۱۵ درمان خانگی شگفت انگیز برای رفلاکس معده یا سوزش سر دل

کد خبر: 855206

اگر می‌خواهید درباره درمان رفلاکس معده در طب سنتی، درمان رفلاکس معده، درمان سوزش سر دل، درمان قطعی رفلاکس معده، درمان سریع رفلاکس معده و درمان صد در صد رفلاکس معده یا سوزش سر دل اطلاعاتی کسب کنید در این نوشتار با ما همراه باشید.

۱۵ درمان خانگی شگفت انگیز برای رفلاکس معده یا سوزش سر دل
پایگاه خبری تحلیلی فردا: در این مطلب اطلاعاتی درباره درمان رفلاکس معده یا همان سوزش سر دل، درمان قطعی رفلاکس معده، درمان رفلاکس معده در بارداری، درمان رفلاکس معده در نوزادان، درمان جدید رفلاکس معده و بهترین درمان رفلاکس معده می‌خوانید.
۱۴ درمان شگفت‌انگیز خانگی برای رفلاکس معده یا سوزش سر دل
برای درمان ترش کردن یا سوزش سر دل یا رفلاکس درمان‌های خانگی‌ای وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان به‌آسانی از ترشح اسید اضافه‌ی معده در طول فرآیند گوارش جلوگیری کرد. این درمان‌های خانگی شامل مصرف موز سبز، زیره‌ی سبز، آب پرتقال، میخک، شیر، عسل، سرکه‌ی سیب، زنجبیل، شکر سرخ، نوشیدنی‌های گازدار، آب نارگیل، برگ گشنیز، سبزی‌های برگ‌دار و جوانه‌ها می‌شود.
ترش معده یک عارضه‌ی بسیار ناراحت‌کننده است که می‌تواند افراد زیادی از همه‌ی گروه‌های سنی را درگیر کند. ترش کردن زمانی اتفاق می‌افتد که غدد اسیدی معده اسید هیدروکلریک زیادی ترشح می‌کنند (اسیدی که برای هضم و گوارش غذا‌ها و تجزیه‌ی آن‌ها به مواد ساده‌تر لازم است) و این کار منجر به تولید اضافی پسپین و سایر آنزیم‌ها می‌شود. درمان‌ها و مسکن‌هایی برای درمان این اختلال معده‌ی جدی وجود دارد که از آن گاهی به‌عنوان رفلاکس اسیدی هم نام می‌برند.
۱۵ درمان خانگی رفلاکس معده
درمان‌های خانگی زیادی برای حل این مشکل وجود دارد که فهرستی از آن‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید:
۱. نوشیدن آب
نوشیدن روزانه ۲ لیوان آب در صبح درمانی طبیعی برای ترش کردن است. این کار باعث می‌شود سطح اسید در معده متعادل باقی بماند.
۲. گیاه ریحان مقدس
ریحان مقدس می‌تواند نقشی مهم در درمان ترش کردن ایفا کند. افراد مبتلا به رفلاکس باید به‌طور مرتب برگ‌های این گیاه را مصرف کنند.
۱۴ درمان شگفت‌انگیز خانگی برای رفلاکس معده یا سوزش سر دل
۳. شیر
شیر یکی از پرکاربردترین درمان‌های اسید بالای معده است. شما می‌توانید از سایر فرآورده‌های لبنی هم برای این کار استفاده کنید. نوشیدن شیر بعد از غذا یک درمان خانگی عالی برای درمان رفلاکس است.
۴. سرکه‌ سفید
خوردن سرکه‌ی سفید به همراه غذا سوزش سر دل را تسکین می‌دهد و به گوارش بهتر غذا کمک می‌کند. پیشنهاد می‌شود به همراه هر وعده‌ی غذایی ۲ قاشق سرکه سفید مصرف شود.
مطلب مرتبط: درمان بی نظیرزخم معده با یک نوشیدنی باستانی! ۵. شکر سرخ
شکر سرخ در میزان متعادلش یکی از مؤثرترین درمان‌های خانگی ترش کردن است. خوب است به همراه هر وعده‌ی غذایی مقدار کمی از آن (حدود ۱۰ گرم) را مصرف کنید.
۶. زنجبیل
زنجبیل داروی طبیعی سوزش سر دل است. به همین خاطر توصیه می‌شود به هر غذایی که می‌خورید مقدار اندکی زنجبیل اضافه کنید تا سطح PH بدنتان را متعادل نگه دارید.
۱۴ درمان شگفت‌انگیز خانگی برای رفلاکس معده یا سوزش سر دل
۷. برگ‌های نعناع
توصیه‌شده برای جلوگیری از اسیدی شدن معده برگ‌های نعناع را بجوید. مصرف عرق نعناع هم همین خاصیت را خواهد داشت.
۸. آلوئه‌ورا
برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند که مصرف آلوئه‌ورا می‌تواند ترش کردن را درمان کند.
۹. آناناس و پرتقال
آناناس و آب پرتقال با مقداری نمک اضافه هم می‌توانند درمانی مؤثر برای سوزش سر دل باشند.
۱۴ درمان شگفت‌انگیز خانگی برای رفلاکس معده یا سوزش سر دل
۱۰. میوه‌ها و مغز‌ها
بادام، خیار، لیمو، آب لیمو، هندوانه و موز خوراکی‌های طبیعی هستند که مصرفشان می‌تواند به درمان رفلاکس اسیدی معده کمک کند.
مطلب مرتبط: همه چیز درباره نمک درمانی و اثرات شگفت انگیز آن!
۱۱. آب پیاز
یکی از مهم‌ترین درمان‌های خانگی رفلاکس معده، آب پیاز تازه است.
۱۲. تخم بادیان رومی (انیسون)
تخم انیسون یکی از درمان‌های خیلی خوب برای ترش کردن است. مقداری تخم بادیان رومی را در آب جوش بریزید و بعد از مدتی یک قاشق عسل به آن اضافه کنید و میل کنید.
۱۴ درمان شگفت‌انگیز خانگی برای رفلاکس معده یا سوزش سر دل
۱۳. آب زنجبیل
آب زنجبیل را با زیره‌ی سبز و سنگ نمک مخلوط کنید. این‌یکی از درمان‌های عالی معده‌ی اسیدی است.
مطلب مرتبط: مهار سرطان روده بزرگ با عصاره زنجبیل
۱۴. آب نارگیل
آب نارگیل و نوشیدنی‌های گازدار هم به ترشح متعادل اسید‌های معده کمک می‌کنند.
۱۵. کشک و سبزی‌ها
بر اساس پژوهشی علمی یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین درمان‌های سوزش سر دل رایته است. این چاشنی هندی-پاکستانی از ترکیب کشک با سبزی‌های رنده شده مانند گوجه‌فرنگی، گشنیز یا خیار تهیه می‌شود. این چاشنی به هضم غذا و تنظیم اسید معده خیلی کمک می‌کند. در آخر باید هشدار دهیم اگر علائم ترش یا رفلاکس‌تان شدید است نباید فقط بر روی درمان‌های خانگی حساب باز کنید و حتماً باید به پزشک مراجعه نمایید.
مترجم: طاها ربانی
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها