نقش بنیادهای تحت حمایت سوروس در شکل‌گیری بحران پناهجویان

کد خبر: 481260

سازمان «دیده‌بان حقوق بشر» تحت حمایت‌های مالی سوروس نقشی کلیدی بر نمایش این دروغ دارد که «بسیاری از جنایات و موارد نقض حقوق بشر در سوریه بدست بشار اسد صورت گرفته و نه داعشی‌ها».

فارس: اندیشکده «موسسه ران پائول برای صلح و کامیابی» در یادداشتی با اشاره به تعدادی از نهادها و سازمان‌های سرشناس بین‌المللی که اجراکننده دستورالعمل‌‌های ایالات‌متحده هستند، «سوروس» را نه استراتژیستی بی‌طرف که سفته‌بازی ‌می‌داند برای پیشبرد اهداف امپریالیسمی آمریکا تقلا می‌کند.
در این گزارش که به قلم «ویلیام انگدال» نوشته شده، آمده است: «جان راکفلر» برای محافظت ثروت خود در برابر مالیات‌های دولتی یک بنیاد بشردوستانه معاف از مالیات را درسال 1913 ایجاد نمود؛ بنیادی که الیگارش‌های آمریکایی از آن بعنوان پوششی برای اعمال کثیف خود تحت عنوان «اقدامات بشردوستانه» استفاده می‌کردند. «جورج سوروس» نیز دارای بنیادهای معاف از مالیات زیادی در سراسر جهان است.
«بنیادهای اجتماعی آزاد» وی در هر کشوری که واشنگتن خواستار حضور نمایندگی از خود در آن است، تاسیس می‌شود. بنیادهای متعلق به سوروس نقشی کلیدی در تغییر نظام در اتحاد جماهیر شوروی و همچنین اروپای شرقی در 1989 ایفا نموده‌اند. این بنیادها اکنون برنامه تبلیغاتی برای جنگ‌های آمریکا و انگلیس و ایجاد بی‌ثبات در سوریه -اتفاق مشابه لیبی در سه سال پیش_ را در دستورکار خود قرار داده‌اند؛ برنامه‌ای که بحران کنونی پناهجویان را در اتحادیه اروپا ایجاد نموده است.
بحران پناهندگان سوری با ایجاد ویرانی و ناآرامی در سراسر اروپا بخصوص آلمان _بعنوان مقصد اصلی بسیاری از این پناهجویان _ نیازمند نگرشی دقیق‌تر می‌باشد. «جورج سوروس» که اکنون بعنوان یک شهروند عادی آمریکایی زندگی می‌کند شش پیشنهاد را برای مدیریت این وضعیت به اتحادیه اروپا ارائه می‌دهد که لازم است به تفصیل در این خصوص صحبت کرد. او پیشنهادات خود را با بیان این مساله آغاز می‌کند که «اتحادیه اروپا برای پاسخ‌دهی به این بحران نیازمند طرحی جامع است؛ طرحی که حاکمیت موثر بر جریان پناهجویان را احیا کرده و آنان را در اماکنی امن و بانظم اسکان دهد...»
وی سپس بیان می‌کند که «اولا اینکه، اتحادیه اروپا باید پذیرش دستکم یک میلیون پناهجو را بطور سالانه و تا آینده‌ای قابل‌پیش‌بینی قبول کند.» طرح این پیشنهاد از سوی سوروس چندان استادانه نیست، همانطور که بحث درباره نقش NGOهای وی در سوریه و سایر کشورها قابل‌قبول نیست. این NGOها با راه‌اندازی پروپاگاندایی ساختگی برای حمایت از مردم سوریه در واقع بدنبال جلب حمایت از طرح آمریکایی و انگلیسی «ایجاد منطقه پرواز ممنوع» در سوریه هستند؛ طرحی که در لیبی اجرا و این کشور را به نابودی کشاند.
این سفته‌باز صندوق‌های مالی آمریکا در ادامه دیدگاه‌های خود مجموعه‌ای از پیشنهادات را مطرح می‌کند که اجرای این پیشنهادات (در نهایت) موجب کنترل بوروکرات‌های غیرمنتخب و نه‌چندان سرشناس کمیسیون اروپا بر دستگاه‌های دولتی فراملی اتحادیه اروپا می‌گردد. در پیشنهادات سوروس به ایجاد اوراق قرضه برای اتحادیه اروپا در حل بحران پناهجویان اشاره شده: «اتحادیه اروپا باید به ازای تامین مسکن، پوشاک، مراقب‌های بهداشتی و هزینه‌های تحصیلی هر یک از پناهجویان مبلغ 15 هزار یورو اختصاص دهد و از این طریق رضایت این پناهجویان را از کشورهای عضو فراهم نماید. تامین این بودجه می‌تواند از طریق صدور اوراق قرضه بلندمدت با ظرفیت استقراضی نامحدود انجام گیرد...»
این پیشنهاد بدهی‌ای 30 میلیارد دلاری برای اتحادیه اروپا ایجاد خواهد کرد در حالی که بسیاری از کشورهای عضو این اتحادیه گرفتار بحران اقتصادی داخلی هستند. سوروس درباره پول دیگران سخاوتمندانه صحبت می‌کند؛ تمامی این اوراق قرضه بنام اعضای اتحادیه اروپا صادر می‌شود (و نه شخص جورج سوروس).
ایده‌پردازی سوروس برای یوروهای مالیاتی شهروندان اروپایی همچنان ادامه دارد: او به اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌دهد که مبلغی را بطور سالانه به برخی کشورهای پیش‌رو در خصوص بحران پناهجویان مانند ترکیه، لبنان و اردن اعطا نماید که رقم این مبلغ نیز باید 8 تا 10 میلیارد دلار در هر سال باشد. بخش خائنانه دیگر از پیشنهادات وی بیان این مساله است که: «باید کانال‌هایی امن برای پناهجویان ایجاد شده تا آنان را از یونان و ایتالیا به کشورهای مقصدشان منتقل نماید. این کار می‌تواند آبی بر آتش بحران (پناهندگی) در اروپا باشد.»
کشورهای مقصد
نویسنده این گزارش تحلیلی در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده سوروس از اصطلاح «کشورهای مقصد» کاملا قابل‌تامل بوده و استراتژی وی برای هدف قرار دادن آلمان بخصوص از طریق جریان پناهجویان پرواضح است. این مساله به تدریج در حال مشخص‌شدن است که ورود بخش اعظمی از جریان پناهجویان به اروپا از تابستان 2015 ناشی از تبلیغاتی است که (از مدتها قبل) در فیس‌بوک یا توئیتر این قاره و بخصوص آلمان را بهشت پناهندگان نشان داده؛ بهشتی که تامین‌کننده تمام نیازهای پناهجویان است.
«جورج سوروس» حامی مالی اندیشکده «شورای اروپایی روابط خارجی» نیز هست. عنوان یکی از مطالب این اندیشکده این بوده است: «اگر اروپا خواستار توقف سیل جمعیت پناهجویان است، باید اجازه دهد آنها با هواپیما به کشورهای اروپا بیایند». در این گزارش، شرکت‌های حمل و نقلی اروپا اعم از کشتیرانی یا هواپیمایی مسئول حصول اطمینان از این مساله هستند که اتباع خارجی‌ای که قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارند دارای مدارک مسافرتی معتبر برای ارائه به مقصد خود هستند یا خیر. به عبارت دیگر «دروازه‌های بهشتی بزرگ را به روی پناهجویان بگشایید».
NGOهای سوروس در سوریه بر طبل جنگ می‌کوبند
سوروس بدخواهانه از مالیات‌دهندگان اروپایی می‌خواهد که پذیرای میلیون‌ها پناهجو در کشورشان بدون هرگونه مدرکی باشند. این مساله با نگاهی به عملکرد NGOهای سوروس در سوریه که تلاش می‌کنند با تبلیغات زمینه را برای پذیرش یکی دیگر از «مناطق پرواز ممنوع» آمریکا در سوریه فراهم نماید، بیشتر روشن می‌شود. این استراتژی آمریکایی در سال 1991 در عراق و در سال 2012 در لیبی و با هدف بمباران این کشورها وبازگشت آنها به عصر حجر نیز اجرا شده بود.
یکی دیگر از NGOهای وابسته به سوروس که درزمینه تبلیغات ضدبشار اسد در سوریه فعال بوده و برای جلب حمایت عمومی از جنگ آمریکا و اروپا در سوریه تلاش می‌کند، سازمان عفو بین‌الملل است. سوزان ناسل که از سال 2013 در ریاست این سازمان قرار دارد پیشتر در سمت معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا مشغول بود که این مساله حاکی از عدم بی‌طرفی وی در این سمت نسبت به بحران سوریه است.
سازمان «دیده‌بان حقوق بشر» نیز تحت حمایت‌های مالی سوروس نقشی کلیدی بر نمایش این دروغ دارد که «بسیاری از جنایات و موارد نقض حقوق بشر در سوریه بدست بشار اسد صورت گرفته و نه داعشی‌ها». این سازمان نیز وظیفه آماده‌سازی افکار عمومی برای پذیرش اقدام نظامی آمریکا و اروپا در سوریه را دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها