سطح التهابی دارد، اما ممکن است سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه یک پاسخ التهابی را در صورت تهدید وجود داشته باشد. این می‌تواند موجب خسارات مربوط به التهاب بدن، یک بیماری مرتبط با سرطان و سایر بیماری‌ها شود، بسته به اینکه کدام ارگان‌ها التهاب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سلامت مغز را افزایش می‌دهد گل کلم منبع خوبی از کولین، ویتامین B. است که برای رشد مغز ضروری است. این یک ماده مغذی بسیار مهم و متنوع است که همراه با فسفر کمک می‌کند تا غشا‌های سلولی را بهبود بخشد و خواب، یادگیری، حرکت عضلانی و حافظه را بهبود بخشد. کولین همچنین در حفظ ساختار غشا‌های سلولی، کمک به جذب چربی و انتقال امواج عصبی و کاهش التهاب مزمن کمک می‌کند.
پشتیبانی از تخلیه سموم اضافه کردن سبزیجات کلمی به رژیم غذایی شما برای سیستم سم زدایی بدن بسیار مهم است. گل کلم حاوی اندول ۳-کربنول، یک ماده مغذی مفید است که همراه با سولفورفان کمک می‌کند تا عملکرد آنزیم‌های سم زدایی تنظیم شود شود. این مواد مغذی برای سم زدایی فاز I. همراه با مواد مغذی حاوی گوگرد ضروری برای فعالیت‌های ضدعفونی کننده فاز II مهم هستند. بهبود هضم گل کلم غنی از فیبر و محتوای آب است که به جلوگیری از یبوست، حفظ یک دستگاه گوارش سالم و کاهش خطر سرطان روده بزرگ کمک می‌کند. مطالعه ۱۹۹۵ نشان داده است که فیبر رژیم، فرکانس حرکت روده را افزایش می‌دهد و ممکن است در درمان یبوست مفید باشد.
دارای قدرت آنتی اکسیدان است مصرف گل کلم مانند برنده شدن قرعه کشی آنتی اکسیدان و فیتونوتیتی است. بر اساس یک مقاله سال ۲۰۱۰ در Pharmacognosy Review، آنتی اکسیدان‌ها مولکول‌هایی هستند که به طور ایمن با رادیکال‌های آزاد ارتباط دارند تا به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کنند. مصرف این مواد مغذی مهم کمک می‌کند که بدن شما در برابر پیری ناشی از قرار گرفتن در معرض استرس‌های مزمن، آلودگی‌ها و موارد دیگر، مقاومت کند. کمک به بارداری با توجه به تحقیق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، اضافه کردن گل کلم به رژیم غذایی شما در طول بارداری مفید است چرا که که به جلوگیری از اثرات لوله عصبی، مانند اسپینا بیفیدا، در جنین کمک می‌کند.
محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش بر اساس یافته‌های مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا، سولفورفان موجود در گل کلم برای محافظت از پوست در مقابل آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش (UVR) مفید است. سولفورفان از بدن شما در برابر التهاب، سرطان پوست و آسیب سلولی محافظت می‌کند. گل کلم باعث جذب آهن می‌شود گل کلم نیز یک راه خوب برای افزایش جذب آهن در بدن شما است چرا که مقدار ویتامین C. آن بالا است. ویتامین C. برای آزاد سازی آهن از میوه ها، سبزیجات و آجیل‌ها ضروری است. کمک در کاهش وزن گل کلم حاوی تنها بیست و نه کالری در هر فنجان است و تقریبا صفر گرم چربی دارد، میزان کربوهیدرات‌ها و قند بسیار کم است، اما حجم فیبر زیاد است.این باعث می‌شود که گل کلم برای کسانی که سعی در از دست دادن وزن دارند، انتخاب خوبی باشد؛ زیرا خوردن گل کلم بدون نیاز به کالری زیاد، قند، چربی یا کربوهیدرات شما را تامین می‌کند.
متعادل کردن هورمون‌ها رژیم‌های غذایی غنی از کل مواد غذایی و سبزیجات پر از آنتی اکسیدان، مانند گل کلم، به کاهش میزان هورمون‌ها با کاهش سطح ناسالم استروژن کمک می‌کنند.تحقیقات نشان داده است که ¼ فنجان تا ۱ فنجان سبزیجات cruciferous میتواند باعث بهبود عمیق سلامتی ناشی از متعادل سازی میزان استروژن شود.
سلامت چشم را افزایش می‌دهد براساس یک مطالعه ۲۰۱۳، نتایج آزمایش یک ساله پنج ساله نشان می‌دهد که ویتامین C، بتا کاروتن و روی دارای اثرات مثبت بلندمدت بردژنراسیون ماکولای مربوط به سن دارد. جلوگیری از اختلالات معده گل کلم منبع خوبی از فیبر رژیمی است که هضم را تحریک می‌کند و موجب حذف سموم بدن شما می‌شود.حضور گلوکورافین، گلوکوزینولات و سولفورفان در گل کلم محافظت از پوشش معده و کمک به مقاومت در برابر رشد باکتری‌های Heliobacter pylori می‌کند. مبارزه با بیماری‌های تنفسی گل کلم حاوی اندول -۳ کربنول است که در درمان بیماری‌های تنفسی، به ویژه پاپیلوماتوز تنفسی موثر است. پاپیلوماتوز تنفسی یک بیماری ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی است که بر طناب صوتی در حنجره، برونش، تراکا و ریه‌ها اثر می‌گذارد. مبارزه با اختلالات نوروژنیک اندول‌ها و سولفورفان، ترکیبات موجود در گل کلم، کمک می‌کند تا پیشرفت بیماری‌های نورودنراتیو را کاهش دهد. آن‌ها همچنین آنزیم‌های سم زدایی را فعال می‌کنند که سطح گلوتاتیون را افزایش می‌دهد و در درمان آسیب‌های عصبی ناشی از استرس اکسیداتیو و التهاب در بیماری آلزایمر و پارکینسون کمک می‌کند.
کاهش کلسترول گل کلم یکی از بسیاری از غذا‌های غنی از استرول‌های گیاهی است که به عنوان فیتواسترول شناخته می‌شوند. این کمک می‌کند که کلسترول را از طریق مسدود کردن جذب کلسترول در روده‌ها کاهش دهد.طبق نظر جاری در لیپیدولوژی و مطالعات سال ۲۰۰۴، غذا‌هایی که دارای فیثاسترول هستند، به طور موثر کلسترول LDL را در صورت مصرف مکمل‌ها کاهش می‌دهند. حاوی پتاسیم است پتاسیم معدنی است که عملکرد قلب و عضلات را تنظیم می‌کند. پتاسیم همچنین برای کاهش خطر سکته مغزی و بیماری قلبی عروقی مفید است. کاهش فشار خون سولفورفان، یک ترکیب موجود در گل کلم، فشار خون را کاهش می‌دهد. یک مطالعه ۲۰۱۲ در مجله آمریکایی فشارخون منتشر شده است که سولفورفان همچنین می‌تواند عملکرد کلیه را عادی کند و فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. کاهش خطر سکته مغزی علاوه بر محتوای پتاسیم آن، گل کلم حاوی ترکیب آلیسین است که به پاک کردن کبد و خون کمک می‌کند. یک مطالعه منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا در سال ۲۰۱۱ نشان می‌دهد که خوردن میوه‌های گوشتی و سبزیجات سفیده مانند گل کلم، خطر ابتلا به سکته مغزی را به دلیل وجود داروی فیتوکمیک مفید، از جمله آلیسین کاهش می‌دهد. تنظیم مقادیر الکترولیت گل کلم حاوی پتاسیم است که یکی از مواد اصلی الکترولیت در بدن شما است. این نیز در حفظ هوموستازی مهم است، که فرایند انجام شده توسط بدن انسان برای حفظ دمای ثابت است سیستم ایمنی را تقویت می‌کند گل کلم تقویت کننده ایمنی است. حضور ویتامین C. در گل کلم باعث تولید لنفوسیت ها، یک عنصر ضروری از سیستم ایمنی می‌شود. کاهش خطر ابتلا به دیابت مصرف منظم گل کلم به دلیل وجود پتاسیم و ویتامین C. خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. محتوای پتاسیم در گل کلم همراه با سدیم در کنترل متابولیسم گلوکز کمک می‌کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها