۷ گام اساسی برای شروع یک تجارت و کسب و کار

کد خبر: 807644

متاسفانه آمار انحلال کسب و کارهای جدید از هر چیزی در دنیا بیشتر است. به همین دلیل اگر شما می‌خواهید یک کسب و کار جدید راه بیندازید، باید با مراحل راه اندازی یک کسب و کار، مراحل شروع یک کسب و کار و مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کار آشنا باشید. در ادامه این مطلب به شما درباره شروع کسب و کار کمک خواهد کرد.

۷ گام اساسی برای شروع یک تجارت و کسب و کار

سرویس ترجمه فردا؛ طاها ربانی: کسانی که می‌خواهند کار تازه‌ای را شروع کنند، شکست برایشان بسیار گران تمام می‌شود. به همین دلیل این افراد باید از مراحل راه اندازی یک کسب و کار یا مراحل شروع یک کسب و کار باخبر، مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کار، مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی، نحوه راه اندازی یک نوع کسب و کار از نظر مجوز، اصول راه اندازی کسب و کار و تحقیق در مورد مراحل راه اندازی کسب و کار باخبرباشند. در ادامه برای کسب این اطلاعات این مطلب را بخوانید.

۷ گام اساسی برای شروع یک تجارت و کسب و کار

۱. بدانید که واقعا چه می‌خواهید

اگر گمان می کنید که راه اندازی یک کسب و کار کوچک فقط چیز خوبی است که دوست دارید انجامش بدهید یا این که کار ساده ای است که می خواهید امتحانش نمایید له احتمال زیاد به اندازه کافی برای تضمین موفقیت خود در این کسب و کار وقت نگذاشته اید. البته این مساله بدان معنی نیست که اگر روی این موضوع فکر کنید، افکار متنوعی درباره آن و چگونگی اجرایش به ذهن تان نمی رسد. این مساله هم چنین لزوما بدان معنی نیست که جانب احتیاط را رها کرده و مواردی مانند این که «تنها در یک حوزه خاص مقدار مشخصی سرمایه گذاری می کنم» یا «شغل اصلی ام را از دست نمی دهم» را رعایت نکنید.

بلکه بدان معنی است که وقتی تجارتی را راه می اندازید باید اطمینان پیدا کنید که چه میزان انرژی برای غلبه به محدودیت ها و سختی هایش نیاز است و چه میزان باید انرژی روی آن بگذارید. شما به موتور محرکه ای نیاز دارید که حتی در شرایط سخت و حساس نیز شما را به جلو ببرد، به نیرویی نیاز دارید که حتی در صورت بد بودن چشم انداز پیش رو، به شما انرژی رفتن بدهد. نوعی از انرژی و انگیزه که باعث شود شما هر روز علی رغم خوردن به مشکلات متعدد و پشت سر هم و تیره بودن آینده به راه خود ادامه دهید. این عزم راسخ و تصمیم قاطع است که می تواند شما را جلو ببرد، حتی اگر حس کنید مشکلات مانند نهنگی در یک باتلاق به جان شما افتاده اند و آفتاب نیز پوست شما را از گرما سوزانده است. اگر واقعا شوقی قلبی برای انجام تجارت خود دارید، آن وقت است که برای پیروزی در راهی که می روید باید اجزاء دیگری را رعایت کنید

۲. تجارت خودتان را انتخاب کنید

مردم مدام در انتخاب اولین تجارتشان بسیار بد عمل می کنند، این که کدام حوزه از تجارت را انتخاب کنند. در واقع این انتخاب معمولا با ملاحظات کمی انجام می شود. مردم معمولا بدون آن که به گزینه های مختلف پیش روی خود نگاه کنند و هوشیارانه دست به انتخاب بزنند، بدون دقت کافی این کار را می کنند. بسیاری از مردم وجود دارند که به دلایل اشتباه یک تجارت را انتخاب می کنند. دلایلی مانند تجربه کم شان در آن حوزه، آشنایی شان با فردی که توانسته از راه این تجارت پول زیادی کسب کنند و یا آن تجارت مفرح یا با پرستیژ به نظر می رسد. به این نکته دقت کنید که تجربه ای کوتاه در یک زمینه لزوما به تصمیم غلط نمی انجامد بلکه سخن ما این است که تجربه اندک داشتن در یک حوزه لزوما راهنمایی عالی برای انتخاب نهایی نیست.

۲. مانند یک سرمایه گذار ریسک پذیر شغل خود را انتخاب کنید

پیش از آن که یک کار را شروع کنید باید طیف وسیعی از فاکتورهای مورد نیاز در آن حوزه را بسنجید. برای مثال، ارزیابی تان باید شامل مواردی مانند وضعیت بازار، بخش های مختلف بازار، رقابت ها، شعف ها و قوت ها و فرصت های در دسترس باشد. همه اینها، مواردی هستند که هر سرمایه گذاری به صورت جامع آن را بررسی و به دقت ارزیابی می کند پیش از آن که بخواهد حتی ذره ای در یک استارتاپ سرمایه گذاری کند. آیا می خواهید بیش تر از یک یک سرمایه گذارریسک پذیر در مورد پول و وقت تان احتیاط به خرج دهید؟ مسلما خیر.

۳. داشتن نقشه جامع

من داشتن یک نقشه جامع در مورد تجارت را بزرگترین فاکتور در موفقیت تجارت تان می دانم. در واقع خیلی از کارهایی که برای ریختن یک برنامه تجاری قرص و محکم باید انجام دهید، حتی پیش از انتخاب حوزه آن مشخص می شود. این مساله برای هر تجارتی حیاتی است به گونه ای که من تدریس های بسیار بسیار زیادی در این باره داشته ام.

۴. استراتژی استوار

اهمیت داشتن یک استراتژی محکم به اندازه داشتن نقشه ای جامع است. بسیاری از تجارت ها یک استراتژی قوی ندارند در صورتی که برای افزایش شانس موفقیت در تجارت داشتن یک استراتژی محکم ضروری است. برای این کار باید به سوالاتی از این دست پاسخ دهید: کدام بخش از بازار، بازار هدف من است؟ چگونه می توانم با رقبایم رقابت کنم و صحنه را به آن ها واگذار نکنم؟

۵. داشتن رویکردی شفاف و زیرکانه به بازار

ذهنیت و رویکرد شما به بازار نیز می تواند تاثیر بزرگی بر موفقیت تجارت شما بگذارد. لازم نیست برای ایجاد برنامه تبلیغاتی و بازاریابی قوی به یک غول تبلیغاتی متوسل شوید بلکه باید عمیقا روی این مساله پژوهش کنید و راه های متفاوت و مختلفی را امتحان نمایید. این کار سخت است اما می توانید. من دروس زیادی داشته ام که در آن توضیح داده ام برای موفقیت در این مورد چه کارهایی باید انجام داد و چه کارهایی را نه.

۶. تسلط بر مبانی حسابداری

بسیاری از افرادی که شروع به تجارت های کوچک می کنند نگران این هستند که دانش کافی برای حسابداری و حساب و کتاب را در اختیار ندارند. من ارائه های فراوانی داشته ام که در آن ها توضیح داده ام که می شود مبانی مقدماتی حسابداری را آموخت بدون آن که هیچ تجربه ای پیش از آن داشته باشیم. تا زمانی که منظم و دقیق عمل کنید، می توانید امور مالی تجارت هی کوچک تان را انجام دهید.

۷. از تجارب من بیاموزید

افراد زیادی وجود دارند که سوابق موفقی در راه اندازی و اجرای تجارت های موفق داشته اند. با این حال آن چه من را از آن ها جدا می کند این است که من علاوه بر این که تجارت های موفقی داشته ام، چندین تجربه تجاری داشته ام که چندان موفق نبوده اند. به همین دلیل است که می توانید از طریق اشتباهاتتان درس های تجارت را بیاموزید، مخصوصا زمانی که نه تنها اشتباهات تان را قبول می کنید، بلکه تمایل دارید از آن ها درس بگیرید. این مساله البته چندان ساده نیست. اما بگذارید چیزی اضافه تر از این بگویم. لازم نیست از اول همه اشتباهات ممکن را انجام دهید تا درس های آن ها را بیاموزید. کافی است به تجربه های دیگران گوش فرادهید تا دیگر آن ها را تکرار نکنید. شما را به این تشویق می کنم که کتاب هایی در این زمینه، یعنی رموز شکست تجارت بخوانید، به جای این که فقط به دنبال راه های موفقیت بروید یا خودتان با هزینه ای زیاد، آن ها را تجربه کنید.

منبع

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها