یک گلخانه شیشه‌ای کوچک بسازید

کد خبر: 841802

ظروف شیشه رنگی برای تراریوم مناسب نیست، چرا که شدت نور را کاهش داده و رنگ خود را در حین جذب رنگ های دیگر در طیف نور انتقال می دهد. شیشه ی قرمز رنگ، نور آبی را مسدود می کند و نور را در طیف قرمز افزایش می دهد.

یک گلخانه شیشه‌ای کوچک بسازید

سرویس سبک زندگی فردا: تراریوم ( Terrarium) مانند گلخانه ی شیشه ای کوچکی است که جلوه‌هایی از نمونه‌های زندگی گیاهی یک منطقه یا اقلیم را دربرمی‌گیرد. اگر می‌خواهید گلخانه‌ای مینیاتوری داشته باشید، به جای چند گلدان کوچک با گل‌های متفاوت، از تراریوم یا باغ‌ شیشه‌ای که این روزها بسیار مد شده‌ است، استفاده کنید. بانوی شهر شما را با مراحل ساخت تراریوم آشنا می سازد. در ادامه این مطلب را به نقل از بانوی شهر بخوانید.

یک گلخانه شیشه‌ای کوچک بسازید

برای ساخت تراریوم وسایل زیر را آماده کنید:

ظرف شیشه‌ای شن خاک وسایل تزئین

یک گلخانه شیشه‌ای کوچک بسازید

مراحل ساخت تراریوم

ظرف شیشه‌ای: یک راه خوب برای بازیافت ظروف شیشه ای، ساخت تراریوم است. تقریبا هر نوع ظرف شیشه ای شفاف را می توان برای این کار استفاده کرد به شرط اینکه رطوبت داشته باشد و نور را انتقال دهد. انتخاب های احتمالی شامل تنگ ماهی، کوزه های آب، فلاسک های شیشه ای، وسایل روشنایی مانند لامپ، بطری های آب یا آبمیوه، آکواریوم، پارچ‌ بلور یا حتی شیشه‌ مربا هستند.

یک گلخانه شیشه‌ای کوچک بسازید

اندازه ی ظرف ها باید طوری انتخاب شوند که بزرگی آن برای احاطۀ ۲ یا چند گیاه کافی باشد. هرچه دهانه ظرف تنگ‌تر باشد، انجام کار سخت‌تر پیش می رود. کاشت گیاه داخل ظرف‌ شیشه ای را با انبر سیمی نازکی که خود می‌سازید، انجام دهید. نکته مهم این است که حتما به یاد داشته باشید ظرف را با آب گرم و صابون تمیز شسته و خشک کنید. ظرف‌های نشسته باکتری‌های مضر را وارد محیط تراریوم می‌کنند.

ظروف شیشه رنگی برای تراریوم مناسب نیست، چرا که شدت نور را کاهش داده و رنگ خود را در حین جذب رنگ های دیگر در طیف نور انتقال می دهد. شیشه ی قرمز رنگ، نور آبی را مسدود می کند و نور را در طیف قرمز افزایش می دهد. از انتخاب ظرف شیشه سبز رنگ نیز اجتناب کنید، زیرا نور قرمز و آبی را که هر دو برای رشد سالم گیاهان ضروری است، مسدود می کند.

یک گلخانه شیشه‌ای کوچک بسازید

پلاستیک های با کیفیت بالا مانند لوسیت یا پلکسی گلاس نیز برای ظروف تراریوم مناسب هستند. پلاستیک معمولا ارزان تر و سبک تر از شیشه است؛ وزن ممکن است یک عامل تعیین کننده برای تراریوم آویزان باشد. اشکال اصلی تراریوم های پلاستیکی آسیب به وسیله خاک است.

از شن برای زه کشی استفاده کنید. توجه داشته باشید که مقدار بیشتری از سنگریزه ها به یک سمت دیواره ظرف متمایل باشند. این کار به زهکشی بهتر کمک می کند. میتوانید قبل از لایه سنگ ریزه، لایه نازکی از خزه در ته ظرف قرار دهید.

یک گلخانه شیشه‌ای کوچک بسازید

در مرحله بعد، خاک اضافه می شود. خاکی که به تراریوم اضافه می کنید باید نسبتاً خشک باشد، در غیر اینصورت به دیواره ها می چسبد. دقت کنید که خاک را بطور مسطح در ظرف نریزید، بلکه آنرا شیبدار و تپه مانند بریزید تا گیاهان در سطوح مختلف قرار گیرند و زیباتر جلوه کند. خاک را از پشت به سمت جلو شیبدار کنید. هرچند، در ساخت تراریوم دایره ای، شما می توانید سطح صافی را برای کشت داشته باشید. از خاک های گلدانی بسته بندی شده که استرلیزه هم هستند استفاده کرده یا اینکه از مخلوط خاک باغچه و پیت ماس محیط کشت را تهیه کنید. لازم است بدانید که خاک باید نرم، دارای زهکشی خوب و بدون کود باشد.

یک گلخانه شیشه‌ای کوچک بسازید

بعد از کاشت گیاهان، می توان تراریوم را با استفاده از اشیاء سرامیکی، تخته سنگ، چوب شکسته، خزه و هرچه سلیقه شماست، تزئین کنید. با این عمل یک دنیای کوچک زندگی گیاهی ترسیم می شود. ظرف را با در پوش یا سینی شیشه ای بپوشانید. در این مرحله ارتباط با محیط قطع شده، جنگل بارانی مینیاتوری ایجاد می شود.

یک گلخانه شیشه‌ای کوچک بسازید

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها