۷ نکته درباره انتخاب و نوع طلای مناسب برای خانم‌ها

کد خبر: 821333

ساده‌ترین راه برای شناخت طلای دست دوم دقت کردن به ظاهر آن است؛ به قفل و بندی که در طلا به کار رفته توجه کنید. در طلای دست دوم این قسمت‌ها کمتر از بقیه قسمت‌ها براق هستند. اگر جزئی‌تر نگاه کنید، متوجه خش‌هایی هم در این قسمت‌ها می‌شوید.

۷ نکته درباره انتخاب و نوع طلای مناسب برای خانم‌ها

سرویس سبک زندگی فردا؛ محدثه انسی‌نژاد: به مراسم عروسی‌تان نزدیک می‌شوید یا می‌خواهید در یک مهمانی شرکت کنید و تصمیم دارید برای خودتان طلا بخرید؟ در انتخاب مردد هستید؟ پس با ما همراه باشید و در این زمینه راهنمایی‌های که در ادامه می‌آید را بخوانید.

چطور طلا بخریم

انتخاب طلا بر اساس رنگ پوست

اگر پوست شما خیلی سفید است، به جای اینکه طلای زرد بخرید، سراغ طلای سفید بروید. طلای سفید زیبایی و جلوه پوست شما را بیشتر می‌کند. اگر پوست شما گندم گون است؛ یعنی رنگی ما بین سفید و برنزه از طلای زرد و قرمز استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید چنین طلایی بخرید، می‌توانید از لباس قرمز کمک بگیرید. اگر پوست شما برنزه یا سبزه است از ترکیب طلای زرد و سفید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت طلا را چگونه محاسبه کنیم؟

گوشواره چه شکلی بخریم؟

گوشواره‌های قطره‌ای شکل و آویزان صورت شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد. اگر صورتتان مثلثی شکل یا گرد است از گوشواره‌های بیضی شکل یا گرد استفاده کنید. افرادی که صورتشان مستطیلی شکل است، گوشواره‌های گرد و کوتاه استفاده کنند که متضاد شکل صورتشان باشد. اگر صورت‌تان تخم‌مرغ است از گوشواره‌های آویزان و گوشه‌دار استفاده کنید. صورت‌های بیضی شکل ایده‌آل ترین صورت‌ها هستند و همه نوع گوشواره‌ای به آن‌ها می‌آید. البته بهترین انتخاب برای آنها گوشواره‌های گرد و نگینی است که به لاله گوش می‌چسبند. یادتان باشد که اگر لباس‌های رنگارنگ با طرح‌های شلوغ می‌پوشید، بهترین انتخاب جواهرات ساده است، اما اگر لباس‌هایتان ساده است می‌توانید از جواهراتی با طرح‌های شلوغ استفاده کنید. در هر صورت جواهرات شما باید مکمل ظاهر و تیپ شما باشد.

۷ نکته درباره انتخاب و نوع طلای مناسب برای خانم‌ها

گردنبند مناسب گردنتان را بشناسید

اگر گردن بلندی دارید، بهترین انتخاب برای شما گردنبد‌هایی است که مثل دستبند دور گردن‌تان بسته می‌شود. اگر گردن‌تان باریک و بلند است، هرگز از گردنبندهایی که طوقی شکل و باریک هستند، استفاده نکنید. اما اگر گردن‌ شما کوتاه است؛‌ می‌توانید از ترکیب دو گردنبد ظریف استفاده کنید. این گردنبدها را باید با لباس یقه هفت یا لباس‌های یقه باز بپوشید که جلوه بیشتری پیدا کند. یادتان باشد که اگر بالاتنه بزرگی دارید، از پوشیدن گردنبندهای بلند و بزرگ خودداری کنید؛ چرا این گردنبندها بالاتنه شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. اگر شانه‌های چاقی دارید گردنبندهای ظریف و رشته‌ای را انتخاب کنید. گردنبندهایی با اشکال هندسی نیز می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. اگر قدتان زیر ۱۶۲ سانتی متر است؛ گردنبندی بخرید که بلندی آن تا استخوان ترقوه‌ یا کمی پایین‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: اگر قصد خرید طلا دارید، حتما این مطلب را بخوانید

بیش از حد به فکر ست کردن جواهراتتان نباشید

رنگ جواهرات شما نباید با رنگ لباس‌ها و دیگر جواهرات شما همیشه ست باشد. فقط کافی است که رنگ جواهرات خود را با دیگر جواهرات و لباس‌ها هماهنگ کنید، پس متنوع بودن رنگ آن‌ها هیچ اشکالی ندارد. یک قاعده کلی در این باره وجود دارد و آن هم این است که جواهرات کانونی باید رنگ روشنی داشته باشند و بقیه آن‌ها رنگ خنثی یا تیره داشته باشند. به این ترتیب جواهرات کانونی جلوه بیشتری پیدا می‌کند. برای لباس‌های روشن از جواهرات فلزی و نگین دار استفاده کنید.

۷ نکته درباره انتخاب و نوع طلای مناسب برای خانم‌ها

چه انگشتری برای انگشتمان مناسب است؟

برای خرید انگشتر کار ساده‌ای در پیش دارید. سایز و بلندی انگشتانتان به شما کمک می‌کند که انگشتر مناسب را انتخاب کنید. انگشترهای با نگین درشت اصلا مناسب انگشتان استخوانی نیستند. این انگشترها در انگشت‌های ضخیم بهتر دیده می‌شوند. یادآوری می‌کنیم که انگشترهای رسمی و خانوادگی معمولا در دست چپ و انگشترهای زینتی و غیررسمی در دست راست انداخته می‌شوند. اگر انگشت کشیده‌ای ندارید و می‌خواهید که انگشت شما کشیده به نظر برسد از حلقه‌های ساده و نازک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طلای آب شده بخریم یا نخریم؟

طلای دست دوم را چگونه بشناسیم؟

سوالی که بسیاری از خریداران طلا معمولا می‌پرسند، این است که بهترین عیار طلا چیست؟ باید بدانید که پایین‌ترین عیار طلا، یک عیار است و بالاترین آن ۲۴ است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید فقط شمش طلا ۲۴ عیار خالص است. با شمش به علت نرمی خاصی که دارد نمی‌توان زیورآلات ساخت، برای همین آن را با مس و نقره ترکیب می‌کنند تا عیار طلا بالا بیاید. بهترین عیار طلا برای خرید طلای ۱۸ عیار است. در حال حاضر و با بالا رفتن قیمت طلا، بازار طلای دست دوم داغ است. ساده‌ترین راه برای شناخت طلای دست دوم دقت کردن به ظاهر آن است؛ به قفل و بندی که در طلا به کار رفته توجه کنید. در طلای دست دوم این قسمت‌ها کمتر از بقیه قسمت‌ها براق هستند. اگر جزئی‌تر نگاه کنید، متوجه خش‌هایی هم در این قسمت‌ها می‌شوید. تشخیص طلا از نقره و پلاتین بسیار ساده است. طلاها با حرف انگلیسی k که در کنار آن عیار طلا نوشته می‌شود، شناخته می‌شوند. نقره‌ها را با علامت بیضی مهر می‌کنند و پلاتین را می‌توانید با حروف PT بشناسید.

۷ نکته درباره انتخاب و نوع طلای مناسب برای خانم‌ها

طلای یزد بهتر از طلای ایتالیا

حتما این سوال برایتان پیش می‌‌آید که طلای کدام کشور بهتر است. همه ما بارها آوازه طلای ایتالیا و هند را شنیده‌ایم، اما پیشنهاد ما خرید طلای یزد است. طلای یزد هم از درخشندگی بیشتر برخوردار است و هم اینکه ساخت کشور ایران است. این طلا شناخته‌ شده‌ترین و معروف‌ترین طلای ایران است و در اکثر اوقات با مرواریدهایی به شکل خاویار تزئین می‌شود. جالب است بدانید که این طلا خریداران و طرفداران خارجی زیادی دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها