ایمیل‌های کلینتون در اختیار دولت آمریکا

کد خبر: 447345

دولت آمریکا به یک قاضی محلی اعلام کرد که مشاوران ارشد «هیلاری کلینتون» بیش از یکصد صفحه ایمیل‌‌هایی که در حساب‌های ایمیل شخصی خود یا حساب‌های کاربری مربوط به سرور کلینتون داشتند را در اختیار دولت گذاشتند.

فارس: دولت آمریکا به قاضی فدرال اعلام کرده است که مشاوران ارشد «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا بیش از یکصد هزار صفحه از ایمیل‌هایی را که در حساب‌های ایمیل شخصی خود یا حساب‌های کاربری مربوط به سرور کلینتون را به دولت واگذار کرده‌اند.
روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز» گزارش داد، «هما عابدین» حدود 23 هزار صفحه از ایمیل‌ها را واگذار کرده است، «فیلیپ رینز» حدود 70 هزار صفحه پیام و «چریل میلز» نیز حدود 11 هزار و 870 صفحه از پیام‌ها را واگذار کرده اند.
دولت اوباما به «رودولف کونتراس» قاضی فدرال گفت که مشاوران ارشد کلینتون چنین ایمیل‌هایی را به دولت واگذار کرده‌اند.
طبق این گزارش، برخلاف ایمیل‌های کلینتون، وزارت خارجه آمریکا قصد ندارد تمامی پیام‌های این سه مشاور کلینتون را به صورت آنلاین در اینترنت منتشر کند و قرار است منتخبی از این پیام‌ها را که از طریق تقاضای خاص درخواست می‌شود را منتشر کند.
میلز حدود 3 هزار صفحه از ایمیل‌ها را به صورت نسخه‌های چاپ شده بازگردانده است و هنوز این ایمیل‌ها توسط وزارت خارجه آمریکا در حال بررسی است.
شفاف‌سازی درباره این پیام‌ها بعد از آن صورت می‌گیرد که مشخص شد که هیلاری کلینتون در دوران چهار سال ریاست وزارت خارجه آمریکا، از یک حساب کاربری غیردولتی برای ارسال ایمیل و کارهای خود استفاده می‌کرده است.
طبق این گزارش، کلینتون حدود 32 هزار پیام ایمیلی خود را در دسامبر سال گذشته میلادی در اختیار دولت قرار داد اما میلز تا 12 آگوست، پیام‌های ایمیلی خود را در اختیار دولت قرار نداد و حتی عابدین تا بعد از آن تاریخ نیز حاضر نشده بود ایمیل‌های خود را در اختیار دولت قرار دهد.
واشنگتن‌تایمز گزارش کرد که رینز حدمد 70 هزار صفحه ایمیل خود را در تاریخ 28 ژوئیه در اختیار دولت قرار داد اما اکثر این ایمیل‌ها تلفیقی از مقالات مطبوعاتی مرتبط با وزارت خارجه آمریکا است و بدون در نظر گرفتن این مقالات، رینز، حدود 16 هزار صفحه از ایمیل‌های جدید را در اختیار وزارت خارجه آمریکا قرار داده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها