لاریجانی:تنهامقاومت‌می‌تواندجلوی‌اسرائیل‌بایستد

کد خبر: 360544

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: دفاع حزب‌الله از لبنان معادلات منطقه را تغییر داده است و تنها نیرویی که می‌تواند امروز در مقابل اسرائیل بایستد، نیروی مقاومت است.

تسنیم: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در مصاحبه با پایگاه خبری العهد لبنان گفت : پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه دستاوردی بزرگ برای لبنان و منطقه است و مقاومت سرمایه ای بزرگ برای ملت لبنان به شمار می رود. رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دفاع حزب‌الله از لبنان و مدیریت بسیار خوب آن در جنگ 2006 میلادی معادلات در منطقه را تغییر داد.

وی در گفت‌وگوی اختصاصی خود با پایگاه خبری العهد افزود: حمله صهیونیستی (جنگ ژوئیه سال 2003 میلادی رژیم اسرائیل علیه لبنان) تبعات خطرناکی در سطح منطقه داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران افزود: شیوه دفاع حزب الله در مقابل حمله رژیم صهیونیستی و مدیریت جنگی ویژه و بسیار خوب آن، حادثه منحصر به فردی را رقم زد که باعث تغییر معادلات در منطقه شد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: اسرائیل از دهه ها پیش تلاش می کرد که به تنها قدرت منطقه تبدیل شود اما در این امر شکست خورد و ناکام ماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تنها قدرتی که می تواند امروز با اسرائیل مقابله کند، همان قدرت مقاومت است که می تواند معادله را تغییر دهد؛ نه اظهارات و مواضع بین المللی و منطقه ای که هر از چند گاهی مطرح می شود. تنها چیزی که می تواند موازنه قوا و شرایط کنونی را تعدیل و اصلاح کند همان قدرت مقاومت و توانمندی آن در پایداری، بازدارندگی و برخورداری از روحیه عالی و بالا است؛ به گونه ای که این امر در جنگ 22 روزه و هشت روزه و جنگ اخیر در غزه تکرار شد.

لاریجانی در این زمینه به اظهارات یکی از رهبران اروپایی اشاره کرد و گفت که وی از یکی از رهبران اروپایی در یکی از سفرهایش به اروپا در دوره تجاوزگری صهیونیست ها علیه لبنان شنید که گفت: اولمرت نخست وزیر سابق صهیونیستی به مثابه "یک جسد بی جان" شده است.

وی تصریح کرد: همه تلاش‌های صهیونیست ها برای اینکه به بزرگترین قدرت در منطقه تبدیل شوند، شکست خورد و علیه خودشان شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم زنده باقی ماندن تجربیات مقاومت و استفاده از آن و حمایت بیشتر از آن تاکید کرد و گفت: پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ ژوئیه سال 2006 میلادی یک دستاورد بزرگ در لبنان و منطقه است.

وی افزود: درست است که لبنان یک کشور کوچک است اما پیروز شد؛ درحالی که بسیاری از قدرت های بزرگ نتوانسته اند چنین پیروزی را کسب کنند، لذا مقاومت سرمایه بزرگی برای ملت لبنان است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها