به این ۳ دلیل به جای گوشت مرغ از بوقلمون استفاده کنید

کد خبر: 786904

میزان چربی موجود در گوشت بوقلمون از سایر گوشت‌ها همچون گوشت مرغ و گوشت گاو کمتر است. از این رو توصیه می‌شود که نیاز بدنتان به گوشت را با استفاده از گوشت بوقلمون بر طرف کنید. البته در حد امکان به هیچ عنوان گوشت بوقلمون را در روغن سرخ نکنید؛ چرا که این کار کالری گوشت مصرفی شما را به میزان بسیار خطرناکی بالا می‌برد.

به این ۳ دلیل به جای گوشت مرغ از بوقلمون استفاده کنید
سرویس سبک زندگی فردا؛ بشیر قلی زاده سرچشمه: یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از گوشت بوقلمون این است که این ماده غذایی با توجه به پروتئین بالایی که دارد، می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند رژیم بر پایه پروتئین داشته باشند، بسیار مناسب باشد. چرا که پروتئین موجود در گوشت بوقلمون باعث سیری شخص مصرف کننده می‌شود. از این رو کسی که از این ماده غذایی مصرف می‌کند شاید تا ساعت‌ها احساس گرسنگی نکند. در ادامه این مطلب شما را با مزایای شگفت انگیز گوشت بوقلمون برای بدن آشنا می‌کنیم.
مزایای شگفت انگیز گوشت بوقلمون برای بدن
حقایق جالب درباره گوشت بوقلمون
گوشت بوقلمون سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است. همچنین این ماده غذایی مغذی سرشار از چربی و کالری نیز است. معمولا ما برای پختن گوشت بوقلمون با مشکل زیادی روبه‌رو نمی‌شویم، این ماده غذایی را می‌توان به صورت پخته شده و حتی کبابی نیز مصرف کرد. به طور معمول بوقلمون‌هایی که به صورت طبیعی رشد می‌کنند، میزان امگا ۳ بیشتری نسبت به سایر بوقلمون‌‌ها دارند. از این رو توصیه می‌شود؛ اگر قصد خرید بوقلمون را دارید آن را از مکان‌های تهیه کنید که برای رشد و پرورش آن‌ها از انواع آنتی بیوتیک‌ها و دیگر مواد غذایی فراوری شده استفاده نمی‌کنند. معمولا بوقلمون‌هایی که در شرایط طبیعی‌تر رشد کرده‌اند ارزش غذایی گوشت آن‌ها به نسبت بوقلمون‌های پرورشی بیشتر است. یکی از مهم‌ترین بافت‌های بوقلمون که چربی زیادی را تولید می‌کند، پوست بوقلمون است. از این رو شما در هنگام پخت و پز اگر بخواهید پوست آن را جدا کنید با چربی کمتری در هنگام مصرف گوشت بوقلمون روبه‌رو خواهید شد. با این تفاسیر اگر قصد پختن و یا کباب کردن یک‌جای بوقلمون را دارید، ابتدا پوست آن را جدا کنید تا کمتر در معرض چربی‌های زیر پوست این پرنده قرار بگیرید. در ادامه شما را با ارزش غذایی ۳ اونس یا ۸۵ گرم از گوشت پخته شده بوقلمون که توسط محققین وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا ثبت شده آشنا می‌کنیم.
بیشتر بخوانید: ۷ دلیل برای استفاده از گوشت بوقلمون
جالب است بدانید که این مقدار گوشت پخته شدن بوقلمون؛ ۱۳۵ کالری، ۳.۲۶ گرم چربی، ۰ گرم کربوهیدرات، ۲۴.۷۰ گرم پروتئین است. گوشت بوقلمون همچنین شامل: ویتامین B-۶، ویتامین B-۱۲، نیاسین، کولین، سلنیوم، فلز روی، نیز است. البته گفته می‌شود که گوشت بوقلمون حاوی اسید آمینه تریپتوفان است. «ال‌تریپتوفان یک اسید آمینه ضروری است، زیرا بدن توانایی ساخت آن را ندارد. اسید آمینه تریپتوفان باید از غذا تامین شود. این اسیدآمینه در بسیاری از پروتئین‌های گیاهی و حیوانی یافت می‌شود.» این ماده برای درمان بی‌خوابی به کار برده می‌شود. البته تریپتوفان مشکلاتی همچون؛ افسردگی و اضطراب را نیز کاهش می‌دهد. با این تفاسیر یکی از دلایل خواب آلود شدن افراد پس از مصرف گوشت بوقلمون بی‌شک وجود تریپتوفان در گوشت بوقلمون است که باعث این عامل می‌شود.
به این ۳ دلیل به جای گوشت مرغ از بوقلمون استفاده کنید
مزایای استفاده از گوشت بوقلمون
یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از گوشت بوقلمون این است که این ماده غذایی با توجه به پروتئین بالایی که دارد، می‌تواند برای افرادی که دوست دارند رژیم بر پایه پروتئین داشته باشند بسیار مناسب است. چرا که پروتئین موجود در گوشت بوقلمون باعث سیری شخص مصرف کننده می‌شود. از این رو کسی که از این ماده غذایی مصرف می‌کند، شاید تا ساعت‌ها احساس گرسنگی نکند و این امر می‌تواند از پر خوری که یکی از مهم‌ترین عوامل در بروز چاقی است، جلوگیری کند. همچنین پروتئین به حفظ توده عضلانی بدن، کمک زیادی می‌کند. این گزینه همچنین برای افرادی که قصد افزایش حجم عضله را دارند، گزینه بسیار مناسبی باشد. البته هر چقدر میزان دریافت پروتئین بدنتان بالا برود، این پروتئین‌ها می‌توانند جایگزین مناسبی برای چربی‌های اضافی بدن باشند. یک نکته بسیار مفید درباره پروتئین حاصل از گوشت بوقلمون این است که این ماده می‌تواند سطح انسولین را پس از وعده غذایی در بدن به صورت پایدار نگه دارد. البته به کسانی که به رژیم غذایی بر پایه گوشت اعتقاد دارند، توصیه می‌شود که گوشت بوقلمون را با توجه به مزایای بهداشتی بالایی که دارد؛ در رژیم غذایی خود لحاظ کنند.
بیشتر بخوانید: بوقلمون یا مرغ مسئله این است
به خاطر داشته باشید که مقدار مصرف پروتئین در هر وعده غذایی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اطمینان حاصل کنید که یک منبع پروتئینی ناب در هر وعده غذایی داشته باشید و سعی کنید در طول روز میزان مصرف مواد پروتئنی همچون؛ گوشت بوقلمون را افزایش دهید. از جمله مواد غذایی سرشار از پروتئین می‌توان به آجیل، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، سویا و حبوبات اشاره کرد. از یاد نبرید که قبل از پخت و پز و یا کباب کردن گوشت بوقلمون حتما پوست آن را جدا کنید تا با این روش چربی بسیار کمی وارد بدنتان شود.
بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدهای مصرف گوشت بوقلمون
محتوای تریپتوفان در گوشت بوقلمون می‌تواند برای حمایت از سطوح سالم سروتونین در بدن بسیار تاثیر گذار باشد. همان طور که می‌دانید سروتونین باعث بالا رفتن هوشیاری و بهتر شدن خلق و خو می‌شود. اگر احساس می‌کنید که کمی گرفته هستید، شاید مصرف گوشت بوقلمون یک روش آسان و بی دردسر، برای سرحال شدن شما باشد. گفته می‌شود که میزان چربی موجود در گوشت بوقلمون از سایر گوشت‌ها همچون گوشت مرغ و گوشت گاو کمتر است. از این رو توصیه می‌شود که نیاز بدنتان به گوشت را با استفاده از گوشت بوقلمون بر طرف کنید. البته در حد امکان به هیچ عنوان گوشت بوقلمون را در روغن سرخ نکنید؛ چرا که این کار کالری گوشت مصرفی شما را به میزان بسیار خطرناکی بالا می‌برد. به ویژه افرادی که از سطح کلسترول بالا در خون رنج می‌برند. توصیه می‌شود که به هیچ عنوان هیچ گونه ماده غذایی چه گیاهی و چه گوشتی را با استفاده از روغن سرخ نکنند؛ چرا که این کار می‌تواند سطح کلسترول خون‌شان را در حد خطرناکی بالا ببرد.
به این ۳ دلیل به جای گوشت مرغ از بوقلمون استفاده کنید
دوری از مصرف مواد غذایی فراوری شده
توصیه می‌شود که تمام مواد غذایی را به صورت تازه مصرف کنید. از یاد نبرید که هر گونه فراورده تهیه شده از گوشت بوقلمون می‌تواند سرشار از سدیم باشد. همان طور که می‌دانید، سدیم بالا می‌تواند بر روی فشار خون شما تاثیر نامطلوبی بگذارد. وقتی فشار خون بالا رود، قلب و مغزتان از جمله اعضایی هستند که در برابر خطر بسیار بزرگ حاصل از مصرف مواد نمکی قرار می‌گیرند. چرا که تقریبا تمام فراورده‌های گوشی چندین برابر مجاز در خود نمک دارند. همچنین این مواد سرشار از مواد نگهدارنده نیز هستند. از این رو سعی کنید از خوردن مواد بسته بندی شده و کنسروی که سرشار از سدیم هستند جدا خودداری کنید. فرق آن چنانی ندارد که فراورده‌های گوشتی خریداری شده شما بر پایه گوشت گاو باشند و یا گوشت بوقلمون در هر صورت مواد افزوده شده در آن‌ها می‌تواند سلامت شما را تهدید کند.
به این ۳ دلیل به جای گوشت مرغ از بوقلمون استفاده کنید
تفاوت بین بوقلمون‌های ارگانیک و پرورشی (صنعتی)
معمولا یکی از روش‌های شناسایی بوقلمون‌هایی که پرورش داده شده با بوقلمون‌هایی که به صورت طبیعی در مراتع رشد کرده‌اند؛ این است که بوقلمون‌های پرورشی معمولا کم تحرک و بسیار چاق هستند، اما بوقلمون‌هایی که به صورت طبیعی و تحت نظارت انسان‌ها رشد کرده‌اند با توجه به گردشی که در محیط روستا می‌کنند، از انواع سبزیجات تازه و دانه‌های نیز مصرف می‌کنند. این امر باعث می‌شود تا آن‌ها علاوه بر چالاکی‌ای که دارند، دارای اندامی ورزیده و لاغرتر باشند. معمولا میزان امگا ۳ در گوشت بوقلمون‌های ارگانیک بیشتر از بوقلمون‌های پرورشی است. همان طور که می‌دانید بوقلمون‌های پرورشی خیلی زود به رشد کامل خود می‌رسند و این در حالی است که بوقلمون‌های ارگانیک شاید به زمانی بالغ بر چندین برابر بوقلمون‌های پرورشی نیاز دارند تا به بلوغ برسند. همچنین بوقلمون‌های ارگانیک به هیچ عنوان انواع آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی و تزریقی را دریافت نمی‌کنند. همان طور که می‌دانید این مواد می‌توانند از طریق گوشت بوقلمون وارد بدن ما نیز شوند. اطمینان حاصل کنید که در هنگام پختن و کباب کردن گوشت بوقلمون دمای درون گوشت به ۱۶۵ درجه فارنهایت و یا ۷۳ درجه سانتی گراد رسیده باشد تا با این روش خطر ابتلا به بیماری از طریق گوشت آلوده به بدنتان به میزان چشم گیری کاهش یابد.
بیشتر بخوانید: تفاوت بین گوشت ارگانیک و غیرارگانیک چیست؟
به این ۳ دلیل به جای گوشت مرغ از بوقلمون استفاده کنید
خطرات ناشی از مصرف گوشت بوقلمون
محصولات فراوری شده از گوشت بوقلمون می‌تواند سرشار از سدیم باشد. از این رو اگر به فکر سلامتی خود هستید، از مصرف چنین موادی چه به صورت بسته بندی یا به صورت کنسروی جدا خودداری کنید. معمولا بسیاری از گوشت‌های فراوری شده را با نترید سدیم تولید می‌کنند. اگر این ترکیب با آمین‌هایی که معمولا به صورت طبیعی در گوشت یافت می‌شوند، ترکیب شود می‌تواند ماده سرطانزای مانند N-nitroso را به وجود آورند و شما با مصرف این چنین موادی خواسته و یا ناخواسته مواد سرطان‌زا را وارد بدن خود می‌کنید. مطالعاتی که در این باره صورت گرفته نشان می‌دهد؛ مصرف گوشت‌های فراوری شده با رشد بی رویه سرطان در بدن رابطه مستقیم دارد. از این رو برای حفظ سلامتی خود از مصرف مواد فرآوری شده جدا خودداری کنید. نباید از یاد برد که مصرف بی‌رویه گوشت می‌تواند مشکلاتی همچون خطر ابتلا به چاقی، افزایش بیماری قلبی، افزایش فشار خون، کلسترول بالا، سرطان و ناباروری را منجر شود. سعی کنید در مصرف گوشت بوقلمون تعادل را رعایت کنید. حتی اگر از روش تولید آن‌ها مطمئن باشید. گوشت بوقلمون حاوی سلنیوم معدنی است. برخی مطالعات نشان داده‌اند؛ مصرف بیش از حد سلنیوم خطر ابتلا به سرطان کولورکتال، پروستات، ریه، مثانه، پوست، مری و معده را افزایش می‌دهد. اگر می‌خواهید از مزایای بهداشتی گوشت بوقلمون نهایت استفاده را ببرید، سعی کنید آن را در مقادیر متوسط مصرف کنید. چرا که پرخوری حتی اگر بر پایه غذای گیاهی نیز باشد می‌تواند مشکلاتی را برای شخص مصرف کننده ایجاد کند. نباید مزایای بهداشتی گوشت بوقلمون برای بدن باعث شود تا در مصرف آن زیاده روی کنید.
منبع: medicalnewstoday
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها