مجلس جلوی نامزدی دوتابعیتی‌­ها را گرفت جیغ اصلاح­‌طلبان درآمد!

کد خبر: 1042890

روزنامه آرمان در شماره پیشین خود گفت‌وگویی را با یکی از فعالان طیف موسوم به اصلاح‌طلب منتشر کرد که در آن حتی پس از گذشت بیش از هفت سال از زمانی که دولت مورد حمایت آن‌ها قدرت را دست گرفت، اما باز هم این جماعت به فرافکنی مشغول هستند.

مجلس جلوی نامزدی دوتابعیتی‌­ها را گرفت جیغ اصلاح­‌طلبان درآمد!

کیهان: روزنامه آرمان در شماره پیشین خود گفت‌وگویی را با یکی از فعالان طیف موسوم به اصلاح‌طلب منتشر کرد که در آن حتی پس از گذشت بیش از هفت سال از زمانی که دولت مورد حمایت آن‌ها قدرت را دست گرفت، اما باز هم این جماعت به فرافکنی مشغول هستند.

مصاحبه شونده در بخشی از این مصاحبه گفته است: «اختلاف‌نظر را به رسمیت بشناسیم [؟!]و با یکدیگر تعامل کنیم. کشور در شرایط سختی خصوصا در مباحث اقتصادی قرار دارد. عمده این مشکلات نیز به تحریم‌ها باز می‌گردد [؟!]که این مشکلات را برای کشور به وجود آورده است. مشکلاتی که به دلیل تحریم در کشور به وجود آمده در تاریخ بی‌نظیر است. کسانی که می‌گفتند این قطعنامه‌ها اثری نمی‌گذارد و باعث شدند، یک عده به سادگی از کنار موضوع عبور کنند، باید پاسخگو باشند. از یکسو این مشکلات را داریم که برای مردم به وجود آمده و کرونا نیز به عنوان یک مشکل جهانی گریبانگیر کشور شده است.» سؤال این است که آیا طیف موسوم به اصلاح‌طلب که معمولا جامعه آن‌ها را با شعار‌های ویترینی می‌شناسد در این فقره هم از وحدت و وفاق در حالی سخن می‌گویند که برای نمونه در دوره قبل ریاست جمهوری زشت‌ترین توهین‌ها را در نشریات خود منتشر می‌کردند. همچنین از نظر این جماعت وحدت یعنی اینکه گروه‌های دیگر تمام آنچه اصلاح‌طلبان می‌گویند را بپذیرند. اما در ادامه گفته شده است کسانی که قطعنامه‌ها را کاغذ پاره خواندند اکنون باید بیایند و پاسخ دهند! سؤال این است که اگر قرار بود همچنان دولت قبلی بیاید و پاسخگو باشند پس چرا شما روی کار آمدید؟! در این هفت سال چه کار کرده‌اید؟! ضمن آنکه پنج سال است که رفتند و با غرب برجام را امضا کردند. برجامی که قرار بود فتح‌الفتوح باشد حالا پس از پنج سال کار را به جایی رسانده که جماعت بزک‌کننده برجام مجبورند دوباره به همان شیوه قدیمی فرافکنی یعنی «باعث این مشکلات دولت قبل است» رو بیاورند. در ادامه روزنامه اصلاح‌طلب آرمان به همان طریق اصلاح‌طلبان علیه مجلس یازدهم پرسیده: «مجلس اخیرا طرحی را برای اصلاح قانون انتخابات پیش کشیده است. آیا این طرح حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات را سخت خواهد کرد؟» که مصاحبه شونده در پاسخ گفته است: «صرفا بحث اصلاح‌طلبان مطرح نیست. اینکه بخواهیم نامزد انتخاباتی برنامه و مشاوران خود را به شورای نگهبان بگوییم، عملا ورود به جایگاه مردم است. تنها بسته‌شدن دست اصلاح‌طلبان مطرح نیست، این افراد همیشه در حال بستن دست اصلاح‌طلبان به عنوان بخشی از جامعه هستند. این هنر نیست که بخشی از جامعه را از حضور در انتخابات محروم کنیم... طرحی که به عنوان قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری از نگاهی ملی و سراسری برخوردار نیست و بیشتر جناحی و گروهی است [؟!]کسی که به عنوان نماینده مردم به مجلس رفته و سوگند خورده، باید مسائل را ملی ببیند و در جهت منافع و مصالح ملی گام بردارد.» عادت اصلاح‌طلبان در کلی‌گویی همیشه بوده است. اینکه ادعا شده طرح مجلس جناحی و گروهی است یعنی چه؟ یعنی اینکه در مصوبه مجلس محدوده سنی بین ۴۰ تا ۷۵ سال برای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شده یا عدم تابعیت کشور‌های دیگر این‌ها به ضرر اصلاح‌طلبان است؟! اما نکته مهم این است که در ابتدای پاسخ فردی که با او گفتگو شده گفته «صرفا بحث اصلاح‌طلبان مطرح نیست.» یعنی خود این فرد هم متوجه این موضوع شده که ادعای اصلاح‌طلبان در فریب اذهان عمومی با انگاره سازی در مورد قانون جدید انتخابات چقدر مضحک است. مصطفی درایتی، که از طیف موسوم به اصلاح‌طلب است در بخشی از مصاحبه با همین روزنامه آرمان ملی در اشاره به طرح مجلس یازدهم برای اصلاح قانون انتخابات گفته: «قانون جدید انتخابات در آمدن و نیامدن اصلاح‌طلبان نقش چندانی ندارد.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها