ایمانی: عارف در شرایط اضطرار هم گزینه مطلوب اصلاح‌طلبان نیست/ اصلاح‌طلبان خالص اصلاً عارف را اصلاح‌طلب نمی‌دانند/ عارف امکان رأی‌آوری ندارد

کد خبر: 1014008

ناصر ایمانی گفت: آقای عارف فاصله زیادی با اصلاح‌طلبان دارد. اساساً عارف یک گزینه مطلوب اصلاح‌طلبان حتی در شرایط اضطرار هم نیست.

ایمانی: عارف در شرایط اضطرار هم گزینه مطلوب اصلاح‌طلبان نیست/ اصلاح‌طلبان خالص اصلاً عارف را اصلاح‌طلب نمی‌دانند/ عارف امکان رأی‌آوری ندارد

گروه سیاسی سایت فردا؛ انتخابات ریاست جمهوری روز به روز نزدیک‌تر می‌شود و جریانات سیاسی نیز به تکاپو افتاده‌اند. اگرچه اغلب سیاسیون هنوز اصرار دارند که برای گمانه‌زنی درباره انتخابات و تحلیل وضعیت زود است، فعالیت‌های انتخاباتی شروع شده و آقایان کاندیدا بعضاً کمپین‌های انتخاباتی خود را تشکیل داده‌اند. نمونه‌اش محمدرضا عارف که بنا به توییت فرید مدرسی فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب این کار را به محمدرضا تاجیک سپرده است.

ورود عارف به عرصه انتخابات البته در شرایطی است که سنگینی انتقادات و هجمه‌ها به عملکرد وی، او را ناگزیر به استعفا از شورای عالی سیاست‌گذاری کرد و به هیچ‌وجه هم نمی‌توان پذیرفت که او گزینه مورد اجماع اصلاح‌طلبان است. بسیاری از فعالان و تحلیل‌گران سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا به این نکته اشاره داشته و معتقدند که عارف حتی امکان رأی‌آوری چندانی هم ندارد.

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا یکی از همین افراد است که در گفت‌وگو با خبرنگار «فردا» گفت: «آقای عارف فاصله زیادی با اصلاح‌طلبان دارد.»

وی افزود: «اساساً عارف یک گزینه مطلوب اصلاح‌طلبان حتی در شرایط اضطرار اصلاح‌طلبان هم نیست.»

این فعال سیاسی اصولگرا در تشریح دلایل خود گفت: «باید ابتدا بررسی کرد که اصلاح‌طلبان اساساً در ۱۴۰۰ کاندیدایی معرفی خواهند کرد یا خیر؟ یعنی بهتر است که معرفی کنند یا صحیح نیست که معرفی کنند. بحث بر این‌که عارف کاندید می‌شود یا خیر، مقدم است و اگر جواب آن معلوم شود تکلیف آقای عارف و گزینه‌های مثل او روشن می‌شود.»

وی ادامه داد: «من فکر می‌کنم که بسیاری از دوستان اصلاح طلب معتقد هستند که بهتر است اصلاح طلبان اصلاً کاندیدا نداشته باشند و در انتخابات ۱۴۰۰ صرفاً در قالب رأی‌دهنده مشارکت داشته باشند. برای این نظر هم دلایل زیادی دارند. حالا اگر پیرو نظریه دیگر مبنی بر اینکه باید کاندید داشته باشند، باشیم؛ سوال این است که چه کاندیدایی مناسب است.»

ایمانی افزود: «اصلاح‌طلبان حتی اگر بخواهند کاندیدا داشته باشند، کاندیدا‌های خالص خواهند داشت، افرادی که از بُن دندان اصلاح‌طلب باشند و سراغ کاندیدا‌های اجاره‌ای مثل آقای روحانی نخواهند رفت. حالا اگر قرار باشد کاندید خالص معرفی کنند این سوال طرح می‌شود که کدام اصلاح‌طلبان خالص محسوب می‌شوند؟»

وی در واکنش به اینکه آقای عارف خودش از طرفداران معرفی کاندیدای اصلاح‌طلب خالص است، گفت: «منتها معلوم نیست کدام جریان اصلاح‌طلب که خود را خالص می‌داند، آقای عارف را اصلاح‌طلب می‌داند! ما الآن چند نحله اصلاح‌طلبی داریم. برخی می‌گویند اصلاح‌طلب خالص ما هستیم و دیگرانی که سال‌ها نام اصلاح طلبی را یدک می‌کشیدند، تحمل می‌کردیم. در واقع یک بحث خلوص و غیر خلوص راه افتاده است. مثل اینکه می‌گفتند شیعه تنوری و شیعه معمولی داریم. برخی هم اصلاح‌طلب تنوری هستند و برخی اصلاح طلب معمولی. اصلاح‌طلبان تنوری اصلاً آقای عارف را اصلاح‌طلب نمی‌دانند.»

ایمانی تاکید کرد: «اتهام عارف از نظر این گروه آن است که با وضع موجود سازش می‌کند؛ بنابراین این گروه اصلا سراغ عارف نمی‌روند. اصلاح‌طلبان دیگری که از دید گروه اول ناخالص هستند، اما ممکن است که سراغ عارف بروند.»

وی در پاسخ به این پرسش که امکان رأی‌آوری محمدرضا عارف چقدر است؟ گفت: «من میزان رأی‌آوری آقای عارف را بسیار ضعیف می‌دانم. عارف شخص بسیار متشخص و محترمی است، اما از این نظر که بتواند مدیریت کند، ضعف جدی دارد و نمی‌تواند خیلی مورد اقبال عمومی قرار بگیرد. اگر به نظرسنجی‌ها نگاه کنید، او هیچ وقت رتبه بالایی نداشته است.»

ایمانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه «با توجه به نقش حمایت بزرگان اصلاح طلب در دقیقه نود از کاندیدا‌ها فکر می‌کنید که عارف مورد حمایت آنان قرار خواهد گرفت؟» گفت: «این به چگونگی وضعیت اصلاح طلبان در این دوره برمی‌گردد. برداشت من این است که هیچ یک از بزرگان اصلاح طلب در این دور از هیچ کاندیدی حمایت نمی‌کنند، چون حمایت آنها حتی ممکن است موجب ریزش آرای کاندیدای مربوطه شود. به اعتقاد من این دوره برای اصلاح‌طلبان دوره خوبی نیست. در واقع دوره خانه‌نشینی اصلاح‌طلبان است و حرف از بزرگان و... نخواهد بود.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها