خرازی: «برجام» موازنه منطقه‌ای را تغییر داد

کد خبر: 436515

سفیر اسبق ایران در پاریس برنامه جامع اقدام مشترک را نقطه پایان نگاه امنیتی به جمهوری اسلامی در دنیا خواند و گفت: «برجام» موازنه منطقه‌ای را تغییر داد.

فارس: نشست بررسی برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» دقایقی قبل با حضور محمدجواد ظریف وزیر خارجه، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه و مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه و با حضور صادق خرازی سفیر اسبق ایران در پاریس توسط سایت دیپلماسی ایرانی در محل روزنامه اطلاعات آغاز شد.

سید صادق خرازی در این نشست مذاکرات هسته‌ای را واقعه بزرگی در تاریخ تحولات سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد که تاثیرات زیادی بر سیاست داخلی و توسعه همه جانبه ایران خواهد گذاشت.

وی برجام را نقطه پایان نگاه امنیتی به جمهوری اسلامی در دنیا خواند و این توافق را نقطه انزوای رژیم صهیونیستی در جهان برشمرد و گفت: این رژیم منزوی‌ترین ایام خود در عرصه سیاست خارجی را می‌گذراند.

سفیر اسبق ایران در پاریس خاطرنشان کرد: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پرونده امنیتی ایران را از میز امنیتی دنیا خارج و آن را غیر امنیتی کرد و باعث شکاف عمیق بین رژیم صهیونیستی و متحدان غربی آن بخصوص آمریکا شد و ما باید از این شکاف استفاده کنیم.

به گفته وی برجام موازنه منطقه‌ای را تغییر داد.

خرازی با بیان اینکه ترسیم کمربند امنیتی منطقه بدون ایران امری بعید است، خاطرنشان کرد: دیپلماسی ایران به مثابه قدرت نرم است که در برجام مشهود می‌باشد.

سفیر اسبق ایران در پاریس ادامه داد: جمهوری اسلامی قدرت امنیت سازی ویژه‌ای در پی این توافق خواهد داشت و دیگر کشورها نمی‌توانند چنین نقشی را ایفا کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها