تشدید مشکلات مرکل در سایه اختلافات در دولت ائتلافی

کد خبر: 455127

یک نشریه آلمانی صدراعظم آلمان را در سایه تشدید مناقشات در اتحادیه احزاب متحد مسیحی بر سر مسائل مختلف از جمله مسئله یونان و بحران پناهندگان در آستانه دورانی سخت ارزیابی کرد.

تسنیم: نشریه "فوکوس" در مطلبی نوشت: بسیاری از سیاستمداران احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی سیاست پناهندگان "آنگلا مرکل" را یک خطا ارزیابی می‌کنند. البته این مسئله تنها موضوع مورد مناقشه در اتحادیه احزاب متحد مسیحی نیست.
"گرهارد شرودر" صدراعظم اسبق آلمان در سایه این‌گونه اختلافات و تنشها مسئولیت خود را از دست داد. آیا مرکل هم در آستانه وقوع رخدادی مشابه قرار دارد؟
"فوکوس" در ادامه نوشت: بعد از نشست فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی پارلمان آلمان که روز سه‌شنبه برگزار شد زنگهای خطر به صدا در آمد. درباره سیاست پناهندگان اختلافات شدیدی رخ داد. مرکل چندین بار موضع خود در قبال پناهندگان را توجیه کرد. چندین بار نیز نمایندگان پارلمان آلمان از جمله "کلمنس بینیگر"، از سیاستمداران داخلی این اتحادیه تأکید کردند که آنها اساساً برداشت متفاوتی در قبال این مسئله با صدراعظم آلمان دارند. آنها درخواست کردند که آلمان باید مرزهای خود را ببندد و پناهندگانی را که از کشورهای امن می‌آیند به وطن خود بازگرداند.
نویسنده همچنین به ادامه اختلافات نمایندگان پارلمان با مرکل بر سر این مسئله در روز بعد از نشست فراکسیون پارلمانی اشاره کرد.
"هانس پیتر اوهل"، از نمایندگان حزب سوسیال مسیحی در این باره به نشریه فوکوس گفت: این درست و مفید بود که در نشست فراکسیون احزاب متحد مسیحی درباره مواضع متفاوت صحبت شد. برای ما سیاستمداران داخلی پارلمان آلمان این مسئله مطرح است که نمی‌توانیم تنها روی سیاست خارجی تمرکز کنیم. ما نباید سرنوشت خود را به دست اردوغان بسپاریم. این مسئله مهم است که با دلایل پناهندگی در کشورهای مبدأ مبارزه کنیم. همچنین این مسئله ضرورت دارد که مرزهای آلمان را کنترل کنیم و از جمله همه آنهایی را که از کشورهای امن مانند اتریش به‌سوی ما می‌آیند، برگردانیم.
نویسنده در بخش دیگری از این مطلب به شکاف بین فراکسیون و صدراعظم آلمان اشاره کرده در عین حال نوشت: اما هیچ‌کس نمی‌خواهد از یک شکاف یا فاصله آشکار با صدراعظم سخن بگوید. سیاستمداران حرفه‌ای این مسئله را به‌عنوان موفقیت ارزیابی می‌کنند که مرکل با ایجاد مناطق ترانزیتی برای پناهندگان در مرزها موافقت کرده است، اما این هیچ دستاوردی نداشته است؛ اول اینکه حزب سوسیال دموکرات با این مسئله مخالف است و دوم اینکه هنوز هیچ‌کس دقیقاً نمی‌تواند توصیف کند که این مناطق چگونه باید به نظر برسند، سوم اینکه تأسیس چنین مناطقی نیاز به زمان دارد.
نمایندگان پارلمان آلمان در حوزه‌های خود این مسئله را تجربه می‌کنند که شهرها و ایالت‌ها دیگر نمی‌دانند پناهندگان را در کجا باید اسکان دهند. از تمام آلمان هشدارهایی در این باره به گوش می‌رسد. همچنین این نگرانی بین بسیاری از نمایندگان پارلمان آلمان وجود دارد که جامعه چگونه می‌تواند این تعداد بالای پناهندگان از کشورهای بیگانه را ادغام و هماهنگ کند.
با این حال این اعتراضات تا به حال مرکل را متقاعد نکرده است که رویکرد خود را تغییر دهد. وی این مسئله را در دیدار خود با سیاستمداران داخلی احزاب متحد مسیحی در پارلمان آلمان در دفتر صدراعظم و قبل از نشست فراکسیون آشکار کرد.
مرکل نمی‌خواهد تصاویری را تولید کند که در آن پلیس و نیروهای آلمانی در مرزهای آلمان از ورود پناهندگان به کشور جلوگیری به عمل می‌آورند. وی نگران اعتبار آلمان در دنیا است.
البته مرکل در اطرافیان و هم‌حزبی‌های خود می‌تواند روی حمایت برخی‌ها حساب باز کند. معاون رئیس فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی در گفتگو با نشریه "فوکوس" تصریح کرد: آنهایی که به رویکرد مرکل در قبال این مسئله انتقاد دارند باید اعلام کنند که چگونه می‌توانند بهتر از این را انجام دهند. من بسیار مردد هستم که ما بتوانیم مرزهایی به‌طول 3557 کیلومتر را ایمن کنیم. ما نباید خودمان را گول بزنیم.
فوکوس در ادامه تصریح کرد که برای اتحادیه احزاب متحد مسیحی مسائل مورد اختلاف بیشتری از مسئله اخیر بحران پناهندگان وجود دارد. احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی همواره به‌عنوان احزاب بهتر در دولت ائتلافی مطرح بوده‌اند. آنها همواره ادعای سازماندهی اوضاع و کارهای دولتی و حکومتی را داشتند، اما این ادعاها دیگر از بین می‌رود.
اینکه راه حل این اوضاع کجا قرار دارد سؤالی است که هیچ‌کس پاسخ آن را نمی‌داند و این مسئله در نشست فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم مشخص بود.
این نشریه آلمانی در بخش دیگری به مسئله یونان و مناقشات در این باره بین مرکل و نمایندگان اتحادیه احزاب متحد مسیحی اشاره کرده نوشت: در اوایل نوامبر نمایندگان همچنین باید به این مسئله بپردازند که چگونه در یونان شایستگی بازپرداخت بدهی‌های بلندمدت می‌تواند ایجاد شود. این مسئله ضرورت دارد که صندوق بین المللی پول هم همچنین در پروژه حمایت از آتن مشارکت کند. همچنین برای این منظور طرح کاهش بدهی‌های یونان ضرورت دارد که این مسئله در اتحادیه احزاب متحد مسیحی حداقل به‌اندازه سیاست پناهندگان مورد اختلاف است.
نشریه فوکوس در بخش پایانی این مطلب نوشت: به این ترتیب آنگلا مرکل در آستانه پاییزی سخت قرار دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها