گزارش عملکرد ستاد مبارزه با موادمخدر

کد خبر: 306829

عملکرد ستاد مبارزه با موادمخدر طی 100 روز فعالیت دولت تدبیر و امید در قالب گزارشی مشتمل بر دو رویکرد کاهش عرضه و کاهش تقاضای موادمخدر و روانگردان‌ها تبیین و اعلام شد.

فارس: عملکرد ستاد مبارزه با موادمخدر طی 100 روز فعالیت دولت تدبیر و امید در قالب گزارشی مشتمل بر دو رویکرد کاهش عرضه و کاهش تقاضای موادمخدر و روانگردان‌ها تبیین و اعلام شد.

به گزارش ستادمبارزه با موادمخدر، بررسی‌های تجربی و مطالعات علمی صورت گرفته در سطوح ملی و استانی پیرامون برآورد حجم تهدید معضل موادمخدر و روانگردان‌ها نشان می‌دهد، مقابله و اعمال برخوردهای سلبی و ایجابی با این معضل جامع‌الاطراف و به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) «این بلای بزرگ و تهدید عظیم» در کشور نیازمند تهیه و تدوین برنامه‌های جامع و دانش بنیان و اجرای هدفمند و اثر بخش آنها در دوره‌های زمانی کوتاه و میان مدت است.

مبارزه همه جانبه با پدیده شوم و مخرب اعتیاد و قاچاق موادمخدر و روانگردان‌ها در کشور را می‌توان در قالب یک استراتژی متوازن اجتماعی، مشتمل بر دو رویکرد کاهش عرضه و کاهش تقاضای موادمخدر و روانگردان‌ها تبیین و عملیاتی کرد.

پس از استقرار دولت یازدهم، نگرش ملی در حوزه مبارزه همه جانبه با موادمخدر و روانگردان‌ها در کشور دچار تحولات و تغییرات کیفی شده است به نحوی که امر مبارزه حرکتی نوین را به سمت اجتماعی شدن در تمام ابعاد با حضور جدی و مشارکت حداکثری مردم،تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و غیردولتی و بخش خصوصی آغاز نموده است.

در این راستا عملکرد ستاد مبارزه با موادمخدر طی 100 روزه دولت تدبیر و امید که در قالب گزارش پیوست تقدیم می شود. بر اساس اسناد قانونی بالادستی همچون سیاست‌های کلی مبارزه با موادمخدر، بند 1-20 سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه(94-1390) ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)،نقشه راه مبارزه همه جانبه با موادمخدر، روانگردان‌ها و پیش‌سازهاو مبتنی بر «رویکردی اجتماعی» تهیه و تدوین شده است.

در این راستا به منظور برخورد با چالش‌ها و مشکلات فرا روی کشور مقرر شد با توجه به رویکرد متوازن برنامه‌ای،طرح‌های ویژه مبارزه همه جانبه با موادمخدر، روانگردان‌ها و پیش‌سازها برای جلب مشارکت مردم در برخی از شهرهای کشور به صورت پایلوت اجرا گردد که هم اکنون در حال اجرا است.

الف) وضعیت مقابله با عرضه موادمخدر، روانگردان‌ها و پیش‌سازها طی سه ماهه شهریور، مهر و آبان

برآیند عملکرد دستگاه‌های مقابله‌ای اعم از انتظامی، اطلاعاتی، امنیتی و قضایی طی سه ماهه اخیردر سال جاری (شهریور، مهر و آبان) نشان از پیشرفت‌های کیفی و دستاوردهای کمی در حوزه مقابله با عرضه موادمخدر، روانگردان‌ها و پیش‌سازها در کشور دارد.

*انجام 555 مورد عملیات و درگیری مسلحانه طی سه ماهه اخیربا عوامل عرضه و قاچاق موادمخدر و رشد 22 درصدیدر مقایسه با سه ماهه پیش از آن و نیز انهدام 965 باند، گروه و شبکه، تهیه و توزیع موادمخدر و روانگردان‌ها با رشد 30 درصدی به نسبت سه ماهه قبل، روند مطلوبی را در این حوزه نشان می دهد.

*انهدام 92 لابراتورتولید شیشه (متاآمفتامین‌ها) در کشور طی سه ماهه اخیر در سال جاری

* کشف و ضبط بیش از 166 تن انواع موادمخدر در کشور از قاچاقچیان مواد مخدر و حدود 12 درصد افزایشبه نسبت سه ماهه قبل از آن.

*انتقال مقابله با عرضه موادمخدر از عمق کشور به نقطه صفر مرزی

* اقدامات مقابله ای موثر در مبادی خروجی کشور به منظورشناسایی، کشف و ترانزیت موادمخدر و جلوگیری از انتقال مواد مخدر و روانگردان ها از فرودگاه‌های بین‌المللی ایران به خارج از کشور.

* جلوگیری از عبور و حمل موادمخدر توسط زائران در حج تمتع به عربستان سعودی و نظارت دقیق بر عملیات حج به نحوی که حتی یک نفر در عربستان سعودی دستگیر نگردید.

* اجرای مستمرطرح‌های پاکسازی در900 نقطه آلوده در استان‌های خراسان شمالی، تهران، مازندران، کرمان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، هرمزگان، گلستان و البرز و جمع‌آوری 11 هزار نفر مرد و 323 زن از معتادان متجاهر و بی‌خانمان و کشف بیش از 4 تن موادمخدر در نقاط آلوده.

* تخریب اماکن توزیع و مصرف و آلونک‌ها و پاتوق‌های توزیع موادمخدر با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در استان‌های هدف از جمله در عباس‌آباد نکا مازندران، محله نوبنیاد ساری، منطقه مهرنجان فلاورجان اصفهان، مناطق نوده، رسالت، کال نخودک و حر و همت‌آباد در مشهد مقدس، منطقه قزاق‌محله نومل و قلعه محمود در استان گلستان و پارک‌های هرندی، دره فرحزاد و حاشیه اتوبان چمران، پارک شوش و ... در تهران

* امحا ۹ تن انواع موادمخدر غیردارویی کشف شده در استان‌های کشور

* به کارگیری هشت قلاده سگ موادیاب اهدایی از سوی دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل برای مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

* برگزاری سه جلسه کمیسیون مرکزی فروش در یکصد روز گذشته و فروش اموال مصادره‌ای که نسبت به دوره قبل از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است.

* تشویق آنی دست‌اندرکاران امر مقابله با عرضه موادمخدر در نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، گمرک جمهوری اسلامی ایران و بسیج پس از انجام عملیات کشف که در 100 روز گذشته منجر به ایجاد و افزایش انگیزه در یگان‌های مبارزه شده است.

* استقرار تجهیزات بادی‌اسکنر و X-REY، ساخت داخل،در سازمان زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی کشور که برای اولین بار توسط متخصصین صاایران با مهندسی معکوس به خاطر تحریم در کشور ساخته شده است که پس از راه‌اندازی، حدود 30 کیلوگرم موادمخدرکه به صورت انباری توسط زندانیان در حال انتقال به زندان بود، کشف و ضبط گردید.توسعه و ساخت این تجهیزات و نصب در همه زندان‌ها و گلوگاه‌های انتظامی و مبادی ورودی و خروجی و فرودگاه‌های کشور در دستور کار ستاد قرار دارد.

* مشارکت فعال در کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضاییه و رسیدگی به پرونده‌های جرایم موادمخدر

* کشف و توقیف تعداد 168 قبضه سلاح و 2726 دستگاه خودرو از باندها و شبکه‌های تهیه و توزیع موادمخدر در کشور

* افزایش 14 درصدی دستگیری متهمین جرائم موادمخدری طی سه ماهه اخیر در مقایسه با سه ماهه پیش از آنو اختصاص 82 درصد از دستگیری ها به متهمین جرائم قاچاق مواد مخدر.

 بیش از 6 عملیات و درگیری مسلحانه علیه قاچاقچیان موادمخدر صورت گرفته است.

 حدود 11 باند، گروه و شبکه تهیه و توزیع موادمخدر متلاشی شده است.

 بیش از 8/1 تن انواع موادمخدر کشف شده است.

 حدود 790نفر متهم جرائم موادمخدری دستگیر شده است.

 یک کارگاه و لابراتوار تولید شیشه (متاآمفتامین) منهدم شده است.

اقدامات حوزه بین‌الملل

از جمله اقدامات اثر بخش در صد روز گذشته اجرا و پیگیری راهبرد بین‌المللی بر اساس شکل‌بندی جدیدی از مناسبات نظیر تحرک ارتباطات دو و چند جانبه ، گسترش ابتکار عمل در نهادها ، ساختارها و تنظیمات منطقه ای و بین‌المللی می‌باشد که در این ارتباط می‌توان به تلاش‌ها در خصوص ترسیم شرایط جدید در عرصه بین‌المللی از طریق مبادله هیات‌ها وامضای اسناد همکاری انعکاس هدفمند تلاش‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران، شرکت در همایش‌ها و سمینارهای منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور تبیین مواضع و تعقیب منافع وانتقال تجارب نهایتا زمینه سازی لازم برای جذب اعتبارات و کمک‌های فنی اشاره نمود. در این ارتباط:

ملاقات‌های بین‌المللی با مسئولان ستاد

o ملاقات خانم هلن کلارک، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد با وزیر کشور و دبیرکل ستاد

o ملاقات آقای گری لوئیس،‌رئیس دفتر عمران ملل متحد در تهران با معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد

o ملاقات آقای جرمی مایسلم، مسئول برنامه منطقه‌ای افغانستان و کشورهای همجوار

o ملاقات با نماینده INCB و مذاکره پیرامون راه‌های ارتقاء همکاری کشورهای منطقه با هیأت بین‌المللی کنترل موادمخدر و مقابله با انحراف و قاچاق پیش‌سازها.

o برنامه‌ریزی برای برگزاری دومین نشست سازمان‌های مردم نهاد کشورهای عضو اکو،

مبادله هیئت‌های بین‌المللی

o پذیرش هیات وزارت امنیت عمومی چین برای توسعه و تقویت روابط دو جانبه در زمینه مبارزه با موادمخدر

o پذیرش هیات مبارزه با موادمخدر جمهوری ایتالیا

o اعزام هیات جمهوری اسلامی ایران به تایلند برای شرکت در نشست سالیانه مسئولین مبارزه با موادمخدر حوزه آسیا و پاسیفیک (هونلیا)

o اعزام هیات به افغانستان به منظور شرکت در نشست‌های ابتکار سه جانبه با عناوین نشست دریایی، نشست اطلاعاتی و دهمین نشست کارشناسان ارشد مبارزه با موادمخدر سه کشور جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و پاکستان

o اعزام هیئت به قزاقستان برای شرکت در دوره آموزشی آزمایشگاه‌های موادمخدر،

o اعزام هیات مطالعاتی به سوئیس برای آشنایی با تجربیات و برنامه‌های آن کشور در زمینه‌های پیشگیرانه

اهم اقدامات بین‌المللی در داخل کشور

o ارسال پیش‌نویس یادداشت تفاهم همکاری مبارزه با موادمخدر میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستانو تنظیم سفر مسئولان ستاد در پاسخ به دعوت مقامات تاجیکستان

o تنظیم نهایی متن پیش‌نویس یادداشت تفاهم همکاری در زمینه مبارزه با موادمخدر با قرقیزستان و ارسال آن به وزارت امور خارجه

o برگزاری چهارمین نشست تخصصی مقابله با قاچاق و انحراف مواد پیش‌ساز در تهران با شرکت کشورهای جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و پاکستان و پنج کشور واقع در منطقه آسیای مرکزی و با حضور مقامات و مسئولین ذی‌ربط سازمان ملل متحد و هیات بین‌المللی کنترل موادمخدر

o پیگیری برگزاری دوره تحلیل اطلاعات ویژه مبارزه با موادمخدر برای کارکنان نیروی انتظامی

o هماهنگی و برگزاری جلسه افسران رابط مبارزه با موادمخدر در محل JPC (افسران رابط ایران، پاکستان و افغانستان)

o اعلام گزارش کشف حدود 18 تن پیش‌ساز اسید انیدرید استیک که توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران در مرز افغانستان کشف گردید به دفتر INCB وین.

ب) وضعیت کاهش تقاضای موادمخدر و روانگردان‌ها طی سه ماهه شهریور، مهر و آبان سال 1392

بر اساس داده‌های آماری به دست آمده از دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه کاهش تقاضای موادمخدر ملاحظه می‌گردد طی سه ماهه اخیر در سال جاری و در نتیجه توسعه اقدامات درمان و کاهش آسیب و نیز اجرای برنامه های پیشگیرانه در محیط‌ها و کانون‌های چهارگانه هدف شامل محیط خانواده، آموزشی، کار و محلات نتایج زیر حاصل گردیده است:

* برگزاری جلسه با نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد فعال حوزه درمان و کاهش آسیب و پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر با حضور دبیرکل و انتقال سیاست‌های جدید دولت در امر مبارزه با موادمخدر و ایجاد انگیزه و ترغیب برای مشارکت فعال و کمک سمن‌ها در امر مبارزه. لازم به یادآوری است حدود 80درصد درمان معتادان در کشور توسط بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد در قالب 1208 سمن در حال انجام است.

* مبادله تفاهم‌نامه با سازمان نهضت سوادآموزی به منظور سوادآموزی معتادان بی‌سواد در حال درمان و تهیه محتوای آموزشی ویژه بی‌سوادان و کم سوادان با هدف پیشگیری و مصون‌سازی آحاد سالم جامعه

* توافق با وزارت آموزش و پرورش به منظور عدم اخراج دانش‌آموزان مصرف‌کننده مواد و پیش‌بینی ساز و کار مناسب به منظور آموزش و درمان همزمان دانش‌آموزان معتاد

* اجرای دقیق دستورالعمل برخورد با مراکز غیرمجاز درمان و کاهش آسیب که در این راستا در طول سه ماهه 80% از کل مراکز غیر مجاز (1156 مرکز) تعطیل و یا در چرخه استانداردسازی و اخذ مجوز قانونی قرار گرفته‌اند.

* افزایش تعداد دستگاه‌های دریافت‌کننده اعتبار کمکی از محل فعالیت‌های مصوب سند جامع پیشگیری از اعتیاد از 8 دستگاه در سال 1391 به 15 دستگاه در سال 1392 و امضای تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی مذکور

* تهیه پیش‌نویس نهایی سند درمان و حمایت‌های اجتماعی کشور برای طی مراحل تصویبدر دستور جلسه آتی ستاد

* تشکیل کارگروه ویژه بازنگری سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد در سومین سال اجرای آن با هدف احصاء موانع، چالش‌ها، مشکلات اجرای سند و بررسی و پایش میزان اثربخشی اقدامات انجام شده در طول دو سال گذشته

* استانداردسازی مراکز ماده 16 اصلاحیه قانون اصلاح قانون مبارزه با موادمخدر و اخذ مجوز فعالیت قانونی آن از دانشگاه‌های علوم پزشکی در 18 استان کشور

* افتتاح و بهره‌برداری مراکز ماده 16 ویژه استان تهران در شهرستان ملارد و پذیرش معتادان متجاهر جمع‌آوری شده موضوع ماده 16 قانون از سطح شهر تهران و انتقال به فاز یک این مرکز

* اجرایی نمودن تبصره 2 ذیل ماده 15 و همچنین بند یک تصویب نامه مرداد ماه سال 1390 هیئت وزیران درخصوص تامین اعتبارات مورد نیاز برای درمان و کاهش آسیب معتادان بی‌بضاعت و تامین هزینه بیمه پایه و بستری معتادان از طریق اختصاص مبلغ بیست و دو میلیارد تومان به سازمان بیمه سلامت ایرانیان.

* اجرایی نمودن بند سوم تصویب‌نامه 1390 هیئت وزیران درخصوص اختصاص 5% اعتبار اشتغال کشور به بهبودیافتگان از اعتیاد که در این خصوص دستورالعمل مصرحه در قانون تهیه و به استانداران سراسر کشور برای اشتغال 25 هزار نفر در سال 1392 ابلاغ گردید.

* پیگیری لازم در جهت ابلاغ آیین‌نامه مراقبت‌های پس از خروج موضوع تبصره ذیل ماده 16 قانون توسط ریاست قوه قضاییه که نهایتاً این آیین‌نامه ابلاغ گردید.

* اجرایی کردن بند ویژه‌ای از سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد و همچنین مصوبه ستاد مبنی بر «ضرورت اختصاص 10درصد از اعتبارات فرهنگی استان‌های سراسر کشور به امر پیشگیری از اعتیاد جمعیت سالم کشور» که با ابلاغ دستورالعمل از سوی وزارت کشور اجرایی شد.

* تعداد 676 عنوان بسته آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد در تیراژ 1336هزار عدد، برگزاری 486 مورد نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد با حضور بیش از یک میلیون نفر بازدیدکننده

* پخش 526 ساعت برنامه دیداری و شنیداری از طریق رسانه ملی

* افزایش 60 درصدی تعداد همایش‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد در سه ماهه دوم سال جاری (358 مورد) در مقایسه با سه ماهه پیش از آن (224 مورد)

* حضور تعداد 356 هزار نفر شرکت‌کننده در همایش‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد با افزایش 187 درصدی طی سه ماهه دوم سال جاری به نسبت سه ماهه اول سال.

* برگزاری تعداد 2462 کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد در کانون‌های هدف و افزایش 42 درصدی تعداد افرادشرکت‌کننده در این کارگاه‌ها طی سه ماهه دوم سال 1392 در مقایسه با سه ماهه اول

* تداوم فعالیت اردوگاه‌های ماده 16 اصلاحیه قانون اصلاح قانون مبارزه با موادمخدر و پذیرش تعداد 2674 نفر معتاد و افزایش 18 درصدی آن طی سه ماهه دوم سال جاری در مقایسه با سه ماهه نخست.

ج) وضعیت حوزه مدیریتی و فرابخشی مبارزه همه جانبه با موادمخدر، روانگردان‌ها و پیش‌سازها طی سه ماهه شهریور، مهر و آبان سال 1392

*با توجه به رویکرد اجتماعی جدید دولت یازدهم در راستای مبارزه با موادمخدر، دبیرخانه ستاد اقدام به تدوین و ویرایش مجدد بسته‌های اجرایی سه گانه مبارزه همه جانبه با موادمخدر، روانگردان‌ها و پیش‌سازها با رویکرد اجتماعی در برنامه پنجم توسعه (94-1390) نموده است.این سند در راستای اجرای ماده 217 قانون برنامه پنجم توسعه تهیه و تدوین شده است.

* الزام دستگاه‌های اجرایی عضو و مرتبط با ستاد مبارزه با مواد مخدر به ارائه گزارش عملکرد مالی و عملیاتی به منظور تخصیص اعتبارات سه ماهه سوم سال جاری

* برگزاری 49 جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر طی سه ماهه دوم سال 1392 در استان‌های سراسر کشور و افزایش 26 درصدی آن به نسبت سه ماهه اول سال جاری

* افزایش 56 درصدی برگزاری جلسات کمیته‌های تخصصی در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان‌های سراسر کشور طی سه ماهه دوم سال جاری (377 جلسه) در مقایسه با سه ماهه اول (242 جلسه)

* برگزاری تعداد 622 جلسه شورای فرعی مبارزه با موادمخدر در شهرستان‌های کشور طی سه ماهه دوم سال جاری و افزایش 84 درصدی آن نسبت به سه ماهه اول

* برگزاری تعداد 10 جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد مبارزه با موادمخدر در سطح ملی طی سه ماهه اخیر در سال جاری

* تشکیل کمیته مشورتی دبیرکلبا حضور بیش از 20 نفر از نخبگان عرصه‌های اجتماعی فرهنگی، اقتصادی و امنیتی نظام برای بررسی سیاست‌ها، راهبردها و فعالیت‌های جاری مبارزه با موادمخدر در کشور در این راستا چهار جلسه اتاق فکر مشورتی در 100 روز گذشته با حضور دبیرکل ستاد تشکیل شده و بندهای سیاست‌های کلی نظام در عرصه مبارزه با موادمخدر مورد مداقه و بررسی قرار گرفته و چالش‌های فرا روی حوزه‌های مربوطه بررسی شده است. پیشنهادات و نظرات اصلاحی اتاق فکر مشورتی به بدنه ساختاری و سازمانی مبارزه با موادمخدر منتقل شده و در حال اجرایی شدن نظرات مشورتی است.

* به منظور ساماندهی فعالیت‌های مبارزه با موادمخدر در سراسر کشور و فعال‌سازی همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها و سازمان‌های مسئول در این رابطه احکام ریاست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر برای تمامی استانداران جدید و ابلاغ سیاست‌ها،برنامه‌ها و شرح وظایف استانداران در شروع یک جنبش و نهضت عمومی در سراسر کشور در مبارزه همه جانبه با موادمخدر ابلاغ گردیده است.

* راه‌اندازی و افتتاح شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شرق تهران وشورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر غرب تهران

* تولید و پخش38 برنامه تلویزیونی در شبکه‌های سراسری سیما در راستای برنامه‌های پیشگیری،‌آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در قالب 1560 دقیقه

* تولید و پخش 200 دقیقه برنامه رادیویی از شبکه‌های سراسری رادیو در رابطه با موضوع کاهش تقاضا و کاهش عرضه موادمخدر

* هماهنگی چاپ و انتشار 292 مقاله، خبر و گزارش‌های ویژه در حوزه مبارزه با موادمخدر در رسانه‌های نوشتاری و مجازی

*چاپ فصلنامه‌های علمی و پژوهشی اعتیاد پژوهی شماره‌های 12، 13، 14، 15، 25 و 26 در تیراژ 2100 نسخه و بارگذاری آن در سایت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ستاد مبارزه با موادمخدر، جهاد دانشگاهی و نیز ارسال به مراکز علمی کشور

* راه‌اندازی دو سامانه الکترونیک فصلنامه‌های علمی و پژوهشی و اعتیاد پژوهی و علمی ترویجی سلامت اجتماعی و اعتیاد

* برگزاری 55 جلسه اتاق فکر در سطح استان‌ها و شش جلسه در سطح ستاد شامل (شورای مشورتی و اتاق‌های فکر مقابله با عرضه و درمان و کاهش آسیب)

* اتمام 12 طرح پژوهشی شامل شیوع‌شناسی سوء مصرف موادمخدر و روانگردان‌ها در دانشجویان تابع وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری و ...

* برگزاری 14 همایش پژوهشی با حضور 546 نفر از نخبگان دانشگاهی و ... در مجموعه فرهنگی شقایق

* برنامه‌ریزی، اطلاع‌رسانی و فراخوانی جشنواره معرفی و انتخاب آثار برتر مکتوب در زمینه موادمخدر و روانگردان‌ها و وصول 414 ا ثر

* هماهنگی و برنامه‌ریزی برای چاپ 50 عنوان کتاب با همکاری دانشگاه پیام نور و 7 عنوان کتاب با همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام

* برگزاری میزگردهای تخصصی نقد برنامه‌های کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی در مراکز برخی استان‌ها با حضور اساتید، دانشجویان و مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط که هم چنان استمرار دارد.

*امید است ضمن توجه ویژه به رهنمودهای ارزشمندمقام معظم رهبری(مدظله العالی) وبا بسیج تمامی امکانات کشوری اعم از دولتی و غیر دولتی و بهره گیری حداکثری از توان و ظرفیت های مردم و تشکل های مردم نهاد و نیز مداخله فعال و اثر گذار تمامی ارکان حاکمیتی و اجرایی کشور، نظاره گر ظهور عزم ملی در مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و روانگردان ها در کشور باشیم تا جوانان این مرز و بوم در "سلامت و امنیت کامل" آینده ای امید بخش و درخشان را برای کشور ترسیم کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها