پیشگیری از سرطان تخمدان با مصرف آسپرین

کد خبر: 848024

محققان در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند، مصرف روزانه آسپرین با دوز پایین منجر به کاهش احتمال ابتلا به سرطان تخمدان می‌شود.

پیشگیری از سرطان تخمدان با مصرف آسپرین

خبرگزاری فارس: محققان در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند، مصرف روزانه آسپرین با دوز پایین منجر به کاهش احتمال ابتلا به سرطان تخمدان می‌شود.

پژوهشگران تأکید می‌کنند، مصرف روزانه آسپرین حتی به ابقای زنانی که مبتلا به سرطان تخمدان بوده‌اند، کمک می‌کند.

نتایج این بررسی که در «هلث‌دی» منتشر شده است، حکایت از آن دارد، میزان ابقای زنانی که مبتلا به سرطان تخمدان بوده‌اند و آسپرین مصرف کرده‌اند، ۳۰ درصد بیش از دیگران است.

به گفته محققان، این مطالعات فواید استفاده از دارو‌های ضدالتهابی را نشان می‌دهند.

اسناد و شواهد متعددی نشان می‌دهد که التهاب در ابتلا به سرطان نقش دارد و می‌تواند موجب تشدید عوارض آن شود.

تاکنون مشخص شده است دارو‌های نظیر آسپرین و دارو‌های ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) نظیر ایبوپروفن یا ناپروکسن موجب کاهش ریسک ابتلا به انواع سرطان‌ها، بخصوص سرطان روده بزرگ می‌شوند.

محققان از مؤسسه ملی سرطان ایالات متحده و مرکز سرطان موفیت در تامپا، فلوریدا، اطلاعات ۱۳ پژوهش را از سراسر جهان جمع آوری کردند؛ این پژوهش‌ها اطلاعات ۷۵۰ هزار زن را شامل می‌شد.

سرطان تخمدان نوعی از سرطان است که از تخمدان شروع می‌شود؛ این بیماری منجر به ایجاد سلول‌های غیرعادی می‌شود که توانایی حمله یا گسترش به دیگر بخش‌های بدن را دارند.

در سال ۲۰۱۲، شمار ۲۳۹ هزار زن در سطح جهان به سرطان تخمدان مبتلا شدند که ۱۵۲ هزار مورد تلفات به همراه داشت. طبق این آمار، این بیماری به عنوان هفتمین نوع رایج سرطان و هشتمین عامل مرگ ناشی از سرطان در زنان شناخته شد.

همچنین، این بیماری نسبت به آفریقا و آسیا، در آمریکای شمالی و اروپا رایج‌تر است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها