شهدا در راه نورانی خود با خدا معامله کرده‌اند

کد خبر: 700312

امام جمعه کن گفت: شهدا راه نورانی خودشان را رفتند و با خدا معامله کرده اند.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام یحیی صالح نیا امام جمعه کن در خطبه های نماز جمعه کن گفت:برخی خوش خیالند که محبّت اهل بیت را دارند ولی در عمل خلاف سیرۀ اون بزرگوران رفتار می کنند. اینها معلوم نیست جزو محبان اهل بیت محشور شوند.
وی خاطرنشان کرد:در مدینه گرانی شد. .به خادم خود فرمود چقدر گندم ذخیره موجود داریم؟عرض کرد:زیاد داریم،تا چند ماه ما را بس است.فرمود همه آنها را ببر و در بازار به مردم بفروش،گفت اگر بفروشم دیگر نخواهم توانست گندمی تهیه کنم.فرمود لازم نیست.
درادامه افزود:باغ خرمایی بود متعلّق به حضرت امام صادق، وقتی محصول می رسید می فرمود درهای باغ را باز کنند و همۀ نیازمندان شهر را دعوت می کرد تا از محصول باغ استفاده کنند و به خادم خود می فرمود از محصول باغ به دا خل شهر ببرند تا کودکان و پیران و بیمارانی را که نتوانسته بودند به باغ بیایند اطعام کنند.
صالح نیا درباره شاخصه شیعیان گفت:ما شاخص داریم: اگر در شهری صدهزار نفر بودند ودر میان آنها فقط یک شیعه وجود داشت و آن شیعه بهترین آن صد هزار نبود، شیعۀ ما نیست.
وی باانتقاد ازنحوه عملکرد بانکها وبازارمسلمین خاطرنشان شد:بانک های شیعیان باید از ربا و بازارهای شیعیان باید از دروغ و گرانی و کلاهبرداری مبرا باشد. تولید حرف اوّل را بزند ودلالی سودی نداشته باشد. همسایه ها از حال هم باخبر باشند و کسی شکم گرسنه سر بر بالین نگذارد. خرج تشکیل خانواده سرسام آور نباشد و دادگاهها و کلانتریها مراجعه کننده ای نداشته باشند. این جامعه، جامعه علوی و جعفری و مهدوی است.
صالح نیا درخطبه دوم گفت:اهل ایمان و عمل به بیّنات، یعنی مسائل روشن و روشنگر هستند.
وی افزود:شیعه همیشه از جلو افتادن یک عده جاهل ضربه خورده است.
وی خاطرنشان کرد:مشکل فعلی شیعه که باعث استمرار غیبت امام عصر می شود چیست؟ عدم اطاعت، سرپیچی، این که هر کسی ساز خودش را بزند. جامعه ناسالم توان تحمّل حاکمیّت سالم را ندارد. منظور از جامعۀ ناسالم جامعه ای است که خواصّ و تأثیرگذارانش ناسالم باشند وگرنه عموم مردم که منیّتی ندارند با ظهور اون بزرگوار به اطاعت اون حضرت در خواهند آمد.
وی کفت:فردی در مجلس امام صادق علیه السلام، با سواد نصف و نیمه، شیعه رو بی منطق ترین و وحشی ترین مذهب وانمود می کند.
صالح نیا درادامه گفت: در قضیّۀ ابراهیم به ایشان وحی شد. اون هم نه یک بار چندین بار.وهم چنین ابراهیم بعد از وحی صریح خدا، از اسماعیل نظرخواهی کرد.
وی افزود :بعضی ها با سواد ناقص می خواهد ثابت کند که حضرت ابالفضل جزو معصومین است. دلیلش چیست؟ بوسه معصوم بر دستان او، در حالی که پیامبر بر دستان کارگر بوسه زد.
امام جمعه کن ضمن انتقاد ازمتحجرین گفت:دین مردم را خراب نکنید. اگر سخنران مطمئن ندارید، اگر مداح مطمئن ندارید ،از روی کتب معتبر روایت بخوانیدو مقتل خوانده شود مرحوم آقای بهجت می فرمود: یقینیات را بگوئید.
وی درادامه گفت:علت اینکه مردم به فقها ارجاع داده شده اند و نه به عرفا و مجاهدین و ... بخاطراین علت هااست. فقها شاغول روایات ائمه را در دست دارند.
صالح نیا گفت: شهدا راه نورانی خودشان را رفتند و با خدا معامله کرده اند.
وی درپایان گفت:هیچ کس حق ندارد با عقاید خرافی برای همسران شهدا تصمیم بگیرد. حلال رسول الله تا ابد حلال و حرام او تا ابد حرام است. هر کسی کاسۀ داغ تر از آش بشود آخرت خود را تباه می کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها