کمیسیون اصل 90 گزارش بورسیه‌ها را به قوه قضائیه ارائه کند

کد خبر: 454162

یکی از دانشجوی بورسیه با اشاره به تضعیف رشد علمی کشور گفت: از کمیسیون اصل 90 مجلس تقاضا داریم که گزارش خود در مورد پرونده دانشجویان بورسیه را به قوه قضائیه ارائه کند.

تسنیم: محمد میرزاوند دانشجوی بورسیه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری که صبح امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد، در خصوص اقدامات وزارت علوم برای جایابی دانشجویان بورسیه اظهار داشت: میان دانشجویان بورسیه و وزارت علوم تعهد محضری منعقد شده که محل خدمت دانشجویان بورسیه وزارت علوم یا هر مکانی که وزارت علوم معرفی کند، خواهد بود.
وی ادامه داد: بنابراین محل خدمت اولیه دانشجویان بورسیه وزارت علوم است و حکم خدمت این دانشجویان از روز اول در وزارت علوم داده می‌شود و باید به دانشجویان بورسیه مقرری داده شود، ولی متأسفانه هم اکنون نه‌تنها این دانشجویان مقرری دریافت نمی‌کنند، بلکه از مزایای دانشجویان روزانه و شبانه هم برخوردار نیستند.
این دانشجوی بورسیه افزود: وزارت علوم موظف است که حکم خدمت دانشجویان بورسیه را بدهد و این وظیفه دانشجو نیست که به‌دنبال جایابی در دانشگاه‌ها باشد و وزارت علوم وظیفه دارد که دانشجویان بورسیه را جایابی کند؛ ضمن اینکه باید به این دانشجویان مقرری و فرصت مطالعاتی داده شود.
میرزاوند در پاسخ به این پرسش که آیا پرونده‌سازی برای دانشجویان بورسیه تأثیر منفی در شتاب علمی کشور داشته است، یادآور شد: براساس بررسی‌هایی که ما در پایگاه سنجش رشد علمی (سایماگو) داشته‌ایم، متوجه شدیم که رشد علمی عربستان 500 برابر و روسیه 400 برابر رشد علمی کشور ماست.
وی تأکید کرد: وقتی دانشگاه‌ها سیاست‌زده و بازیچه دست جناح‌ها می‌شوند، مرجع علمی شدن ایران در 50 سال آینده فقط می‌تواند برای ما آرزو باشد.
این دانشجوی بورسیه خاطرنشان کرد: از کمیسیون اصل 90 مجلس تقاضا داریم که گزارش خود در مورد پرونده دانشجویان بورسیه را به قوه قضائیه ارائه کند و روند پروسه بررسی‌ این پرونده‌ها در قوه قضائیه تسریع شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها